AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Hatt den følelse av det så lenge jeg kan huske. Er midt i 30 årene. Den er der ikke hele tiden men kommer med jevne mellomrom. Trudde det kom av at jeg savnet et partner. Har nå kjæreste men følelsen kan fortsatt komme. Har god kontakt med familie og venner. Noen som har det som meg? Hvordan takler dere følelsen? Anonymkode: 57381...257 2
Gjest AprilRyan Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Jeg har egentlig alltid hatt den følelsen. Den har kanskje vært mindre i perioder hvor jeg har vært nyforelsket og i begynnelsen når man flytter sammen, men den kommer alltid tilbake. Nå er jeg singel så nå er jeg alene og føler meg ofte ensom. Hadde ei venninne og følte meg ensom sammen med henne også, men tror det har med at jeg følte meg annerledes enn henne og at hun egentlig ikke forstod meg. Det har nok vært et problem i de forholdene jeg har vært i. Kontakten jeg har hatt med dem har vært ganske overfladisk og tror jeg savner kontakt på et dypere plan. Jeg har egentlig alltid følt meg utenfor og ensom. Ikke nødvendigvis alltid fordi jeg er så annerledes enn andre, men synes det er vanskelig å få den kontakten med folk. Jeg har sjeldent kjemi med andre. Jeg er vant til å ha det sånn, men trives ikke med å ha det sånn. Samtidig så vet jeg heller ikke hvordan jeg skal forandre på det.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 Vil du si at ensomhet er det samme som å savne et fellesskap? Anonymkode: 9af9a...e48 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 Jeg har det sånn. Jeg er singel men har vært gift og har barn. Jeg trodde og jeg var ensom fordi jeg er alene og har lite familie og venner. Men jeg tror ikke en partner kan fjerne den følelsen da jeg har opplevd utroskap og stoler ikke på at noen virkelig liker meg. Jeg har et par venninner jeg trives med men har lite kontakt med dem for tiden. De har aldri tid til å treffe meg og har vi en avtale blir det ofte avlyst, spesielt hun ene gjør det ofte. Derfor orker jeg ikke forholde meg til henne mer. Jeg takler det nok ikke så bra å føle meg ensom. Jeg vet heller ikke hva jeg kan gjøre med det. Jeg lurer vel mer på hva som er galt med meg. Hvorfor liker ingen meg? Anonymkode: 8d7f3...143 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Det er så vondt å være ensom.. Sender en god klem til alle som kjenner på dette For meg har det hjulpet med hund. Og da er det mange som stopper for å snakke når vi er på tur også! Veldig koselig☺️ Skjønner at det ikke er bare bare, og få seg en hund da.. Men hvis man har mulighet, og har tenkt litt på det fra før av så kunne det kanskje ha vært en idé? Også syntes jeg det hjelper å skrive dagbok. Noen ganger så prøver jeg å reflektere rundt hva jeg føler at jeg savner i livet mitt, og hva jeg trenger for å føle meg lykkelig, og hva jeg må gjøre for å føle at livet mitt er meningsfylt. Skriver ned alt dette i dagboka. For noen kan det kanskje hjelpe å snakke litt med f.eks psykiatrisk sykepleier eller en annen fagperson. Kommunen pleier jo å ha noen sånne samtaletilbud som er gratis. Anonymkode: db906...4e5 1
Josyanne Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 Kjenner til følelsen du snakker om og har også vært preget med det så lenge jeg kan huske! Det er viktig at du husker at du ikke er alene, dette er noe hundre tusenvis av mennesker føler på også, og jeg syntes ofte det kan hjelpe å snakke med kjæresten eller en god venn om dette. Det er noe som kommer og går, men for meg så har det og akseptert og latt meg selv føle på det her uten å prøve og late som følelsen ikke er her, har hjulpet. Finn noe som funker for deg! Hva får deg til å føle deg mindre ensom? Om det er å høre på musikk, snakke med en god venn eller ta litt tid for seg selv. lykke til! 1
Lea Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Ensomhet gjør så ufattelig vondt. Kjenner meg igjen. Sender dere alle en stor klem❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 Har alltid følt det slik, evig singel. Men for min del funker det å finne på noe med venner, eller besøke familie når den følelsen blir sterk 🙂. Anonymkode: 25d90...576 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå