Gå til innhold

Tror jeg glemmer ting

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt problemer med hukommelse før, ifm depresjon først og fremst. Det går bra nå, bortsett fra at jeg i dag kommer på ting jeg tror jeg har glemt. Er redd for hva mer jeg kommer til å komme på.

Glemte ting som skjedde forrige uke, som har med barna å gjøre og jeg ellers alltid husker fordi jeg var bekymret eller fordi det var ting som måtte forberedes til denne uken. Det gikk altså ikke i boks og dessuten har jeg hatt samtaler med barna og andre som jeg har skjønt i ettertid at de ble forvirret fordi jeg nekter for fakta eller noe som har skjedd. Jeg kom på det nå, hvorfor de reagerte sånn. Jeg kan ha glemt noen avtaler på jobb, mistenker jeg, men vet i så fall fortsatt ikke om det, og det er det jeg er mest bekymret for nå, i tilfelle det var viktig. Kan ikke akkurat gå rundt og spørre diverse folk om jeg har glemt noe heller. 

Hvor stor er sannsynligheten for å få tidlig demens når man er i starten av 30 årene? 

Hadde dere tatt dette med fastlege, eller virker det litt overdrevet? 

Anonymkode: 73d0a...73f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidlig demens er det lite sannsynlig at det er, men det er uansett verdt å snakke med fastlege om det når det preger hverdagen i så stor grad. 

Anonymkode: 7a44d...211

• Liker 2
Skrevet

Om du er utbrent, overbelastet, har tankekjør, angst , depresjon eller andre utfordringer som krever mye mentalt av deg så går det utover det kognitive. 

Selv har jeg lett etter bilen min i dag. Tenk at lykke kan være å finne noe man ellers tar som en selvfølge å finne. Å glemme er en helt normal del av det å være menneske selv om vi er distre i ulik grad. 

Anonymkode: 03334...00c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tidlig demens er det lite sannsynlig at det er, men det er uansett verdt å snakke med fastlege om det når det preger hverdagen i så stor grad. 

Anonymkode: 7a44d...211

Jeg sendte en mld og etterspurte sjekk av vitaminmangel. Følte jeg trengte noe mer enn å bare si at jeg er glemsom, men da får jeg se om det blir samtale eller bare en blodprøve. Takk for svar. 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Om du er utbrent, overbelastet, har tankekjør, angst , depresjon eller andre utfordringer som krever mye mentalt av deg så går det utover det kognitive. 

Selv har jeg lett etter bilen min i dag. Tenk at lykke kan være å finne noe man ellers tar som en selvfølge å finne. Å glemme er en helt normal del av det å være menneske selv om vi er distre i ulik grad. 

Anonymkode: 03334...00c

Uff. Hehe. Kjenner til den. Leter etter bilen hver dag etter jobb. Heldigvis liten parkeringsplass. 

Lurer på om jobben er too much. Det går AKKURAT rundt, men strever veldig med å beregne tid riktig, huske navn og avtaler jeg har gjort. Det positive er at ting er bra, mens det negative er at det er uoversiktlig og at jeg mer sånn tilfeldig snubler gjennom arbeidsdagen. Jobben innebærer bl.a. presentasjon av diverse innhold, og det er et under om det ikke merkes at jeg har null kontroll... Takk for svar. Hilsen distré grad 8. 

Skrevet

Hei,

det var bra du tok kontakt. Du skylder meg 16 800 kroner. Jeg sender deg privat melding med konto nummer. Husk å betale i dag så pengene er på konto i morgen.

Ps:

Alle kan glemme seg litt iblant.

Skrevet
UrgentPastor skrev (14 minutter siden):

Hei,

det var bra du tok kontakt. Du skylder meg 16 800 kroner. Jeg sender deg privat melding med konto nummer. Husk å betale i dag så pengene er på konto i morgen.

Ps:

Alle kan glemme seg litt iblant.

Skylder noen den summen. Nå ble jeg skikkelig angsty. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Skylder noen den summen. Nå ble jeg skikkelig angsty. 

Ikke nå lenger.

Jeg har mottatt pengene på konto nå 🙂

Da er alt i orden

Skrevet
UrgentPastor skrev (1 minutt siden):

Ikke nå lenger.

Jeg har mottatt pengene på konto nå 🙂

Da er alt i orden

Hva faen.

Anonymkode: bee07...9f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva faen.

Anonymkode: bee07...9f1

Kan du ikke sjekke banken, husk å se på tilgjengelig saldo da pengene kan bli bokført i natt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt problemer med hukommelse før, ifm depresjon først og fremst. Det går bra nå, bortsett fra at jeg i dag kommer på ting jeg tror jeg har glemt. Er redd for hva mer jeg kommer til å komme på.

Glemte ting som skjedde forrige uke, som har med barna å gjøre og jeg ellers alltid husker fordi jeg var bekymret eller fordi det var ting som måtte forberedes til denne uken. Det gikk altså ikke i boks og dessuten har jeg hatt samtaler med barna og andre som jeg har skjønt i ettertid at de ble forvirret fordi jeg nekter for fakta eller noe som har skjedd. Jeg kom på det nå, hvorfor de reagerte sånn. Jeg kan ha glemt noen avtaler på jobb, mistenker jeg, men vet i så fall fortsatt ikke om det, og det er det jeg er mest bekymret for nå, i tilfelle det var viktig. Kan ikke akkurat gå rundt og spørre diverse folk om jeg har glemt noe heller. 

Hvor stor er sannsynligheten for å få tidlig demens når man er i starten av 30 årene? 

Hadde dere tatt dette med fastlege, eller virker det litt overdrevet? 

Jeg kan roe deg kjære du. Har jobbet med demens og også tidlig demens/avd. De som får dette merker mer som en forvirring, irritabilitet, og gjentakelse osv. Antageligvis ville dine nærmeste merket noe rart med deg. Jeg tror du kan slå deg til ro med at det er et hav av andre årsaker til at man glemmer, heldigvis 😊 l.33.

Anonymkode: 1c404...702

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...