Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en har lån hos husbanken, kan en da få lån til andre ting utenom som går inni lånet? F eks lån til å pusse opp, lån til feks ny bil eller annet en trenger penger til? Eller er det bare i andre banker en kan få det hos? Bare lurer på det. 

Anonymkode: e823d...ba6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke I husbanken nei. Og skal du det så må du ha rom for å belåne ekstra med sikkerhet i boligen noe som er usannsynlig at du har om du må ty til husbanken i utgangspunktet. 

Anonymkode: 6af18...8f0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, husbanken gir kun lån til boligen. En "nøktern bolig". Har aldri lest et ord om at de gir lån til bil og slikt. Oppussing er jeg usikker på, dersom det bare er "forskjønning" av utseendet på boligen tror jeg ikke de gir lån. Men lån til å forbedre energiforbruket og fremkommelighet for uføre etc er noe de kan gi. Les her: 

https://www.husbanken.no/person/lan-fra-husbanken/oppgradering/ 

Endret av Million
Skrevet

Nei, det tviler jeg sterkt på. Men det er jo ikke verre enn at du setter av litt og litt til du har nok selv? De siste to årene har jeg pusset opp to hele bad, et garderoberom og en bod i et hus fra 2019😅🙈 har ikke lånt et øre, bare spart.

Anonymkode: d8698...d30

Skrevet

Hvis du mener lån hos Husbanken, så er svaret nei. Mener du Startlån fra Husbanken som søkes og behandles av kommunen du bor i, så kommer alt an på. Jeg fikk ekstra 50.000 til nødvendig oppussing. Ei venninne fikk refinansiert og bakt inn billån og kredittkort. 

Grunnen til at jeg kanskje svarer dumt nå siden du faktisk skriver Husbanken, er at mange kaller det Husbanklån, mens det egentlig er startlån fra kommunen de mener. 

Anonymkode: a29c1...fda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...