Gå til innhold

MS

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Velger og skrive her i håp om noen har «tips» eller «råd».

Lang historie - kort.. 

Min far har MS, medisiner og alt dette er prøvd ut. Han skulle til Moskva for noen år tilbake for å ta stamcellebehandling. Men etter mange prøver på sykehuset viste det seg at han ikke kunne pga en betennelse. 6 år gikk, å sykehuset beklaget for de hadde gjort feil med prøvene og det var ingen betennelse.. 

han har fått prøve noen «dyre» medisiner, med lite virkning. Han skulle få være med på et studie i Bergen, der de reverserer stamcellene. Men fikk ikke bli me allikvel pga han var for «gammel». Dette er en ganske ny studie.. Nå begynner han å bli ganske sliten å lei, han er ikke personen som skriker etter hjelp, han ønsker at alle andre skal ha det bedre. Jeg leser dag å natt på ulike «studier» å behandlinger i andre land, men føler meg helt tom.. er det noen her som kan noe mer en meg? 

Anonymkode: dad34...233

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er din far? Hva slags medisinering står han på? Hva slags behandling og oppfølging får han nå utover dette? Hvor lenge har han hatt diagnosen? Er den attakvis, sekundær progressiv eller primær progressiv? 

Ta kontakt med det sykehuset i Norge som han følges opp av. Eventuelt også Haukland sykehus i Bergen. 

Ta kontakt med fysioterapeut og ergoterapeut, eventuelt også sosionom eller psykiatrisk sykepleier. Søk om et opphold på MS-senteret i Hakadal. 

Ta kontakt med MS-foreningen. De har en del sosiale arrangement for medlemmer hvor man møter andre i samme situasjon, selv om mye sikkert er utsatt/avlyst pga pandemien. De tilbyr også rådgiving over telefon. 

Jeg er ikke helsepersonell, til info. 

Anonymkode: 1c1eb...b9d

• Liker 1
Skrevet

Har han fått prøve Lemtrada-behandling? (Dersom han da har attakkvis MS).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...