Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har faktisk lest ett eller annet sted for minst like mange år siden, at det finnes et sted hvor det er helt normalt at voksne har sex med barn, som en del av opplæringen til det å bli voksen, eller hva det nå var.... er så lenge siden, og når det er normalen så blir det verken traumatisk eller noe annet for barnet.

Jeg har også lest om det. Det er visst nok en eller annen øy i stillehavet som har denne kulturen. Der blir barn fra de er små oppfordret til å eksperimentere med sex. Og alle har et veldig åpent og liberalt forhold til sex blant alle aldersgrupper.

Det hører også med til historien at de europeiske sjømennene som oppdaget øya hadde et jævlig fett opphold. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har også lest om det. Det er visst nok en eller annen øy i stillehavet som har denne kulturen. Der blir barn fra de er små oppfordret til å eksperimentere med sex. Og alle har et veldig åpent og liberalt forhold til sex blant alle aldersgrupper.

Det hører også med til historien at de europeiske sjømennene som oppdaget øya hadde et jævlig fett opphold. ;)

Hvis vi snakker om Pitcairn-øya eller hva den nå heter, så er vel omtrent alle voksne menn derfra nå stillt for retten i Australia, siktet for voldtekt og overgrep mot mindreårige. Jeg har lest historien til en del av offerne for denne skikken og de syntes ikke det var en veldig fin tradisjon. Men hvem skal du gå til når borgemester og politimester er med på "leken"?

Skrevet
Når du kritiserer mannen på denne måten vil du kanskej også komme med en god begrunnelse på hvorfor det er farlig at en mor tar på sønnen sin for å berolige ham?

Hva om kroppen har fysisker reaksjoner på menn som gjør at en liten gutt reagerer best på det?

Jeg bare spør, kanskje du kan svare?

OVERGREP

Skrevet

Hei :) Jeg var og så filmen ELSK MEG I MORGEN om Elling her en dag,-ja her dreier det seg om en godt voksen mann som gjør alt for å erobre en dame :) Ja filmen ender på en måte bra med trist utgang dvs slutt.-Ja noen debuter sexuellt tidlig mens andre veldig sent,-ja kanskje aldri.-Mens noen ytters få er ekstremt tidlig ute og debuter så tidlig som 12år,-før ungdomstiden så og si. Vi utvikler oss veldig forskjellig,-alder har så og si ingenting å si :) Noen er moden tidlig,-eksprimiterer og er nyskjerrige.-Men spørsmålet er vel om det er bra :)

Gjest Gjest_tante pose_*
Skrevet

Staff er ute og kjøre,spør du meg.

en tolv-åring kan godt like en seksuell handling utført mot han av voksne,men jeg tviler på at han er psykisk voksen nok til å forstå hva han er med på,og tror det kan skape tvil når denne vokser opp.

tanker som:ble jeg misbrukt? var det rett av han? var det bra for meg?

Syns dette er totalt forkastelig,å legalisere det.Barn har fått vere i fred i vår kultur seksuellt,og det syns jeg de skal vere til de er modne nok til å skjønne HVA de er med på.

Kan de ikke beskrive det objektivt,skal det vente.

Gjest Gjest_Tante pose_*
Skrevet

Det er en kjent sak at barn oppsøker andre voksne for fysisk kos og nærhet/el lign. i tilfeller der de ikke får det hjemme.

Da vet de heller ikke hva det er,og kan i villfarelse tro at kos med seksuelle undertoner el det som verre er,er den form for nærhet som de savner.

Kanskje Staff har savnet det som gutt????

Pedofile og hjemløse barn uten beskyttere kommer jo lett sammen,vis en ser på en del av våre feriemål....

Skrevet
Det er en kjent sak at barn oppsøker andre voksne for fysisk kos og nærhet/el lign. i tilfeller der de ikke får det hjemme.

Da vet de heller ikke hva det er,og kan i villfarelse tro at kos med seksuelle undertoner el det som verre er,er den form for nærhet som de savner.

Kanskje Staff har savnet det som gutt????

Pedofile og hjemløse barn uten beskyttere kommer jo lett sammen,vis en ser på en del av våre feriemål....

Hei Tante Pose:) Takker for svaret :) Viste ikke at du var så moralsk etter ditt rykte hehe :) Jo en kan spørre og undre seg som du sier,-ja om Tor Erling hadde savnet mere nærhet ,-men han fikk det gjennom gamle menn.-Men det er jo ingen av oss som vet om han har blitt skadelidende av det. Iallefall har han ikke gitt utrykk for det.-Men jeg tror han blir stående som veldig spesiell,-da det er unaturlig å være bare 12 år og så veldig nysskjerrig og eksprimitell :)

Gjest Gjest_Tante pose_*
Skrevet

Det kan godt være at en tolvåring har slike følelser og lyster osv osv,men poenget må vel vere at de kan få utforske dem i fred alene el i det minste med jevnaldrende,ikke med jævla pedofile.

PEDOFILI= LOVBRUDD. En kan ikke leve ut den tittelen uten å bryte loven i dag.

Staff legaliserer det at voksne kan forgripe seg på barn,ved å beskrive dem som "veiledere" som han selv oppsøkte. Jeg skulle likt å vite bakgrunnen for at en gutt farer rundt slik gatelangs i stedet for å vere med jevnaldrende.

Det er noe som ikke stemmer her.

Men kjenner jeg Staff,vil han nok nødig i ettertid fremstå som et offer for NOEN.

Gjest Gjest_Tante Pose_*
Skrevet

FOR Å SI DET RETT UT: DET KAN VERE EN KAMUFLERINGSTEKNIKK HAN BRUKER FOR I DET HELE TATT Å KUNNE LEVE MED DISSE ERFARINGENE I ETTERTID!

Skrevet
FOR Å SI DET RETT UT: DET KAN VERE EN KAMUFLERINGSTEKNIKK HAN BRUKER FOR I DET HELE TATT Å KUNNE LEVE MED DISSE ERFARINGENE I ETTERTID!

Det er dårlig debatteknikk å gå på person i stedet for sak. Man kan gjerne spekulere i Staffs motiver for å mene slik han gjør, men det vil ikke bringe debatten videre. Forøvrig ville det være mer naturlig om han hadde fortrengt disse erfaringene snarere enn å publisere dem i boks form - om han er blitt skadet av dem.

Forøvrig er det unødvendig å skrike.

Gjest Gjest_Tante Pose_*
Skrevet

Mitt rykte er da strøkent som lintøj!

Vel,jeg må må tilstå at å nevne hans navn er dårlig debatt-teknikk, men jeg gjorde det med vilje for å provosere. Skriker gjør jeg tidt og ofte..

Vel,når en offentlig og profilert person og fagmann som dette uttaler seg om noe så bedritent som voksne som har sex med barn,så skriker jeg.

Tipper mange pedofile i landet syns han gjør en god "jobb" for dem ,ved å uttale seg om dette som om det er dagligdags kost for tolvåringer.

Han bør vite bedre.

Barn kan aldri gjøre slike overgrep mot voksne vis de ikke vil. Voksne kan forgripe seg el utnytte barn,og de er i tilleg strafferettslig ansvarlige.Uansett om barnet "vil" eller ikke. Loven gir jo myndige unge menn og kvinner som ligger med de under lavalder straff. Samme praksis her. Ingen forskjell egentlig?

Mennesker i alle aldre er seksuelle vesener og med ulike behov,men en kan i allfall ikke leve dem ut på noen som ikke er psykisk moden nok til å vite hva de deltar i.

Seksuell lavalder bør forsatt ve e som den er. Den står i samsvar med vår kultur og moralsyn.

Pedofili blir aldri stuerent.da hadde det kanskje ikke smakt så bra heller?

Skulle likt å få svar fra virkelig pedofile utøvere.

Gjest videre..
Skrevet

Forøvrig tror jeg å skrive om det han har opplevd som gutt,likevel kan vere en kamufleringsteknikk. Ikke mot OSS,men mot de som gjorde overgrepene,de som kjenner historien bedre enn oss...

En måte å si at: DERE tok ikke meg,det var JEG som var lekkerbiskenen og fristet dere.....

Skrevet

Seksuell lavalder bør forsatt ve e som den er. Den står i samsvar med vår kultur og moralsyn.

Pedofili blir aldri stuerent.da hadde det kanskje ikke smakt så bra heller?

Du er berettiget et syn som tilsier at den seksuelle lavalderen bør forbli slik den er i dag. Er ikke Staff berettiget å ha et annet syn på saken?

Forøvrig er seksuell lavalder ikke noen universell, opplest og vedtatt størrelse, verken historisk eller innen vår kultur.

Skrevet
Forøvrig tror jeg å skrive om det han har opplevd som gutt,likevel kan vere en kamufleringsteknikk. Ikke mot OSS,men mot de som gjorde overgrepene,de som kjenner historien bedre enn oss...

En måte å si at: DERE tok ikke meg,det var JEG som var lekkerbiskenen og fristet dere.....

Argumentasjon basert på spekulasjon er egentlig verdiløs. Kanskje er det slik - kanskje er det ikke slik...blablablabla.

Gjest Gjest_tANTE POSE_*
Skrevet

En må ha rett til å spekulere i bakgrunnen for utsagn som ikke henger på ei greip.Jeg gjør det med vilje.

Seksuell lavalder er fastsatt på grunnlag av barne og voksenpsykologi og strafferett.Og medisinske vurderinger. Kulturelle oppfatninger spiller helt sikkert inn,men de er ofte vanskelige å verifisere,vel? De bare er slik.

Vis de er kultur/norm å ikke gifte seg med søskenbarn i Norge,så skal vi vel heller ikke oppmuntre til det,fks med pakistanere bosatt her??

og fordi pedofile nå bltrer seg på internett og lever ut sine lyster gjennom det,så skal vel heller ikke plutselig seksuell lavalder ned?

Folk i steinalderen hadde sikkert tidlig sex,men de hadde jo et mye kortere liv enn oss. Vi har aldri levd så lenge som nå,og vis noen har lyst å ende opp som gammel pedofil gris,bør barna ha god tid på seg.... (ironi)

Skrevet

Straffelov, seksuell lavalder, seksuelle normer er alle dynamiske - og endrer seg hele tiden.

Spørsmålet er hvorvidt man skal kunne ha en offentlig debatt om dette. Og om det er slik at man ikke kan ha det - hva er begrunnelsen?

Angående spekulasjoner - er det også åpent for å spekulere i dine motiver for å mene som du gjør om man mener argumentasjonen din ikke "henger på greip"?

Gjest Gjest_Tante Pose_*
Skrevet

Ja,du kan spekulere....Versego`

Verden er dynamisk,absolutt. Ozonlaget er utsatt for en dynamisk prosess,men jeg mener likevel at det bør lukkest og bli som før.Ikke alle dynamiske ting er bra.

Tror ikke barna har blitt mer kjønnsmodne og seksuellt modne,tror de pedofile er blitt mer frampå og vågale. Pga av internett.

Men bak enhver liten "Lolita" på nett ligger det et lovbrudd. Husk det. Barnesexindustri.

Gjest videre..
Skrevet

Pedofile spekulerer i det faktum at en gryende seksualitet kommer på ulike tidspunkt for ulike individ. Og at det er vanskelig å gradere når et barn virkelig er blitt "seksuell."..

Inntil "barnet" kommer og sier at "jeg er over seksuell lavalder og har bestemt meg for å ha sex med deg",tror jeg de skal få pusle med følelsene sine selv el med jevnaldringer.

I mens får de pedofile kose seg med utklippsdokker ala "kle av lille Ole og se hva han har under."

Gjest Violetta
Skrevet

Han heter Tor Erling Staff. Ikke Erling Staff.

Skrevet
Han heter Tor Erling Staff. Ikke Erling Staff.

Hei :) Helt enig med deg,-navn er viktig og det sier noe om personligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...