Bolleball Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Vi leier leilighet, og har fått beskjed av utleier om at vi ikke får spikre opp ting på veggene. Til jul bruker vi en brodert julekalender laget av mamma til å henge opp kalendergavene. Er det noen måte å henge opp denne uten å lage hull i veggene? Må tåle litt vekt pga gavene.
sicario Skrevet 24. november 2021 #2 Skrevet 24. november 2021 Bolleball skrev (1 minutt siden): Vi leier leilighet, og har fått beskjed av utleier om at vi ikke får spikre opp ting på veggene. Til jul bruker vi en brodert julekalender laget av mamma til å henge opp kalendergavene. Er det noen måte å henge opp denne uten å lage hull i veggene? Må tåle litt vekt pga gavene. Ja. Mener det er Claes som har brakett/anheng med dobbeltsidig teip. Har brukt disse til relativt tunge bilder (med glass og ramme). Sitter som bare det. 1
Ingebjørg Skrevet 24. november 2021 #3 Skrevet 24. november 2021 3M command har diverse utstyr som funker godt. Har hengt opp alt på veggene i leiligheten med de. De har det hvertfall på Jernia og Clas Ohlson, sikkert andre steder også.
FastShadesKåre Skrevet 24. november 2021 #4 Skrevet 24. november 2021 På tide å vise en finger til samfunnet å slå inn en spiker i veggen. 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #6 Skrevet 24. november 2021 Har lest flere har sagt at varianter av dobbeltsidig tape enten sitter for dårlig og detter ned, eller sitter så godt at det drar med seg maling den dagen man fjerner det. Hva med sånn krok man henger over en innedør? Anonymkode: 84789...599 2
Bolleball Skrevet 24. november 2021 Forfatter #7 Skrevet 24. november 2021 (endret) Takk for gode tips! Fant en tape som skal tåle vekta tror jeg😎 vi bryr oss forsåvidt ikke om tapen sitter fast når vi flytter ut, det får være utleiers problem Endret 24. november 2021 av Bolleball
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #8 Skrevet 24. november 2021 https://www.obsbygg.no/maling-tapet-og-tilbehor/tapet/2173596?v=ObsBygg-4042448416773&gclid=CjwKCAiA4veMBhAMEiwAU4XRr3U8OJagadJA2KTSgtg7vV9DKelyhNY_QusQVOTcVr0-kmF3Nyg8XhoCodUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds https://www.clasohlson.com/no/Command-bildeopphengning/p/44-3456?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=CjwKCAiA4veMBhAMEiwAU4XRr3oYnre4DRz8l43jI1ts6s5ocYb99ejGXCmvZ4PYFxgLJrwU4QZtvhoCX5MQAvD_BwE Anonymkode: b7147...97f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #9 Skrevet 25. november 2021 Har dere fått beskjed av utleier å ikke spikre ting opp på veggene, så gjelder det sikkert teip som blir sittende fast også. Hadde hørt med utleier før jeg hadde begynt å henge opp de greiene der…. Anonymkode: 3ce7f...be1 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #10 Skrevet 25. november 2021 Fy søren så sære noen utleiere er. At man ikke kan sette sitt personlige preg på en leilighet man leier til blodpriser. Da må man tåle som utleier å fikse opp i hull etter noen! Det gjør hvertfall vi!! Anonymkode: fc333...331 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #11 Skrevet 25. november 2021 Ingebjørg skrev (16 timer siden): 3M command har diverse utstyr som funker godt. Har hengt opp alt på veggene i leiligheten med de. De har det hvertfall på Jernia og Clas Ohlson, sikkert andre steder også. Vær klar over at denne kommer til å ta med seg både maling og tapet når du tar den ned. Så du må påregne å male opp igjen. Enkelte av dem etterlater også lim på veggen som må skrapes bort og så må du sparkle etc. TS: Heng kalenderen på noe som ikke er en vegg. Å henge den på en helt vanlig krok som kan henge over en dør er det mest rasjonelle. Alternativt kan den henges i gardinstenger, på dørhåndtak, vindushåndtak, på en garderobestang eller lignende. Anonymkode: ef6ef...671 2
Snedig Skrevet 25. november 2021 #12 Skrevet 25. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fy søren så sære noen utleiere er. At man ikke kan sette sitt personlige preg på en leilighet man leier til blodpriser. Da må man tåle som utleier å fikse opp i hull etter noen! Det gjør hvertfall vi!! Anonymkode: fc333...331 Helt enig! Hvis man er så nevrotisk at man er redd for noen spikerhull i veggen på utleieleilighet bør man ikke være utleier. Det eneste «kravet» jeg har satt til leieboer ang å henge opp ting er å bruke riktig utstyr og informert om hvilke vegger som er mur, gips osv.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #14 Skrevet 25. november 2021 Snedig skrev (2 minutter siden): Helt enig! Hvis man er så nevrotisk at man er redd for noen spikerhull i veggen på utleieleilighet bør man ikke være utleier. Det eneste «kravet» jeg har satt til leieboer ang å henge opp ting er å bruke riktig utstyr og informert om hvilke vegger som er mur, gips osv. Eh. Jeg leide ut en splitter ny leilighet. Etter et halvt år måtte jeg tvangsutkaste leietaker pga. vedkommende betalte ikke. Hele den nye veggen dekket med hull. Sikkert 20 stk pga leietaker hadde dekorert veggen med mange små familiebilder. Hjelpe meg. Forstår utleier godt. Anonymkode: d8e07...08e 1
Snedig Skrevet 25. november 2021 #15 Skrevet 25. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Eh. Jeg leide ut en splitter ny leilighet. Etter et halvt år måtte jeg tvangsutkaste leietaker pga. vedkommende betalte ikke. Hele den nye veggen dekket med hull. Sikkert 20 stk pga leietaker hadde dekorert veggen med mange små familiebilder. Hjelpe meg. Forstår utleier godt. Anonymkode: d8e07...08e Leier man ut en splitter ny leilighet kan man faktisk ikke forvente å få den tilbake «ubrukt». Man må forvente vanlig bruksslitasje som feks små hakk i parketten og ja merker på veggene. Etter noen år flekksparkler man og maler over i en fresh farge, det er jo virkelig ingen krise. Uavhengig av om man er leieboer eller eier leiligheten selv så skal man da kunne leve, man kan ikke bare sitte med med hendene i fanget og stirre på tomme hvite vegger… Endret 25. november 2021 av Snedig 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #16 Skrevet 25. november 2021 Hva med å henge den på en dørhenger. https://www.clasohlson.com/no/p/31-4390-1?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=Cj0KCQiAhf2MBhDNARIsAKXU5GRG9TLEW5rz5KQ-QhuaZsQCw97q2-CDocpWcQ-BVzO6vjd5A5VlEVMaAonzEALw_wcB Anonymkode: a6b51...469
AnonymBruker Skrevet 25. november 2021 #17 Skrevet 25. november 2021 19 hours ago, Bolleball said: Takk for gode tips! Fant en tape som skal tåle vekta tror jeg😎 vi bryr oss forsåvidt ikke om tapen sitter fast når vi flytter ut, det får være utleiers problem Så enkelt er det rett og slett ikke. Hvis du forventer å få igjen hele depositumet, lønner det seg å ikke bruke tape som sitter fast når dere flytter ut. At det får være utleiers problem kan man jo si, men et stort problem er det ikke - husleier bare trekker fra kostnader til reparasjon fra depositumet ditt. Anonymkode: 4daf8...b2a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå