Gå til innhold

Gave fra barnebarn til besteforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker tips til julegave(r) fra barnebarn på 2 år til besteforeldre. 

Helst ikke særlig dyre gaver, og vi ønsker ikke å gå bilder, kalendere, kopper osv.

Har noen noen gode idéer? 😊

Anonymkode: b92cc...734

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tegning? Håndavtrykk? Det er ikke veldig mye en 2-åring klarer å lage, så det begrenser seg jo kraftig.

Om du tenker kjøpe noe - skriv ditt eget navn på. Blir for dumt å late som om 2-åringen har blitt med i kjøpefesten allerede.

Anonymkode: f853c...5ed

• Liker 1
Skrevet (endret)

Den eneste gaven som gjelder i dette tilfellet er noe som barnet har vært med på å lage. 

-Male fritt på et lite lerret (ramme, fås rimelig på f eks søstrene grene) med fingermaling. Beste kunsten jeg vet om 😉 (de blir ofte fine! Velg to eller tre farger)

- håndavtrykk i maling

- peppernøtter (eller noe annet godt) i et syltetøyglass (som barnet har malt eller pyntet med klistremerker)

- stor fyrstikkeske som du limer filt på, og så kan barnet pynte med klistremerker og glitter

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Skrevet

Dere kan også lage lyslykter på ihvertfall to måter:

Rent syltetøyglass (eller barnematglass).

- la barnet male utenpå

eller

-ta i en eggehvite, litt sukker og kanskje litt glitter. Sett på lokk og rist hardt. 

Om du vil kan du kjøpe litt tynn ståltråd, surre rundt gjengene og lage en hank.

Putt oppi et telys 😉

Eller: gå i skogen og finn granbar og kongler - gjør en tur ut av det- lag krans eller annen pynt kanskje ved å kjøpe en julestjerne til å sette oppi. 

(Aaahhh det er så mye gøy man kan gjøre, jeg har gjort alt dette og mer, til og med med 1-2 åringer. Synd mine er så store nå at de ikke synes det er så morsomt lenger. Men de elsket det da de var yngre 😉

Jeg har ikke barnebarn enda, men jeg har tantebarn. Og slike gaver er virkelig det morsomste å få. Det koster også veldig lite, OG gjør at dere får noe gøy å gjøre sammen. Så lenge man lar det være på barnets premisser og ikke nødvendigvis søker perfeksjon 😉)

• Liker 2
Skrevet

Finnes mye gode tips på nett over ting barna kan lage. Pinterest, cchobby.no feks. Det går jo fint med litt bakst også. Kakemenn el pepperkaker. 

Anonymkode: 3cc01...150

Skrevet

Noe barnet har laget i barnehagen. 

Anonymkode: f1715...5ee

Skrevet

Hva med juletre kuler med bilde på? Bilde av barnet og besteforeldre kanskje. Eller bordbrikker med bilde på? Finnes mye fotogaver. Det var gjerne ikke slikt du ønsket tips om, men det er jo fine gaver fra barn. Juletre kuler kan jo også lages selv og male eller klistremerker osv. 

Anonymkode: 3cc01...150

Skrevet

Kalender

Anonymkode: 94ac4...19b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...