GulSitron Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Hei! Barnet mitt er et år og har fått livets første omgangssyke med diaré. Kastet opp to ganger natt til onsdag, men har kun hatt diaré siden da. Han drikker greit med vann og spiser som normalt, men bleiene renner over minst 5ggr daglig, så jeg blir jo litt bekymret. (Skal kontakte legevakta litt senere) Det jeg lurer på er om noen her har noen "life hack"? Hva har fungert hos dine barn av mat og drikke ved omgangssyke og diaré? Ber ikke om råd til medikamenter da jeg heller tar det med lege/helsesykepleier. Samboer og jeg har blitt smitta vi også, men samboer er nok mer "angrepet" enn meg. For oss to, eller meg - vil medisinsk kull ha noen virkning? Evt imodium? Beklager om dette ble lagt i feil kategori, admin må gjerne flytte innlegget
GulSitron Skrevet 26. november 2021 Forfatter #2 Skrevet 26. november 2021 Kan nevne at barnet leker og er aktiv som normalt, så normal allmenntilstand på han
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Banan (lite modne) og blåbær. Kokt ris. Anonymkode: 4daf1...392 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Legekontorene er jo åpen nå, så ring dem fremfor legevakten! Anonymkode: 0eeb8...b23 2
Mozart73 Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Hos oss får barnet eplejuice blandet med farris . Da får kroppen tilskudd av salter som den mister væske gjennom sykdom. Ellers har vi hatt god effekt med yoghurt i små mengder, blåbær og havrevelling 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 Vi fikk råd om å gi smoothie og ren juice på flaske. Farris og eplejuice er også bra. Anonymkode: 3399d...a1b 1
GulSitron Skrevet 27. november 2021 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2021 Takk for tips! Han har fått litt yoghurt, farris med eplejuice, et par ritz kjeks etc. Magen ser ut til å være bedre i dag, håper han kan dra i barnehagen på tirsdag eller onsdag. Han har _alt for mye_ energi som han ikke får utløp for når han er syk og helst bør være inne, og det går utover kveldsrutinene 😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå