Gå til innhold

Råd ang. jobbsøking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har en vikarjobb hvor jeg får veldig få vakter, og skulle gjerne hatt mer jobb. Er utdannet barnevernspedagog og ønsker naturligvis noe relevant for utdanningen, men er egentlig åpen for det meste. Har søkt på mange utlyste stillinger og venter på svar. Bor hjemme og skal bare spare meg opp litt og finne ut hvor jeg ønsker å flytte. 

Jeg tenker å søke på ulike institusjoner og i psykiatrien hvor det ikke er utlyst noen annonser, og lurer på om noen har erfaring med hvordan man går frem for å søke på disse jobbene. Evt. om noen har forslag til andre relevante steder å spørre? 

Kan jeg ringe bort og høre om de har behov for ekstravakt/vikar/tilkallingsvakt og si at jeg gjerne ønsker å stille? Synes dette er litt skummelt, og har ikke behøvd å gjøre det før; har stort sett bare søkt via annonser og fått jobben. 

Takk på forhånd! 🙂

Anonymkode: ab696...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mariell1995 skrev (2 minutter siden):

Ja, du kan ringe bort :)

Ja, men har du noen forslag til hva jeg kan si? Er det bare å spørre om de har behov? 

Anonymkode: ab696...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si noe sånt som dette: «Hei! Jeg heter Navn Etternavn, og er barnevernspedagog. Jeg bare lurte på om dere har behov for ekstravakter/tilkallingsvikarer for tiden, da jeg ser etter jobb - og synes deres bedrift virker veldig interessant.».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariell1995 skrev (23 minutter siden):

Du kan jo si noe sånt som dette: «Hei! Jeg heter Navn Etternavn, og er barnevernspedagog. Jeg bare lurte på om dere har behov for ekstravakter/tilkallingsvikarer for tiden, da jeg ser etter jobb - og synes deres bedrift virker veldig interessant.».

Ok. Har notert meg ned noen telefonnummer som jeg skal ringe, kjenner bare jeg må manne meg opp litt først... Men tusen takk for svar.

 

Anonymkode: ab696...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok. Har notert meg ned noen telefonnummer som jeg skal ringe, kjenner bare jeg må manne meg opp litt først... Men tusen takk for svar.

 

Anonymkode: ab696...644

Det skjønner jeg godt! Det føles alltid litt ekkelt før man skal gjøre det, men når du først får det på gli, da går det bare bedre og føles trygt ved de senere ringerundene ♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eventuelt sende en mail - der du skriver noe om hva du vil snakke med dem om og spørre om det passer å ringe på et tidspunkt - da vil du kunne få en avklaring kjapt om de ikke har behov for tilkallingsvakter.

Vikarbyrå er også en måte å komme innafor på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MollyJones skrev (4 minutter siden):

Eventuelt sende en mail - der du skriver noe om hva du vil snakke med dem om og spørre om det passer å ringe på et tidspunkt - da vil du kunne få en avklaring kjapt om de ikke har behov for tilkallingsvakter.

Vikarbyrå er også en måte å komme innafor på. :)

Ja, er vanskelig å finne epostadressene deres. Jeg sliter med å finne telefonnummer og synes det er best å bare ringe. Tenker at en mail fort går i glemmeboka også, og blir mye styr å sende mails frem og tilbake, men tar kanskje feil?

Anonymkode: ab696...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje det er lurt å få sendt mail, og så kan man avtales å ringe om noe mer skulle bli aktuelt. Får kjapt luket ut de som ikke trenger ekstravakter da. Er også mange forskjellige avdelinger innen psykiatrien at jeg ikke vet helt hvem jeg skal kontakte, og lurer på om det blir masete å ringe også er det plutselig feil person, og jeg må ringe flere andre nummer for å komme til riktig avdelingsleder typ. 

Anonymkode: ab696...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med ansettelser og Jeg anbefaler deg å sende e-post. Er det i tilfelle ikke aktuelt med ansettelse i min avdeling, så vil jeg videresendt henvendelsen til en avdeling (el lign) som jeg kjenner til har behov. Da selvsagt informert deg om dette. 

Anonymkode: c55fa...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har jobbet med ansettelser og Jeg anbefaler deg å sende e-post. Er det i tilfelle ikke aktuelt med ansettelse i min avdeling, så vil jeg videresendt henvendelsen til en avdeling (el lign) som jeg kjenner til har behov. Da selvsagt informert deg om dette. 

Anonymkode: c55fa...94a

Ok! Tusen takk for svar! 🙂 Har noen institusjoner jeg tenker å søke på og noen psykiatriske avdelinger. Skal prøve å sende dem en mail! 🙂 Får bare krysse fingrene for at noen har noen ledige vakter til meg.

Anonymkode: ab696...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok! Tusen takk for svar! 🙂 Har noen institusjoner jeg tenker å søke på og noen psykiatriske avdelinger. Skal prøve å sende dem en mail! 🙂 Får bare krysse fingrene for at noen har noen ledige vakter til meg.

Anonymkode: ab696...644

Masse lykke til☺️

Anonymkode: c55fa...94a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Masse lykke til☺️

Anonymkode: c55fa...94a

Tusen takk for det 🙂

 

Anonymkode: ab696...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...