Gå til innhold

krevende huseier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leier av en eldre person som er i bunn og grunn trivelig og jeg har en god tone personen, men jeg synes de har begynt å oppføre seg så rart. Feks tropper de opp på minuttet og skal inn. Ringer meg og "er du hjemme? jeg står utenfor." Nei.. "jeg skal bare låse meg inn for å sjekke.." Jeg kan fint si nei, men jeg har ikke samvittighet til det når hen står rett utenfor. Så sitter jeg på jobb og lurer på om undertøyet mitt ligger utover.

Sist lørdag var det noe de ville og skulle treffe meg spontant, men jeg var da ikke hjemme den helgen og. Slitsomt og stressende at de ringer sånn som om vi har en avtale.  

Jeg er dønn ærlig med huseier når jeg ser noe som ikke fungerer fordi jeg går utifra at de ønsker å drive med vedlikehold. Men det virker som det bare blir styr og anklagelser og at de vil ha penger fordi det koster å få noen til å reparere. Også for elektronisk vedlikehold. Men det går vel ikke? 

Antar at de forrige leietagerende ikke sa ifra når noe ble ødelagt. 😕 

Skal man liksom ikke si ifra da om noe fusker? elle ikke fungerer som det skal fordi en del mangler. Om jeg ødelegger noe så er jeg jo helt åpen om at jeg skal betale. for det og det har jeg også gjort. 

Anonymkode: 48994...5be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han virker gal. Alternativet er å flytte, men ingen garanti for at ikke neste utleier er bedre. Kan være verre. 

Anonymkode: 3dfc3...7c0

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg skjønner ikke. Har du bedt om at noe skal utbedres og så blir du fornærmet for at de kommer for å fikse det?

Nei, husvert skal ikke låse seg inn til deg uten at det er avtalt eller at du ikke er tilstede. Skal de det, må det være fordi noe er akutt. Jeg foreslår at du begynner å svare med "Ja, klart du kan komme innom, skal vi si på tirsdag kl 18?". Hvis de insisterer på å komme inn akkurat nå må du si fra om at det ikke passer og at du foretrekker et annet tidspunkt og forklare at du har lyst å være tilstede og være forberedt når de kommer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han virker gal. Alternativet er å flytte, men ingen garanti for at ikke neste utleier er bedre. Kan være verre. 

Jeg skal ikke leie mer!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skal ikke leie mer!!

Bra, å være leietaker er et rent helvete med gale utleiere. 

• Liker 1
Skrevet

Ta en samtale med dem først.

»Hei, X er ødelagt og må fikses. Jeg ønsker ikke at dere låser dere inn uten at jeg er hjemme, og vi avtaler tidspunkt på forhånd. Ønsker å avtale et par dager eller mer i forveien fremfor rett før». 

Du skal ikke betale for ting generelt, med mindre du ødela det. 

Anonymkode: ca0b1...c7a

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg leier ut og jeg ville ikke engang ha egen nøkkel til leietakers del, men han insisterte.

Jeg tror jeg skal lage et nøkkelskap med kode, som har nøkkel til alle enheter, men hvor hver nøkkel er plombert. Da vil alle vite dersom èn av nøklene i skapet er blitt brukt. Samtidig er det tilgang til alle enheter dersom en plutselig situasjon oppstår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...