Gå til innhold

Pcos- Laparoskopi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vært hos Gyn og ble fortalt jeg hadde for mange mannlige hormoner. Hun sa det var mulig å drille noen hull i den eggstokken som var litt stor. Da ville jeg få mindre mannlige hormoner, dia ville kunne bli bedre og jeg ville muligens også få redusert hårvekst. 

noen som har hørt / gjort noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om, og det høres helt vilt ut. 
Dette vil jo skade eggstokken, så det kan påvirke muligheten til å få barn.

Anonymkode: c1f1c...3b1

Skrevet

Aldri hørt om. Mulig gyn mente å fjerne  noen av cystene på eggstokkene? 
Noen p-piller kan hjelpe på hormonbalansen, noen med pco(s) er også insulinresistente og kan ha hjelp av metformin. Zaxenda har også noe virkning på noen. 
Fikk du ikke noe bedre forklaring?

Anonymkode: e4a37...60b

Skrevet

Vært med på det flere ganger ( jobber på operasjon) de gjør det faktisk for å øke sjansen til å bli gravid noen ganger. 

Anonymkode: 223e4...1c8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aldri hørt om, og det høres helt vilt ut. 
Dette vil jo skade eggstokken, så det kan påvirke muligheten til å få barn.

Anonymkode: c1f1c...3b1

Absolutt ikke skadelig! 
Jeg har selv hatt ovariedrilling for å bli lettere gravid og ble faktisk gravid etter behandlingen. Det går en stund så gror det sammen igjen. Ble gjort under laparoskopi hvor de sjekket for endometriose så drillet de samtidig, veldig fornøyd med behandlingen!

Anonymkode: 86d50...5fd

Skrevet

Kjenner ingen som har gjort det og hadde nok ikke gjort det selv men så ble jeg gravid uten noe problem og. Hadde jeg ikke kunnet bli gravid eller hatt store problemer med hårvekst og slikt så hadde jeg nok prøvd det som siste "utvei".

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2021 den 0.01):

Absolutt ikke skadelig! 
Jeg har selv hatt ovariedrilling for å bli lettere gravid og ble faktisk gravid etter behandlingen. Det går en stund så gror det sammen igjen. Ble gjort under laparoskopi hvor de sjekket for endometriose så drillet de samtidig, veldig fornøyd med behandlingen!

Anonymkode: 86d50...5fd

Vil ikke bli gravid, men er mer opptatt av om jeg vil merke bedring på diabetes, vekt og evt mindre hår. Legen sa jeg hadde for få kvinnelige hormoner og at dette ville gi en økning i det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...