Søtpotita Skrevet 10. oktober 2005 #1 Skrevet 10. oktober 2005 Idag er ein av mine faste treningsdagar (jogging), men merkar at eg er litt tung i hovudet og våkna idag med sår hals. Men lurar på om eg skal trena litt likevel (er nesten blitt avhengig, har ikkje lyst å koma utav "rutinen" eg har opparbeidd meg). Er det dumt å jogga når ein ikkje er heilt i form? Blir ein verre, har det ingenting å sei, eller er det faktisk bra? Nokon som veit? Har høyrt alt mulig rart...
Gjest Jalileh Skrevet 10. oktober 2005 #2 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg ville tatt det med ro i et par dager. En kompis av meg sier at han blir frisk hvis han trener, men jeg tror virkelig ikke det er så veldig bra.
Gjest Litjmæ Skrevet 10. oktober 2005 #3 Skrevet 10. oktober 2005 Tror du må bare kjenne selv og prøve deg fram. Før trente jeg alltid så lenge jeg ikke hadde feber og det var aldri noe problem, men nå i forrige uke fikk jeg meg en smell med det motsatte... Uansett, hvis du skal trene så vil det nok være lurt å ta det litt roligere enn vanlig, og kle på deg nok hvis du skal ut og springe!
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #4 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg lærte i tiden jeg drev aktiv idrett at dersom du har vondt eller er sjuk, så skal man droppe treningen dersom symptomene sitter fra halsen og opp, dersom det sitter nedenfor halsen kan man trene. Men litt roligere enn vanlig. Man må alltid trene etter dagsformen. Hender jeg å blir frisk av å ta en frisk løpe eller sykkeltur dersom jeg kjenner jeg brygger på noe.. men det spørs hvro lenge man har brygget på noe også, har det gått for langt så blir bare tiden man trenger på å bli frisk lenger dersom kroppen hele tiden presses for langt. Feber = NULL trening. Uggen = null trening eller rolig trening, gåtur e.l. Etter som hvordan man selv føler seg.
Søtpotita Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 10. oktober 2005 Takk for fine svar! Eg holdt meg inne, får ta treninga igjen når eg er i betre form
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #6 Skrevet 10. oktober 2005 Takk for fine svar! Eg holdt meg inne, får ta treninga igjen når eg er i betre form ← Lurt av deg Så du kanskje blir helt kvitt sykdommen, og slipper å gå å hangle i lang tid god bedring
Søtpotita Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2005 Takk for det håpar du heldt deg frisk
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #8 Skrevet 11. oktober 2005 Jeg lærte i tiden jeg drev aktiv idrett at dersom du har vondt eller er sjuk, så skal man droppe treningen dersom symptomene sitter fra halsen og opp, dersom det sitter nedenfor halsen kan man trene. Men litt roligere enn vanlig. Man må alltid trene etter dagsformen. ← Hm.. sikkert mye fornuft i det, men jeg hadde nylig en forelesning der vi fikk lære at det med "fra halsen og opp" ikke alltid stemmer. Dvs, hvis du bare har vondt i hodet, kan det være spenningshodepine, og da er fysisk aktivitet noe av det beste du kan finne på. (Eller det kan være migrene eller hjernehinnebetennelse eller noe annent stygt, hehehe.. men det var jo ikke poenget da). Som før sagt - prøv deg frem, kjenn (eller bli kjent med) deg selv og ta det litt rolig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå