Gå til innhold

Ble tatt i laser i går

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble tatt i laser i går, jeg skrudde opp cruisekontrollen og jeg kunne ikke se hva den kom på (jeg brukte startkabler her for ikke så lenge siden, for å få bilen min i gang igjen, noe jeg failet på og bilen min viser feilmeldinger og cruisekontrollen viser ikke fart, da må jeg se på speedometeren men jeg bremset heller ned, jeg trykte på den så farten kan ha gått opp og ned, jeg er usikker, for er ikke noe jeg tenker på, dette var på motorveien.

jeg har ikke råd til å miste lappen, jeg kan få problemer med jobb da jeg også jobber på forskjellige steder. 

hvor sikkert er en laser på en motorvei? Jeg trykte cruisekontroll og den viser ikke farten, hvor lenge må en laser skyte på meg for riktig måling? Jeg vet ikke om det er riktig målt på meg heller..

Hva slags konsenkvenser kan jeg få? 
jeg fikk beskjed om at jeg kunne nekte førebeslag og heller ta det med tingretten. kan jeg forvente det verre? Burde jeg ringe å si jeg godtar, hva skal jeg gjøre? En laser er jo i utgangspunktet som regel riktig, tror jeg da.. men

Anonymkode: 3e9ea...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ble tatt i laser i går, jeg skrudde opp cruisekontrollen og jeg kunne ikke se hva den kom på (jeg brukte startkabler her for ikke så lenge siden, for å få bilen min i gang igjen, noe jeg failet på og bilen min viser feilmeldinger og cruisekontrollen viser ikke fart, da må jeg se på speedometeren men jeg bremset heller ned, jeg trykte på den så farten kan ha gått opp og ned, jeg er usikker, for er ikke noe jeg tenker på, dette var på motorveien.

jeg har ikke råd til å miste lappen, jeg kan få problemer med jobb da jeg også jobber på forskjellige steder. 

hvor sikkert er en laser på en motorvei? Jeg trykte cruisekontroll og den viser ikke farten, hvor lenge må en laser skyte på meg for riktig måling? Jeg vet ikke om det er riktig målt på meg heller..

jeg fikk beskjed om at jeg kunne nekte førebeslag og heller ta det med tingretten. kan jeg forvente det verre? Burde jeg ringe å si jeg godtar, hva skal jeg gjøre? En laser er jo i utgangspunktet som regel riktig, tror jeg da.. men

Hva tøyser du med? Du mister jo ikke lappen før  du passerer 116 i 80 sone. Så enten tøyser du mye her, eller så er du helt totalt farts blind, om du ikke merker på bilen at du kjører i over 116kmt. Så nei du slipper nok ikke unna med noen førerkort beslag her. Og får det ut over jobben, burde du egentlig ha tenkt på det litt før. 

Uansett så er det ditt ansvar at bilen er i orden. Så du kommer ikke langt med å skylde på en defekt cruise control. 

Anonymkode: 697c2...854

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sjekket ikke ID min heller, det skulle han kanskje gjort for å bekrefte hvem sjåføren var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det være en tøysepoleti.

Id er det første de ber om. I dette tilfellet førerkort. Har du førerkortet fysisk med hjem etter denne hendelsen er det ikke  grunlag for førerkort beslag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyeheler skrev (21 timer siden):

Da må det være en tøysepoleti.

Id er det første de ber om. I dette tilfellet førerkort. Har du førerkortet fysisk med hjem etter denne hendelsen er det ikke  grunlag for førerkort beslag.

Jo men jeg hadde ikke på noe id. Kun på tlf men den var ikke nedlastet. Jeg sa nei til beslag, men førekortet mitt er hjemme. Fikk ikke lov å kjøre hjem etter hendelsen så det er beslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laser på motorvei er både sikkert og har en god feilmargin så om du mistet lappen må du ha kjørt GODT over fartsgrensen 

Anonymkode: aa84d...f26

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Han sjekket ikke ID min heller, det skulle han kanskje gjort for å bekrefte hvem sjåføren var?

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jo men jeg hadde ikke på noe id. Kun på tlf men den var ikke nedlastet. Jeg sa nei til beslag, men førekortet mitt er hjemme. Fikk ikke lov å kjøre hjem etter hendelsen så det er beslaget.

Hvordan mener du liksom han skulle sjekke en ID du ikke har med deg? 

Å nekte beslag har ikke noe å si for resultatet. Grunnen til at man gjerne råder folk til å nekte beslag er at at du får opp saken din raskere og slipper å gå og vente på rettssystemet i evigheter. 

Anonymkode: 167c9...c46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 13.58):

Jeg kjørte litt for fort..

Kanskje du bør følge fartsgrensene, så slipper du bot. Synes ikke synd i deg og heller ikke sladde på parkeringsplassene.

Endret av Honey Dew
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke bilen fungerer som den skal, bør den ikke brukes, altså når cruise kontrollen ikke fu gerer som den skal, ikke bruk den. Om du virkelig ikke har kontroll nok til å forstå når du kjører fort fort, altså fort nok til å miste lappen, på motorveien! Da tror jeg du nesten har godt av å miste lappen og faktisk måtte gjennomgå kjøreskole igjen. For du skal kjøre ganske godt over fartsgrensen på motorveien for å miste lappen.

Håper dette er en lærepenge til fremtiden. Man skal faktisk holde fartsgrensen når man kjører. Det innebærer å faktisk ha kontroll og ikke sette på cruisekontroll uten å vite hva den står på.

Anonymkode: 7f71f...718

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjørte ikke tilfeldigvis forbi noen lastebiler også? 😂😂😂

Anonymkode: 18f38...aeb

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden når hadde politiet laserkontroll på motorveien?

Enten er dette tøys, eller så er det feilaktig fremleggelse av fakta.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare tull dette.

Tipper TS ønsker å starte en ny tråd om å liksom kjøre for fort og være en udugelig sjåfør fordi den andre tråden om noe av det samme ble så lang.

Kjeder du deg TS? Det er fint vær, gå en tur, det er mer produktivt enn å lage trolletråder på KG.

Anonymkode: cd798...77d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Laser brukes ikke på motorveier

2) Du klarer fint å se hvor fort du kjører uten cruise control

3) Dårlig forsøk på trolling

Skal du trolle, må du kunne fakta

Anonymkode: 76898...b1e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cole skrev (På 29.11.2021 den 11.00):

Bare å google, så ser man at det foretas laserkontroll på motorveier. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 11.49):

laser har temmelig lav feilmargin. du har speedometer på bilen, om bilen din er så full i feil at du ikke greier tilpasse fart, så skal ikke den bilen på veien. 
ta det til tingretten så gjør du det verre med mindre du har en veldig god sak. 
laseren blir feilmålt før og etter patrulje, den logges og skal også kontrolleres jevnlig av Justervesenet. ingen gidder jobbe med en defekt laser. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cole skrev (På 29.11.2021 den 11.00):

ganske ofte. selvfølgelig er det laserkontroller der. er sånn jeg fikk en av mine to fartsbøter, jeg var mann og klarte innrømme at jeg hadde bæsjet på leggen, altså i stand til å ta ansvar for egne handlinger. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2021 den 17.25):

Du kjørte ikke tilfeldigvis forbi noen lastebiler også? 😂😂😂

Anonymkode: 18f38...aeb

Du skrev tankene mine :skratte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (16 timer siden):

Bare å google, så ser man at det foretas laserkontroll på motorveier. 

Vis meg en artikkel som viser at de har brukt laser på motorvei, og ikke Trip Tracker.

SidFernwilter skrev (16 timer siden):

ganske ofte. selvfølgelig er det laserkontroller der. er sånn jeg fikk en av mine to fartsbøter, jeg var mann og klarte innrømme at jeg hadde bæsjet på leggen, altså i stand til å ta ansvar for egne handlinger. 

Nei, de bruker ikke laser på motorvei. De bruker trip tracker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...