Gå til innhold

invitere date hjem mens barnet sover

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere aleneforeldre inviterer en dere knapt kjenner hjem etter at barnet har lagt seg? 

Er det vanlig praksis blant dere som har barnet 50% ? 

Jeg ble rimelig overrasket da en fyr spurte om jeg ville komme bort til han etter at barnet på 4 år har lagt seg. Hva om ungen våkner? Blir ikke det hele ubehagelig og unødvendig? Hva ville dere mødre følt om barnefar altså eksen drev på det sånt? Nå vet jeg ikke hvor mange damer som har vært hos han mens barnet sover. 

Jeg har ikke barn og ikke er jeg vant til å date folk med barn, ble rimelig overrasket uansett om det er sånn man holder på. 

Anonymkode: d2d6c...4b7

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er en man knapt kjenner: nei nei nei. 

Kjæresteforhold: ja. Men ikke klining og sex på sofaen og slike ting. 

Anonymkode: 5ab75...064

• Liker 4
Skrevet

Hmm ikke i den situasjonen selv. Men synes det kan høres greit ut. Men jeg personlig ville gjerne informert barnet før leggetid om at jeg skulle få besøk av en venn senere, men at da har sikkert barnet sovnet. Sånn i tilfelle barnet våkner.

Ellers så føler jeg kanskje det er mer risky med «fremmed» mannlig date hjemme hos seg enn motsatt. Er vel litt risky uansett siden man ikke vet særlig om personen da.

Om mulig er dating best de dagene en ikke har barnet og heller ha date hjemme etterhvert som en føler seg mer trygg på personen.

Skrevet

Jeg svarte over men overså en ting. 

Ved 50/50 så har man jo den ene uken barnefri. Ville helt klart lagt daten den uken. Mye bedre for alle involverte. 

Jeg svarte utfra at man var alene med barnet omtrent hele tiden. 

Anonymkode: 5ab75...064

• Liker 4
Skrevet

Vi har kun møttes en gang før, var utrolig hyggelig kveld og natt vel å merke, men fortsatt. Jeg begynner å tvile på hans karakter om han inviterer damer hjem  som han kun har møtt en gang før. Da tenker jeg såpass langsiktig at man  ønsker jo ikke få barn med en slik person, i tilfelle det blir slutt og han da inviterer andre damer hjem på samme måte. 

Han er ellers en oppegående stabil fyr med masse baller i luften, virker som en kunnskaprik smart kar. Men dette ga meg veldig dårlige vibber. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi har kun møttes en gang før, var utrolig hyggelig kveld og natt vel å merke, men fortsatt. Jeg begynner å tvile på hans karakter om han inviterer damer hjem  som han kun har møtt en gang før. Da tenker jeg såpass langsiktig at man  ønsker jo ikke få barn med en slik person, i tilfelle det blir slutt og han da inviterer andre damer hjem på samme måte. 

Han er ellers en oppegående stabil fyr med masse baller i luften, virker som en kunnskaprik smart kar. Men dette ga meg veldig dårlige vibber. 

Skjønner godt at dette ga deg litt dårlige vibber ja...

• Liker 4
Skrevet

Jo, det går an å leve normalt etter å ha fått barn.

Anonymkode: 0e8f1...6d1

• Liker 13
Skrevet

Mulig jeg er en katastrofetenker - men jeg ville ikke hatt en fremmed mann på overnattingsbesøk med mitt forsvarsløse/sovende barn i hus, av frykt for at noe kunne komme til å skje med barnet.

Anonymkode: 5efc4...6e2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, det går an å leve normalt etter å ha fått barn.

Anonymkode: 0e8f1...6d1

Ja, men når man har en uke å leve som man vil, så kan man ta ekstra hensyn til barnet de andre 50% av tiden. Og såklart er det en dame du ser for deg noe seriøst og langvarig med eller forholdet er mer seriøs så er det greit å invitere hjem selv om barnet sover, men i tidlig startfase, synes jeg det hørtes ubehagelig ut. Kanskje det var derfor han inviterte meg, fordi han virker veldig keen på meg, men fortsatt ro ned litt da. Jeg sa ihvertfall nei vi tar det en annen dag du har barnefri, så da har vi nå avtalt det. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mulig jeg er en katastrofetenker - men jeg ville ikke hatt en fremmed mann på overnattingsbesøk med mitt forsvarsløse/sovende barn i hus, av frykt for at noe kunne komme til å skje med barnet.

Anonymkode: 5efc4...6e2

Ja sånn tenker jeg som kvinne også selv om jeg ikke har egne barn, men kanskje menn ser annerledes på det?  

• Liker 2
Skrevet

En 4-åring sover som regel hele natta, så det er 0 stress😊 Har hatt besøk av både venner og flørter etter leggetid for barnet mitt, han sover natta gjennom og har gjort det siden han var 2. Om han hadde våknet, hadde jeg gått inn på rommet og roet han ned der.

Anonymkode: 70d97...474

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En 4-åring sover som regel hele natta, så det er 0 stress😊 Har hatt besøk av både venner og flørter etter leggetid for barnet mitt, han sover natta gjennom og har gjort det siden han var 2. Om han hadde våknet, hadde jeg gått inn på rommet og roet han ned der.

Ja, men det gir så ekstrem desperat signal. Jeg kan forstå de som har barn 100% men når du uansett har 50% tid barnefri. Jeg hadde ikke orket å forholde meg til en fyr og et barn som våkner, er glad i romantikk og sex, men alt til sin tid da. Og etterhvert som relasjonen utvikler seg så er det greit nok, men vil helst treffe barnet ute i annen setting først isåfall. 

• Liker 3
Skrevet

Bo med barnefar, men ser for meg hvis jeg var alenemor, så hadde jeg ikke hatt noe problem med å gjøre det. Har jo ofte venner over etter barnet er lagt. Barnet sover hele natten og i de tilfellene han våkner, går jeg bare inn på rommet for å roe/trøste, pleier aldri å komme ut av rommet eller komme i min seng.

Syns ikke det er noe varsellampe jeg. Greit nok at man har 50/50 og barnefri en uke, men i en i en hektisk hverdag og er jo tydeligvis en mann som har lyst til å møte deg og finner en god løsning til å møtes hos han når barnet sover.

Anonymkode: e52ee...eef

• Liker 11
Skrevet

Spørs jo veldig hva dere skal gjøre da. 
sextreff NEI

Sitte og snakke med et glass vin, ja det tenker jeg er greit.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men det gir så ekstrem desperat signal. Jeg kan forstå de som har barn 100% men når du uansett har 50% tid barnefri. Jeg hadde ikke orket å forholde meg til en fyr og et barn som våkner, er glad i romantikk og sex, men alt til sin tid da. Og etterhvert som relasjonen utvikler seg så er det greit nok, men vil helst treffe barnet ute i annen setting først isåfall. 

Da tenker jeg vanlig besøk, ikke overnatting eller sex. Men klart, om du bare kommer på besøk for sex må det vente til barnefri.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bo med barnefar, men ser for meg hvis jeg var alenemor, så hadde jeg ikke hatt noe problem med å gjøre det. Har jo ofte venner over etter barnet er lagt. Barnet sover hele natten og i de tilfellene han våkner, går jeg bare inn på rommet for å roe/trøste, pleier aldri å komme ut av rommet eller komme i min seng.

Syns ikke det er noe varsellampe jeg. Greit nok at man har 50/50 og barnefri en uke, men i en i en hektisk hverdag og er jo tydeligvis en mann som har lyst til å møte deg og finner en god løsning til å møtes hos han når barnet sover.

Anonymkode: e52ee...eef

Ja, men det er godt å høre at flere synes det høres helt greit ut, var redd jeg har møtt på en som viste rødt flagg. Har så lite lyst til å bruke tid på idioter. Men kan hende han likte meg veldig og derfor inviterte meg selv om det er tidligfase. Han har fått til masse i livet, og det er sikkert fordi han har en løsningsorientert tankegang istedenfor å se hindringer. Tiden får vise hva for noe type han egentlig er, jeg kjenner han ikke så veldig enda. 

• Liker 2
Skrevet

Det er en laaang tråd om dette fra tidligere av.

For min del er det helt uaktuelt, og hadde aldri tatt med meg noen mann hjem mens barnet mitt ligger og sover. I mitt hode er det en skremmende holdning til barnets trygghet, men jeg skjønner jo at noen mener det er greit. 

Jeg har barn 100 % og har ikke mulighet til noe kjærlighetsliv. Sånn er det bare. Klart jeg kjenner savnet, men barnet kommer først. 

Anonymkode: c11bd...92c

• Liker 3
Skrevet

Hvor finner jeg den tråden? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...