Gå til innhold

Pizza


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har sett at de selger ferdige, ferske pizzabunner og tomatpure i samme eske. Noen som har prøvd disse? Hvor mye koster de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns faktisk de er ganske gode...Men, jeg liker de best om man steker de litt mer enn det som står på pakken.. Jeg husker ikke helt prisen, men kan det ha vært 24,90 eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skuffet! De var jo omtrent like tynne som wraps!

SÅ tynne synes jeg ikke en pizzabunn skal være da...Kostet opp mot 30 kr på Rimi, for to stk. De var dessuten mindre enn jeg trodde, så pakningen lurer deg litt. Jeg kommer ihvertfall ikke til å kjøpe dem igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er TORO Pizza pronto du tenker på. Smaksmessig var de gode nok, men som Smørblomsten skriver så var de veldig tynne. Alt for tynne. Greit at det skal være tynn bunn, men du kan spare penger på å bare kjøpe en vanlig pakke med wraps.. Jeg prøvde ut litt forskjellige sånne ferdigbunner etter at mannen min begynte å jobbe offshore igjen i sommer. Kjedelig å lage mat til bare én... De bunnene jeg likte best finner du i kjøledisken i utvalgte butikker, og de heter Pizza fresca tror jeg det var. To bunner i én pakke. De har også helt ferdige pizzaer fra samme leverandør, en som heter Pizza Opera i alle fall. Har ikke prøvd denne, men sikkert god den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes wraps er bedre å bruke enn pizza pronto. Veldig smart hvis man bare skal lage mat til seg selv også, bruke et par små tortillas og hive på litt tomatsaus, ost og skinke for eksempel, 10 min i ovnen så er de ferdige.

Men aller best av de kjappe er toro pizza bunn i pose som man blander med vann og kjevler ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes de var gode jeg..

og de skal være tynne.

nå har jeg bare brukt dem i pizzaovn da.. vet ikke hvordan de er i vanlig ovn men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker innimellom en time på å lage deig og steke bunner, en pizzabunnoppskrift med 750 g til 1 kg mel gir fem-seks bunner som jeg kan ha klare i fryseren, og selv om jeg regner timelønn til meg selv for jobben, er det fremdeles minst like billig og mye bedre i smak enn når jeg kjøper bunner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med gjest. Det går så fort å lage selv, og det blir så mye bedre. Men wraps skal prøves en gang ja. Pizzabunner skal være tynne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker innimellom en time på å lage deig og steke bunner, en pizzabunnoppskrift med 750 g til 1 kg mel gir fem-seks bunner som jeg kan ha klare i fryseren, og selv om jeg regner timelønn til meg selv for jobben, er det fremdeles minst like billig og mye bedre i smak enn når jeg kjøper bunner  ;)

Steker du dem før du fryser dem da? Eller hvordan gjør du det egentlig. Jeg vil også ha ferdige pizzabunner i fryseren min :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager av og til nærmere 30 små pizzabunner som jeg halvsteker og fryser. Så tar vi dem opp og putter fyll og digg på frosne... og steker dem i noen få minutter.... Deilig... Det går ca 3 på hvert brett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Har du noen spesiell oppskrift da, eller bruker du bare vanlig pizza-bunn-oppskrift (vann,olje,gjær,mel)?? Går det an å lagen noen grove?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en helt vanlig oppskrift. Steker dem i noen minutter slik at de stivner uten å få farge. Går fint å lage noe grovere. Prøv deg frem med litt grovere mel og skriv ned hvor mye du brukte og hvordan det smakte så du husker det til neste gang. Jeg har forresten ofte krydder i deigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Har aldri prøvd de pizzabunnene dere henviser til, men de høres ut til å være for tynne etter min smak. Vi baker pizzabunn i brødbakemaskinen den blir tykk og god, nam :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...