Litt Lost Skrevet 3. november 2005 #121 Skrevet 3. november 2005 Etter norsk lov er man barn frem til man er 18 år. Men seksuell lavalder er 16 år. Dermed kan man også si at etter loven kan man ha sex med "barn", selv om man skulle være 40 år gammel. Men ikke med barn under 16 år, og det er viktig. For mange år siden gikk man fra barn til voksen. Vi har innført en ungdomstid. Hvor sunt det er kan diskuteres frem og tilbake. I andre kulturer seg vi mange fremdeles gå fra barndom til voksentilværelse. Og jeg synes synd på dem. Unge småjenter som blir gift med eldre menn. Skal man dra det i det lengste har vi eksempler på jenter som blir ødelagt nedentil av barnefødsler når de enda er barn. Så det at en er kjønnsmoden i en alder av 12 år betyr ikke at de er i stand til å få barn, eller at de er voksen, eller at de er klar for en seksuell tilværelse med en voksen mann. Og i Norge har samfunnet blitt slik at som forelder har man ansvar for sine barn. Kan man ikke ta det ansvaret, blir det omsorgsovertakelse. Å ta fullt ansvar for et barn når man selv er 14 år, er vanskelig med mindre man har familie som støtter fullt opp. Jeg konkluderer med at kjønnsmodenhet har ingenting med å gjøre om man er voksen nok eller ikke. Jepp, mange 13-åringer som har sex med hverandre, det er en ny diskusjon igjen. Mitt poeng er, kjønnsmoden eller ei, en 12 åring er ikke fritt vilt for voksne menn eller damer!
JERKYLL Skrevet 3. november 2005 Forfatter #122 Skrevet 3. november 2005 Hei Ja moden eller ei,-en skulle tro at unge gutter søker etter trygghet de hele tiden har savnet:) Det de savner er vel en kjærlig pappa som kan ha gutten sin på fanget og snakke fortrolig med Men slik er ikke verden for alle unge gutter,-de søker andre rollemodeller som kan være gode!!-Men om det er nødvedigvis sex de savner,- er vel neppe en sannheten.-Det gir en kortvarig god opplevelse. (på samme måte som en som ruser seg på stoff),-som etterhvert oppdager at nytelsen forsvinner!- Nei det unge gutter trenger ,-er gode trygge voksne omsorgs peroner som kan gi de støtte i livet.
Shagya Skrevet 4. november 2005 #123 Skrevet 4. november 2005 Vel...hvis dette er sant så skjønner jeg jo hvorfor mannen er såpass spesiell. Men, jeg mistenker han for å vrenge ut av seg mesteparten kun for å provosere, så for alt vi vet kan mannen være lystløgner og more seg stort over hva folket biter på...
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #124 Skrevet 5. november 2005 Vel...hvis dette er sant så skjønner jeg jo hvorfor mannen er såpass spesiell. Men, jeg mistenker han for å vrenge ut av seg mesteparten kun for å provosere, så for alt vi vet kan mannen være lystløgner og more seg stort over hva folket biter på... ← Ja kanskje Tor Erling vil at vi skal komme oss ut av sumpen,-begynne å tenke og reflektere mere og ha våre egne meninger:) Mange tør liksom ikke debattere en slikt følsomt tema.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #125 Skrevet 22. november 2005 Vel...hvis dette er sant så skjønner jeg jo hvorfor mannen er såpass spesiell. Men, jeg mistenker han for å vrenge ut av seg mesteparten kun for å provosere, så for alt vi vet kan mannen være lystløgner og more seg stort over hva folket biter på... ← Ja hadde Staff vært en lystløgner,-ja da kunne han neppe ha overlevd som han har gjort i lang tid som forsvarer
Gjest Flamebaiter Skrevet 24. november 2005 #126 Skrevet 24. november 2005 For mange år siden gikk man fra barn til voksen. Vi har innført en ungdomstid. Hvor sunt det er kan diskuteres frem og tilbake. I andre kulturer seg vi mange fremdeles gå fra barndom til voksentilværelse. Og jeg synes synd på dem. Unge småjenter som blir gift med eldre menn. Skal man dra det i det lengste har vi eksempler på jenter som blir ødelagt nedentil av barnefødsler når de enda er barn. Så det at en er kjønnsmoden i en alder av 12 år betyr ikke at de er i stand til å få barn, eller at de er voksen, eller at de er klar for en seksuell tilværelse med en voksen mann. Og i Norge har samfunnet blitt slik at som forelder har man ansvar for sine barn. Kan man ikke ta det ansvaret, blir det omsorgsovertakelse. Å ta fullt ansvar for et barn når man selv er 14 år, er vanskelig med mindre man har familie som støtter fullt opp. Jeg konkluderer med at kjønnsmodenhet har ingenting med å gjøre om man er voksen nok eller ikke. Jepp, mange 13-åringer som har sex med hverandre, det er en ny diskusjon igjen. Mitt poeng er, kjønnsmoden eller ei, en 12 åring er ikke fritt vilt for voksne menn eller damer! ← Det er forskjell på å være moden nok til å kunne ta vare på et eventuelt barn, og på å være moden nok til å takle det følelsesmessige rundt det å ha sex. Helt fra steinalderen har folk hatt sex med unge kjønnsmodne individer, det er sannsynligvis en grunn til at jenter er kjønnsmodne helt ned i 12 års alderen. Med kjønnsmodenhet følger også en stigende lyst på sex. Det er også et faktum at mange jenter/gutter drømmer om eldre elskere. Hvorfor skulle de ikke få lov til å følge driftene sine? Jeg snakker ikke her om overgrep, jeg snakker om frivillig sex. Klar over at det kan være situasjoner hvor det rent juridisk vil være vanskelig å skille, men at noen i det hele tatt blir provosert av at Staff forteller at han nøt sex med eldre som 12 åring, det fatter jeg ikke.. Selv har jeg hatt sex med jenter ned i 13 års alderen og jeg har vært flink til å passe på at det har vært de som har kommet med sexuelle tilnærminger. Ellers kunne jeg ikke ha holdt på slik, da det er ulovlig, men sex blir automatisk bedre når det er ulovlig. Hilsen en ganske normal 43 åring.
Gjest lerken på en gren Skrevet 24. november 2005 #127 Skrevet 24. november 2005 Det er forskjell på å være moden nok til å kunne ta vare på et eventuelt barn, og på å være moden nok til å takle det følelsesmessige rundt det å ha sex. Helt fra steinalderen har folk hatt sex med unge kjønnsmodne individer, det er sannsynligvis en grunn til at jenter er kjønnsmodne helt ned i 12 års alderen. Med kjønnsmodenhet følger også en stigende lyst på sex. Det er også et faktum at mange jenter/gutter drømmer om eldre elskere. Hvorfor skulle de ikke få lov til å følge driftene sine? Jeg snakker ikke her om overgrep, jeg snakker om frivillig sex. Klar over at det kan være situasjoner hvor det rent juridisk vil være vanskelig å skille, men at noen i det hele tatt blir provosert av at Staff forteller at han nøt sex med eldre som 12 åring, det fatter jeg ikke.. Selv har jeg hatt sex med jenter ned i 13 års alderen og jeg har vært flink til å passe på at det har vært de som har kommet med sexuelle tilnærminger. Ellers kunne jeg ikke ha holdt på slik, da det er ulovlig, men sex blir automatisk bedre når det er ulovlig. Hilsen en ganske normal 43 åring. ← Hvis vi nå bare kunne fått navnet ditt så kan vi finne ut om noen blir provosert av at du har hatt sex med jenter helt ned i 13års-alderen. Du vet at Invision-boardet logger ip, navn, navn på ektefelle, skonummer, livrett, foretrukket shampoo og antall kviser du har idét siden lastes?
Gjest Flamebaiter Skrevet 25. november 2005 #128 Skrevet 25. november 2005 Hvis vi nå bare kunne fått navnet ditt så kan vi finne ut om noen blir provosert av at du har hatt sex med jenter helt ned i 13års-alderen. Du vet at Invision-boardet logger ip, navn, navn på ektefelle, skonummer, livrett, foretrukket shampoo og antall kviser du har idét siden lastes? ← Du vet at Invision-boardet ikke registrerer annet enn proxy-Ip en min? Joa, navnet mitt er Ole. Fornøyd nå. :D Mvh, flamebaiter.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #129 Skrevet 1. desember 2005 Du vet at Invision-boardet ikke registrerer annet enn proxy-Ip en min? Joa, navnet mitt er Ole. Fornøyd nå. :D Mvh, flamebaiter. ← Ja mors lille Ole Ja fint navn igrunnen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå