Gå til innhold

kan man miste mensen av overspning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, slitt litt med dette i det siste. Nå kom mensen av en eller annen merkelig grunn ikke. Skulle fått den den 20, og da ville det vrt en måned siden sist jeg hadde det, for jeg fikk mensen sist måned den 20.oktober. Kan store matinntak stresse kroppen? aldri opplevd å ikke få den.  Kan si at jeg ikke har overspsit siden den 20 npå, omen ikke fått den etter det heller.

Anonymkode: 860b8...c98

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, slitt litt med dette i det siste. Nå kom mensen av en eller annen merkelig grunn ikke. Skulle fått den den 20, og da ville det vrt en måned siden sist jeg hadde det, for jeg fikk mensen sist måned den 20.oktober. Kan store matinntak stresse kroppen? aldri opplevd å ikke få den.  Kan si at jeg ikke har overspsit siden den 20 npå, omen ikke fått den etter det heller.

Vil legge til at sliter ikke med edette til vanligvis, men nå den siste måneden siden er alltid sulten og plutselig begynner jeg bare å spise og mister kontrollen. Jobber med å prøve å krympe ned magesekken igjen, siden den nok er utvidet og da er det veldig vanskelig å spise normalemengder mat.

Skrevet

Mens kan bli påvirket av alt mulig. Stress, for lite mat, for mye mat, depresjon, ja alt. 

Anonymkode: 69e26...b82

Skrevet

Nei, heller tvilsomt. Men både overspising og forsinket mensen kan være symptom /bivirkninger av stress

Anonymkode: 699c8...ae6

Skrevet

tror ikke det skyldes mat. 

Men man kan jo variere i eggløsning, og da forskyves mensen. 

jeg tar utgangspunkt i at du har sjekket graviditet. 

Anonymkode: 58fdd...be5

Skrevet

ts, vel, har ikhvertfall vrt stressa i forhold til dette mye da, så kanskej det er stress. Men er vanligvis en veldig stresset person og har aldri hatt uteblitt mensen., så jeg tenker det har noe med matinntaket å gjøre, at kroppen har blitt litt stresset vav så mye mat.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

tror ikke det skyldes mat. 

Men man kan jo variere i eggløsning, og da forskyves mensen. 

jeg tar utgangspunkt i at du har sjekket graviditet. 

Anonymkode: 58fdd...be5

er ikke seksuelt aktiv, og bruker ikke medisiner og har ingen sykdommer.

• Liker 1
Skrevet

Dersom du er overvektig : absolutt. Overvekt kan føre til hormonforstyrrelser og uregelmessig mens. 

Anonymkode: 1b7ba...9d4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dersom du er overvektig : absolutt. Overvekt kan føre til hormonforstyrrelser og uregelmessig mens. 

Anonymkode: 1b7ba...9d4

jeg er helt normall

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg er helt normall

skyldes nok noe annet da.  som nevnt, stress

Anonymkode: 7af9f...cf1

Skrevet

Tviler på overspising endrer mens. Men, overspising er gjerne et symptom på stress. Noe som kan endre mens. Har både overspist og underspist i perioder selv. Overspising har aldri endret syklus for meg. Men, underspising derimot har fått mens til å forsvinne i over et halvt år for meg.

Anonymkode: dad8a...808

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...