Gå til innhold

Supersvak positiv koronatest?

Anbefalte innlegg

Gjest celine9292
Skrevet

Tok denne idag og fikk opp en strek så svak at jeg må legge godvilje til for å se. Forekommer skyggestreker på disse testene også? Har vært nærkontakt og har sår hals, tett og rennende nese, muskelsmerter og noe hoste. Har hatt helt negativ de andre dagene, tross for symptom 

36B104C5-2C93-4AF9-9E70-10B91FEA6E04.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står iallefall på de 2 forskjellige testene jeg har at svak strek skal regnes som positiv.

• Liker 2
Skrevet

Nå er det jo ingen strek der på dette bildet, men hvis du mener det er det i virkeligheten så må du ta en PCR test for å være sikker. Hjemmetestene er mer følsomme enn de andre testene, så disse kan være positive selv om man er negativ. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ha tatt en til test kanskje, eventuelt PCR test. Dette er jo veldig veldig svakt! Klarer ikke se streken på PC.

• Liker 2
Gjest celine9292
Skrevet
malibu skrev (5 minutter siden):

Nå er det jo ingen strek der på dette bildet, men hvis du mener det er det i virkeligheten så må du ta en PCR test for å være sikker. Hjemmetestene er mer følsomme enn de andre testene, så disse kan være positive selv om man er negativ. 

Hjemmetester er vell ikke mer følsomme enn PCR testene? Har du noen kilder på dette? Det er en strek på bildet, den er veldig svak og derfor spør jeg om det kan være skyggestrek 

Gjest celine9292
Skrevet
ÒranAbhainn skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ha tatt en til test kanskje, eventuelt PCR test. Dette er jo veldig veldig svakt! Klarer ikke se streken på PC.

Ja samme tenkte jeg, er så svakt at man nesten ikke ser den! Vet at det forekommer skygge på graviditetstester så kanskje det er samme her? Igår var de helt hvit uten antydning til strek 

Skrevet
Just now, celine9292 said:

Ja samme tenkte jeg, er så svakt at man nesten ikke ser den! Vet at det forekommer skygge på graviditetstester så kanskje det er samme her? Igår var de helt hvit uten antydning til strek 

Ta en cpr. En kollega av svigersønnen min hadde helt hvite hjemmetester, men cpr kom tilbake positiv. Så når du har symptomer bør du testes på en skikkelig måte.

• Liker 2
Gjest celine9292
Skrevet
Ulven skrev (1 minutt siden):

Ta en cpr. En kollega av svigersønnen min hadde helt hvite hjemmetester, men cpr kom tilbake positiv. Så når du har symptomer bør du testes på en skikkelig måte.

Da skal jeg gjøre det! Mest trygt å være på den sikre siden. Men har hørt at de ikke testet folk med PCR med mindre de tester positivt på hjemmetest? 

Skrevet
celine9292 skrev (2 minutter siden):

Da skal jeg gjøre det! Mest trygt å være på den sikre siden. Men har hørt at de ikke testet folk med PCR med mindre de tester positivt på hjemmetest? 

Så si at hjemmetesten var positiv da

• Liker 3
Skrevet
celine9292 skrev (16 minutter siden):

Tok denne idag og fikk opp en strek så svak at jeg må legge godvilje til for å se. Forekommer skyggestreker på disse testene også? Har vært nærkontakt og har sår hals, tett og rennende nese, muskelsmerter og noe hoste. Har hatt helt negativ de andre dagene, tross for symptom 

Har opplevd akkurat det samme...tok vanlig test som kom tilbake negativ dagen etter

Skrevet
celine9292 skrev (4 minutter siden):

Hjemmetester er vell ikke mer følsomme enn PCR testene? Har du noen kilder på dette? Det er en strek på bildet, den er veldig svak og derfor spør jeg om det kan være skyggestrek 

Beklager, mente motsatt, gikk litt fort i tankerekka. Hjemmetestene er mindre følsomme enn PCR testene, så de kan være negative selv om man er positiv. Så hvis hjemmetesten er svak positiv bør du ta en PCR test for å være sikker. 

• Liker 1
Gjest celine9292
Skrevet
ABM skrev (7 minutter siden):

Har opplevd akkurat det samme...tok vanlig test som kom tilbake negativ dagen etter

Godt å høre! 

Gjest celine9292
Skrevet
malibu skrev (6 minutter siden):

Beklager, mente motsatt, gikk litt fort i tankerekka. Hjemmetestene er mindre følsomme enn PCR testene, så de kan være negative selv om man er positiv. Så hvis hjemmetesten er svak positiv bør du ta en PCR test for å være sikker. 

Det går bra! Jeg skal få tatt en PCR så er jeg sikker på å ikke smitte andre:-) 

Skrevet
celine9292 skrev (12 minutter siden):

De tester alle som vil med pcr. Så det er bare å Møte opp. Ellers så fikk jeg en super tynn rød strek på en hurtigtest. Tok en vanlig test og den var negativ. Så det forekommer feilvare

• Liker 1
Skrevet
celine9292 skrev (41 minutter siden):

Jeg vet det, jeg prøvde også å streker som ikke var der når jeg prøvde å bli gravid.

• Liker 1
Gjest celine9292
Skrevet
Tussa84 skrev (1 minutt siden):

Jeg vet det, jeg prøvde også å streker som ikke var der når jeg prøvde å bli gravid.

Tror du må få deg briller om du ikke ser at det er en svak strek der. Den er tydeligere i virkeligheten. Jeg prøver ikke å se streker som ikke er der, er ikke akkurat som man ønsker seg korona. 

Skrevet
celine9292 skrev (57 minutter siden):

Tror du må få deg briller om du ikke ser at det er en svak strek der. Den er tydeligere i virkeligheten. Jeg prøver ikke å se streker som ikke er der, er ikke akkurat som man ønsker seg korona. 

Her er det nok best å være på den sikre siden. Selv om feilvare eksisterer. :) lykke til med testingen

Gjest celine9292
Skrevet

Nå som den har tørket kommer streken bedre frem til de som ikke så den. Skal dra og ta skikkelig test imorgen:-)

61F46EE3-01A8-4E2B-B709-119333EE4BA6.jpeg

Skrevet

Min erfaring tilsier at svak strek betyr at noe er i gjære. 

Skrevet
malibu skrev (7 timer siden):

Det jeg har hørt fra diverse eksperter er at man fint kan teste negativt på hjemmetestene men allikevel være positiv. Hjemmetester er ikke så "dyptgående" som en skikkelig lab-test. Kjenner også flere med covid symptomer som ikke fikk utslag på hjemmetester, men som slo ut med covid smitte når det ble tatt PCR test på teststasjon. Har ikke hørt om noen som har testet positivt på en hjemmetest og ikke vært smittet.. Men det er kanskje mulig?

• Opprett ny...