AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Jeg er ikke aktiv, sitter ofte. Grunnet sykdom. Jeg er 170 og 48 kilo og lite muskler, og enkvinne i 20 årene. 1000? 850? 1200? Jeg er usikker på dette. Kommer ofte over, og i dag 1400.. kan jo nesten ikke spise..men finner liksom ikkkenoe om dette på nettet, for er jo forskjell på folk den basaleforbrenningen, spørs jo hvor mye muskler man har, og det har ikke jeg. Anonymkode: df776...467
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke aktiv, sitter ofte. Grunnet sykdom. Jeg er 170 og 48 kilo og lite muskler, og enkvinne i 20 årene. 1000? 850? 1200? Jeg er usikker på dette. Kommer ofte over, og i dag 1400.. kan jo nesten ikke spise..men finner liksom ikkkenoe om dette på nettet, for er jo forskjell på folk den basaleforbrenningen, spørs jo hvor mye muskler man har, og det har ikke jeg. Anonymkode: df776...467 Jeg kan ikke følge med på vekten, for dette hjelper ikke siden mister ofte muskler så i have no idea.. Anonymkode: df776...467 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Du trenger iallefall mer enn du spiser i dag, for du har veldig lav vekt til å være inaktiv. 1800 kcal er fint. Om du fortsatt er sulten etter det kan du spise mer. Anonymkode: 0ea4e...a25 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du trenger iallefall mer enn du spiser i dag, for du har veldig lav vekt til å være inaktiv. 1800 kcal er fint. Om du fortsatt er sulten etter det kan du spise mer. Anonymkode: 0ea4e...a25 Feil, jeg er undervektig fordi jeg er inaktiv. Inaktive mennesker har ofte lavere vekt fordi de mister muskler som andre mennekser har, det kan ikke sammenlignes engang. Så, nei jeg er helt normal, ikke overvekig eller undervektig, men merker på en måte at jeg legger litt på meg. Anonymkode: df776...467 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Feil, jeg er undervektig fordi jeg er inaktiv. Inaktive mennesker har ofte lavere vekt fordi de mister muskler som andre mennekser har, det kan ikke sammenlignes engang. Så, nei jeg er helt normal, ikke overvekig eller undervektig, men merker på en måte at jeg legger litt på meg. Anonymkode: df776...467 Du er svært undervektig og burde spise mer. Anonymkode: e736b...3bf 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Feil, jeg er undervektig fordi jeg er inaktiv. Inaktive mennesker har ofte lavere vekt fordi de mister muskler som andre mennekser har, det kan ikke sammenlignes engang. Så, nei jeg er helt normal, ikke overvekig eller undervektig, men merker på en måte at jeg legger litt på meg. Anonymkode: df776...467 I så fall er det ingen grunn til å tenke på kalorier. Anonymkode: b4c75...bcf 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er ikke aktiv, sitter ofte. Grunnet sykdom. Jeg er 170 og 48 kilo og lite muskler, og enkvinne i 20 årene. 1000? 850? 1200? Jeg er usikker på dette. Kommer ofte over, og i dag 1400.. kan jo nesten ikke spise..men finner liksom ikkkenoe om dette på nettet, for er jo forskjell på folk den basaleforbrenningen, spørs jo hvor mye muskler man har, og det har ikke jeg. Anonymkode: df776...467 Du kan kontakte lege for ernæringsråd tror jeg 😊 Anonymkode: e736b...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I så fall er det ingen grunn til å tenke på kalorier. Anonymkode: b4c75...bcf Jo pga av jeg ofte spiser for mye proteiner. Og hvis du spiser mer enn d u forbrenner av dte så lagres det som innvendig fett . .. jeg er veldig mye sulten jeg så hender jeg spiser et par skyr yoghurter om dagen og da lander jeg over i forhold til hvor mye proeiner jeg trenger... og dette altså lagrer seg som ekstra.. vil veldig gjerne gjøre det riktig. jeg trenger bare 40 gram av det om dagen i følge en side, og jeg får i meg langt mer enn det .. om jeg ikke spise r de proteinene så ender jeg heller opp med å spise mer av andre ting og deting som er usuint.. Anonymkode: df776...467 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jo pga av jeg ofte spiser for mye proteiner. Og hvis du spiser mer enn d u forbrenner av dte så lagres det som innvendig fett . .. jeg er veldig mye sulten jeg så hender jeg spiser et par skyr yoghurter om dagen og da lander jeg over i forhold til hvor mye proeiner jeg trenger... og dette altså lagrer seg som ekstra.. vil veldig gjerne gjøre det riktig. jeg trenger bare 40 gram av det om dagen i følge en side, og jeg får i meg langt mer enn det .. om jeg ikke spise r de proteinene så ender jeg heller opp med å spise mer av andre ting og deting som er usuint.. Anonymkode: df776...467 Lege 😊 Anonymkode: e736b...3bf 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #10 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lege 😊 Anonymkode: e736b...3bf ts, jeg tenkte heller egentlig på noe mer som svar fra folk i lignenede situasjon som meg. En lege vet jo ikke svaret på dette, han har vel ingen erfaringer med dets elv.. Anonymkode: df776...467 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #11 Skrevet 26. november 2021 Jo. Leger kan en del om kropp, helse og ernæring, og kan henvise deg til ernæringsfysiolog. Høres ut som om at litt veiledning kan være fint. Intill du kommer deg dit, sjekk ut https://www.melk.no/bmi Der får du menyforslag etter å ha regnet ut behov og ønsker. Anonymkode: 2804d...70c
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #12 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): ts, jeg tenkte heller egentlig på noe mer som svar fra folk i lignenede situasjon som meg. En lege vet jo ikke svaret på dette, han har vel ingen erfaringer med dets elv.. Anonymkode: df776...467 En lege kan gi deg trygge råd eventuelt henvise deg videre til ernæringsfysiolog. Eller noen å snakke med kanskje Anonymkode: e736b...3bf
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #13 Skrevet 26. november 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Jo pga av jeg ofte spiser for mye proteiner. Og hvis du spiser mer enn d u forbrenner av dte så lagres det som innvendig fett . .. Anonymkode: df776...467 Ah, du tror fortsatt på dette ja. Jeg tror ikke jeg er den eneste som har forklart at dette ikke er et problem, og hvorfor det ikke er et problem. Jeg er enig med de andre som anbefaler å ta kontakt med lege. Anonymkode: b4c75...bcf
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #14 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En lege kan gi deg trygge råd eventuelt henvise deg videre til ernæringsfysiolog. Eller noen å snakke med kanskje Anonymkode: e736b...3bf Sant å si dårlig veiledning å få hos lege da de er mest opptatt av medisiner og kan lite om kosthold! Anonymkode: 8a290...e13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå