AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Jeg har gått på cipralex i over 3 år og klarer ikke å slutte. For et år siden trappet jeg ned fra 1 tablett til 0,5 tablett pr dag. Det var hardt i 14 dager. Ble rett og slett syk. Influensasymptomer. Har lest det kan skje. Men den siste halve tabletten klarer jeg ikke å slutte med. Jeg blir så deprimert. Gråter og føler meg helt forferdelig. Betyr dette at jeg bare må fortsette på cipralex en stund til? Det er kanskje feil tid på året da jeg hater kulde og mørke og alt blir tøft. Kan bare glemme å få samtaler med psykolog eller psykiatrisk sykepleier. Jeg er ikke deprimert nok. Leser i dagens VG at antidepressiver ikke bør se på som en quick fix. Det anbefales samtale med lege eller psykolog underveis. Dette er en vits. Derfor blir jeg gående i årevis på medisiner jeg ikke klarer å slutte med. Anonymkode: 03ed4...86e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Hvorfor skal du slutte? Hva sier legen din om det at du ikke greier å slutte med den siste halve tabletten? Det er legen din som kjenner deg og din sykehistorikk og kan veilede deg på dette. Drit i hva som står i VG. Anonymkode: c9e70...045
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 Det jeg lurer på er om det er noen med erfaring fra bruk av cipralex og hvordan du klarte å slutte? Anonymkode: 03ed4...86e 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 Har du snakket med legen din om å slutte? Bestill legetime, og fortell legen at du ønsker å slutte, og ikke får det til. Man skal alltid gi beskjed til legen. Jeg har også gått på cipralex, men hadde ikke noen problemer med å slutte. Hadde jeg hatt det, hadde jeg tatt kontakt med legen min igjen. Anonymkode: 3ad1c...867
Kalevala Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Jeg går også på Cipralex og skal ikke slutte, fordi jeg har tilbakevendende depresjoner. Da vil depresjonene komme tilbake når jeg er uten medisin, og det ønsker jeg ikke. Har gått på dem i 8 år nå, og har et mye bedre liv enn før medisinene. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det jeg lurer på er om det er noen med erfaring fra bruk av cipralex og hvordan du klarte å slutte? Anonymkode: 03ed4...86e Det som ofte forsøkes om seponeringssymptomer er uutholdelige på Cipralex er å gå over på Fluoxetin. Den har lengre halveringstid. Noen har også bedre effekt av å trappe ned også lenge fra 5 mg til 0 - altså ikke kutte rett ned. Legen kan veilede på det Anonymkode: 51446...43c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå