AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Noen som har vært igjennom stor operasjon med fjerning av hemoroider og arrvev? Var det ulidelig vondt etterpå? Gruer meg enormt, legen la ikke skjul på at det kom til å bli ekstremt smertefullt. Tips til å overleve ukene etterpå? Anonymkode: 9c867...1cb
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Har hatt en lignende operasjon for en del år siden. Det var en utvekst nederst i tarmen. Ble og advart at dette kom til og bli smertefullt, og det ble det. Var sykemeldt nesten 2 uker. Det tok ca 4-5 dager før det ble bedre. Men jeg fikk skikkelig smertestillende etter et par dager. Legen på sykehuset mente paracet skulle være nok men det var det ikke. Så jeg kontaktet min egen lege og fikk noe annet. Det fungerte mye bedre. Det var jo heftig mens det stod på men det ble jo bra til slutt. Man må jo huske på at når man blir operert så vil det som regel være vondt i etterkant. Det beste er og ta med med ro etter operasjonen. Viktig og holde seg i bevegelse og ikke bare ligge rett ut. Anonymkode: acde3...564 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 En slektning av meg gjorde det for et par år siden og hadde veldig vondt etterpå. Sikkert ikke det du ville høre, men… Anonymkode: 4b967...a0f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har hatt en lignende operasjon for en del år siden. Det var en utvekst nederst i tarmen. Ble og advart at dette kom til og bli smertefullt, og det ble det. Var sykemeldt nesten 2 uker. Det tok ca 4-5 dager før det ble bedre. Men jeg fikk skikkelig smertestillende etter et par dager. Legen på sykehuset mente paracet skulle være nok men det var det ikke. Så jeg kontaktet min egen lege og fikk noe annet. Det fungerte mye bedre. Det var jo heftig mens det stod på men det ble jo bra til slutt. Man må jo huske på at når man blir operert så vil det som regel være vondt i etterkant. Det beste er og ta med med ro etter operasjonen. Viktig og holde seg i bevegelse og ikke bare ligge rett ut. Anonymkode: acde3...564 Har heldigvis fått beskjed om at jeg vil få sterke smertestillende av legen som skal operere. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En slektning av meg gjorde det for et par år siden og hadde veldig vondt etterpå. Sikkert ikke det du ville høre, men… Anonymkode: 4b967...a0f Joda, vil høre sannheten. 🙂 Har vært gjennom keisersnitt, men er redd dette skal være mye verre. Anonymkode: 9c867...1cb
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 Det er skikkelig, skikkelig vondt, men absolutt verd det! Det ble bedre etter en ukes tid. Varmt vann var lindrende. Anonymkode: 213bd...17a
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #6 Skrevet 25. november 2021 Det er verre enn ks, mye verre 😱 Beklager! 🥺 KS var lite smerter for min del. Jeg har hatt ks flere ganger og operert rumpa to ganger og de var et H etterpå. Jeg tåler ikke morfin så på Paracet så var det veldig ugreit.. Ved siste operasjon var jeg ute av spill i 4 uker. Vær forberedt på at det blir vondt og ikke nok med det men du skal bæsje via dette som gjør vondt og det gjør vondt!! Ikke det du ville høre kanskje 🙈 Anonymkode: 13bb4...b16
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #7 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er verre enn ks, mye verre 😱 Beklager! 🥺 KS var lite smerter for min del. Jeg har hatt ks flere ganger og operert rumpa to ganger og de var et H etterpå. Jeg tåler ikke morfin så på Paracet så var det veldig ugreit.. Ved siste operasjon var jeg ute av spill i 4 uker. Vær forberedt på at det blir vondt og ikke nok med det men du skal bæsje via dette som gjør vondt og det gjør vondt!! Ikke det du ville høre kanskje 🙈 Anonymkode: 13bb4...b16 Haha, uff ❤️ Da får jeg bare stålsette meg. Setter pris på ærlige svar. Anonymkode: 9c867...1cb
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #8 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha, uff ❤️ Da får jeg bare stålsette meg. Setter pris på ærlige svar. Anonymkode: 9c867...1cb Nå vet jeg ikke hvilke teknikk de skal bruke på deg, men be om Tramdol du 😉 Anonymkode: 13bb4...b16
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #9 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå vet jeg ikke hvilke teknikk de skal bruke på deg, men be om Tramdol du 😉 Anonymkode: 13bb4...b16 Tramadol.. Og bruk Dufalac 😅 Anonymkode: 13bb4...b16 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #10 Skrevet 25. november 2021 Hørte på en podcast at en fyr hadde tatt sine med strikk. Var ett helvete i en uke så datt de av. Anonymkode: be713...33c
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #11 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er skikkelig, skikkelig vondt, men absolutt verd det! Det ble bedre etter en ukes tid. Varmt vann var lindrende. Anonymkode: 213bd...17a Dette må man forsikre seg om med kirugen. Varmt vann, i feks badekar eller varmeflaske, øker sirkulasjonen i området og kan gi blødning. Anonymkode: 3c0f9...384 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #12 Skrevet 25. november 2021 Jeg tør ikke å ta den operasjonen i redsel av smerter 🙈 Fikk tilbud om henvisning ett år etter fødselen og nå er undeg snart 5, men jeg tør ikke. Haha, den tråden hjelper ikke. Lykke til, TS. Anonymkode: baf28...aa0
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #13 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hørte på en podcast at en fyr hadde tatt sine med strikk. Var ett helvete i en uke så datt de av. Anonymkode: be713...33c Tror jeg hadde foretrukket strikk enn den metoden jeg har vært igjennom 😵 Anonymkode: 13bb4...b16
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #14 Skrevet 25. november 2021 Har operert bort to hemoroider, men de var liksom utenpå, så det ble ikke opererer inni tarmen. Selve inngrepet var ikke vondt og ikke et smertehelvete hele tiden etterpå. Men det gjorde vondt å gå på do å gjøre 'nr 2' i ca to måneder etterpå.🙈Fikk stadig små rifter som blødde og ga svie. Brukte Dulphalac (eller hva det heter, sukkervanngreie som gir myk avføring). Jeg satt en del med rumpa i grønnsåpevann (lunkent vann blandet ut med grønnsåpe i geleform, ikke fra flaske). Dette er ca 13 år siden og ingenting har kommet tilbake. Fikk hemoroider ifbm svangerskap og fødsel. Anonymkode: 46c8e...df2 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #15 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tør ikke å ta den operasjonen i redsel av smerter 🙈 Fikk tilbud om henvisning ett år etter fødselen og nå er undeg snart 5, men jeg tør ikke. Haha, den tråden hjelper ikke. Lykke til, TS. Anonymkode: baf28...aa0 Siden jeg er en av de som er skremmende ærlig så må jeg bare si at jeg har ikke angret! Vondt, ja. Men ingenting i forhold til fysisk og psykiske plager.. Anonymkode: 13bb4...b16
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #16 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Siden jeg er en av de som er skremmende ærlig så må jeg bare si at jeg har ikke angret! Vondt, ja. Men ingenting i forhold til fysisk og psykiske plager.. Anonymkode: 13bb4...b16 Det er godt å høre! 😊 Anonymkode: 9c867...1cb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå