Gå til innhold

Baby på 11 uker som powernapper


Gjest Moyana

Anbefalte innlegg

Mitt tredje barn- hadde mye magevondt fram til nå og roet seg/sover bare oppå oss eller i sele. Siste to dager har hun vært konstant overtrøtt, og sover kun 30 min av ganga. Hun våkner sint og overtrøtt, og derfor vanskeligere å legge for hver gang. Storebror var også en powernapper og jeg har prøvd alle triksene i boka…Han kunne finne søvnen selv, men ville fremdeles ikke sove lengre. Han begynte først med lengre lurer da han var 7 mnd!

Noen med samme erfaringer som har en suksesshistorie hvor dette løste seg ganske kjapt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min var også en powernapper. Det som gjorde susen var å innse at det var normalen for ham 🤷‍♀️ det løste alt stresset rundt det. Han begynte også å ta lengre lurer rundt 7 mnd alder.

De gangene han var sur og overtrøtt var det amming, bæring og byssing på yogaball som hjalp, men hvis han ikke var sur og grinete så ble han det garantert av at han liksom skulle tvangssove. Så jeg bare ga opp tanken på lange lurer, og fikk nye bedre dager :)

Anonymkode: 71b37...20e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min var også en powernapper. Det som gjorde susen var å innse at det var normalen for ham 🤷‍♀️ det løste alt stresset rundt det. Han begynte også å ta lengre lurer rundt 7 mnd alder.

De gangene han var sur og overtrøtt var det amming, bæring og byssing på yogaball som hjalp, men hvis han ikke var sur og grinete så ble han det garantert av at han liksom skulle tvangssove. Så jeg bare ga opp tanken på lange lurer, og fikk nye bedre dager :)

Anonymkode: 71b37...20e

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt på 4 mnd. som sover 4x30 minutter på dagen, og 12 timer på natten, helt normalt med korte dupper :) 

Anonymkode: f34b8...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, var 20 minutter av gangen. Begynte å sove lenger da pappaen hadde perm 🙈

Anonymkode: 41b11...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre vanlig og en del av utviklingen for den alderen... Min og sov 30 min x5 på den alderen. Løste seg når han var 6 mnd. Selv om han i perioder plutselig tar en 30 min.

Anonymkode: c299d...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om våt baby hadde sovet i en halvtime da han var 3 mnd hadde jeg vært overlykkelig. Her var det heller 5 - 10 min her og der. Han kunne feks i løpet av en time, si kl 13 - 14 holde på sånn her:

1300 sove

1310 våkner

1320 sove 

1325 våkne

1330 sove

1340 våkne

Osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...