Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er samboer med en mann. Traff han for 5 år siden. Jeg var skilt og han på vei ut av ekteskapet. Han hadde ei voksen datter og barnebarn. Jeg hadde 2 voksne sønner og barnebarn. Hans datter har ikke akseptert at vi ble sammen. Har vært flere episoder med henne, men på lørdag fikk jeg nok. 

Vi hadde besøk av 2 vennepar og det var vår tur til å arrangere dette vennejulebordet.  Hans datter ringte å spurte om hun kunne komme innom å låne noe verktøy. Faren sa at vi hadde besøk og skulle snart spise middag, så det passet ikke med besøk. Men hun kunne bare komme å hente verktøy fra garasjen. 

Vi satt i stuen og drakk vin imens vi ventet på maten skulle bli ferdig. Da ringte det på døren. Samboer åpnet og plutselig stod datteren og guttene på 3 og 5 år i stuen. Jeg ble så paff. Guttene begynte å leke med Lego imens hun satt i sofa med mobilen. 

Så var maten ferdig og vi satte oss for å spise. Min samboer spurte meg om de også kunne spise. Jeg sa klart nei. Dette er vår kveld med vennene våres. De satt i stuen hele tiden imens vi spiste. Hun dro når vi begynte å rydde. 

Etter det har samboer vært små sur pga dette. Han mener at de burde ha fått tilbud om å spise med oss. Jeg mener nei. Vi sa i fra om at det ikke passet med besøk. Overreagerte jeg? Burde jeg ha tilbudt de mat? 

Anonymkode: 62a98...50b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok uansett tilbudt mat, men jeg synes også det var rart at hun kom da far hadde sagt at det ikke passet. Hun tråkket over en grense.

• Liker 17
Skrevet

Du er rimelig kjip😵💫😵💫

Anonymkode: 8c479...fbf

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er rimelig kjip😵💫😵💫

Jeg synes ikke det. Men dere vet ikke hele historien. Hun har laget mye kvalm i de årene vi har vært sammen 

• Liker 3
Skrevet
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Jeg ville nok uansett tilbudt mat, men jeg synes også det var rart at hun kom da far hadde sagt at det ikke passet. Hun tråkket over en grense.

Jeg er helt enig i denne. Sært at de dukket opp, men gi dem da mat. 

Anonymkode: 6c5d3...4d1

• Liker 5
Skrevet

Tja, denne er litt vanskelig.. Har hun vært vant med at hun kan komme å gå som hun vil? Jeg hadde nok tilbudt mat til henne også. Hun hadde jo to små barn og hadde ikke vært der hele kvelden uansett. 

Men helt klart unødvendig av henne å troppe opp med barn når far hadde sagt at det ikke passet. Jeg tenker at hun er voksen nå som hun har to barn? Hun burde respektert middagsbesøket. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville nok heller sagt det til de i døren når han åpnet - altså han burde gjentatt seg at nå har vi besøk og skal spise, det er hyggelig å se dere, men som jeg sa på telefon er vi opptatt. Så burde han hjulpet henne med å finne verktøy og sendt de av sted. De kan da komme tilbake dagen etter…

Anonymkode: ca72c...d20

• Liker 33
Skrevet

Hun har laget mye kvalm i de årene vi har vært sammen 

Jeg skjønner på en måte at hun har hatt vanskelig for å respektere deres forhold om han kun "var på vei ut av ekteskapet" med moren, og ikke hadde vært skilt en stund - men det spørs helt hvor gammel hun var på tidspunktet da. Var hun tenåring, så er det forståelig. Og vi vet jo heller ikke hvor mye du har forsøkt å skape et godt forhold til henne. 

Men som sagt, akkurat denne episoden var unødvendig. 

• Liker 3
Skrevet
Lacuna skrev (1 minutt siden):

Tja, denne er litt vanskelig.. Har hun vært vant med at hun kan komme å gå som hun vil? Jeg hadde nok tilbudt mat til henne også. Hun hadde jo to små barn og hadde ikke vært der hele kvelden uansett. 

Men helt klart unødvendig av henne å troppe opp med barn når far hadde sagt at det ikke passet. Jeg tenker at hun er voksen nå som hun har to barn? Hun burde respektert middagsbesøket. 

Hun kommer veldig sjelden på besøk. Så at hun kom denne kvelden var kun for å lage bråk. 

Hun er voksen ja...

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes ikke det. Men dere vet ikke hele historien. Hun har laget mye kvalm i de årene vi har vært sammen 

Du spurte oss: ‘Overreagerte jeg? Burde jeg ha tilbudt de mat?’

Hva er årsaken til at du spør når du egentlig ikke ønsker svar? Ønsker du kun bekreftelser på at det du gjorde var riktig? 

• Liker 8
Skrevet

Dårlig sosiale antenner denne datteren. Hun fikk jo beskjed om at det ikke passet.

Anonymkode: 90340...9ef

• Liker 8
Skrevet

Veldig rart av henne å komme. Forstår deg godt. Men ville tilbudt mat eller bedt henne dra, enda rarere å ha barn og barnebarn sittende og furte ved siden av julebordet deres, som en forvokst piken med fyrstikkene... 

Anonymkode: 5dea7...372

• Liker 6
Skrevet

Hun var teit, bare for å ha dét sagt. Men du fulgte opp med å nekte to unger på 3 og 5 år mat fordi du var snurt på mora deres? Det er faktisk mange ganger teitere. 

• Liker 13
Skrevet

dere er alle vanskelige. Ja, sært å komme og trenge seg på, enda særere og ikke tilby dem noen ting.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes ikke barn har noe på et vennejulebord å gjøre, men DET er de voksnes ansvar.

Det jeg selv ville gjort var å tilbudt mat, og så hadde jeg bedt din samboer ta et skikkelig oppgjør med sin datter på et annet tidspunkt. Jeg mener helt bestemt at de ikke burde vært sluppet inn i huset, men når de først er sluppet inn er det for sent å ri prinsipper.

Skrevet

Det er ikke barnas skyld, ville absolutt gitt mat :)

Anonymkode: bd14c...8e8

• Liker 2
Skrevet

Dere gav klar beskjed om at det er julebord, da møter man ikke opp og tar seg til rette med småbarn. Hun går langt over grensene og du overreagerer ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke barnas skyld, ville absolutt gitt mat :)

Anonymkode: bd14c...8e8

De fikk julebrus, mandarin og godteri 

• Liker 1
Skrevet

Huff så kjip du er🥲🥲 Min mor hadde elsker at vi kom innom, uansett oppdekning. 

Anonymkode: a6d35...7ea

• Liker 2
Skrevet

Huff så kjip du er🥲🥲 Min mor hadde elsker at vi kom innom, uansett oppdekning. 

Anonymkode: a6d35...7ea

Selv når du får klar beskjed om at det ikke passer pga besøk, og du likevel driter i beskjeden og trenger deg på med to små barn?

Anonymkode: e2fdb...a93

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...