Gå til innhold

Anbefal meg en sofa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Familie på fire trenger ny sofa til ca 30 000. Har hatt mange sofaer og syns de blir fort slitt og ødelagt. Har pleid å bruke ca 15 000, men nå vil vi legge litt mer penger i den i håp om bedre kvalitet. Ser at det er mye tilbud for tiden, så håper å kjøpe en på salg hos bohus, skeidar eller a-møbler. 

Har du kjøpt ny sofa i det siste? Hvilken ble det, og er du fornøyd? ☺

Anonymkode: 14af8...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en Bolia Scandinavia og en Hay Mags, er veldig fornøyd

Anonymkode: c7c55...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolia Scandinavia i stoffet Nantes er ekstremt slitesterk og fin sofa. De får du med 40 % rabatt rett som det er, bare meld deg på nyhetsbrevet.

Anonymkode: 263b5...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Familie på fire trenger ny sofa til ca 30 000. Har hatt mange sofaer og syns de blir fort slitt og ødelagt. Har pleid å bruke ca 15 000, men nå vil vi legge litt mer penger i den i håp om bedre kvalitet. Ser at det er mye tilbud for tiden, så håper å kjøpe en på salg hos bohus, skeidar eller a-møbler. 

Har du kjøpt ny sofa i det siste? Hvilken ble det, og er du fornøyd? ☺

Anonymkode: 14af8...3ee

Amanda stol fra Brunstad :) 

Anonymkode: 67152...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har de siste ti årene kjøpt sofa to ganger. Begge formfin og begge er like fine. Den første står nå i loftsstuen fordi jeg ville ha ny farge på sofaen i hovedetasjen. 
Begge har perfekte puter til tross for god bruk. Og avtagbart trekk på sittepute og rygg. 
Anbefales! Kanskje du finner noe på Black friday? Eller kanskje en utstillingsmodell?

Anonymkode: 10fa6...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bolia Scandinavia i stoffet Nantes er ekstremt slitesterk og fin sofa. De får du med 40 % rabatt rett som det er, bare meld deg på nyhetsbrevet.

Anonymkode: 263b5...e29

Jeg har denne og vil vel egentlig ikke anbefale den.

Jeg har den i skum, og den er ikke god å sitte i. Alt for fast. 

Min bror hadde den mykere varianten - og de solgte den fordi den ble litt kjapt uformelig. De valgte en fra Skeidar eller noe sånt som hadde SÅ mye bedre sittekomfort. 

Min holder seg veldig godt, men....man vil jo sitte godt og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fløff skrev (Akkurat nå):

Jeg har denne og vil vel egentlig ikke anbefale den.

Jeg har den i skum, og den er ikke god å sitte i. Alt for fast. 

Min bror hadde den mykere varianten - og de solgte den fordi den ble litt kjapt uformelig. De valgte en fra Skeidar eller noe sånt som hadde SÅ mye bedre sittekomfort. 

Min holder seg veldig godt, men....man vil jo sitte godt og. 

Tusen takk for tilbakemelding. Jeg var akkurat inne på nettsiden for å vurdere å kjøpe denne!

Nå har vi en sofa som holder formen veldig godt, men den er for hard. Har hatt en reklsmasjonssak på den to ganger, da chaiseloungeputa er hardere enn de andre, men kommer ingen vei. Elsker utseendet og komforten sånn ellers. Men vi har behov for en større sofa. Skal ta en tur på skeidar nå, og prøve litt forskjellig. ☺

Ts

218771_3_seter_med_divan_4779038606589_l.jpg

Anonymkode: 14af8...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig synd å bytte ut den vi har (på bildet), da den holder formen bedre enn noen andre vi har hatt før. Men den er litt liten til en familie på fire. Jeg søkte opp de forskjellige sofamerkene jeg vurderer på finn nå, og det var veldig interessant å se hvordan de ser ut etter noen års bruk. Noen er like fine som nye.

Anonymkode: 14af8...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for tilbakemelding. Jeg var akkurat inne på nettsiden for å vurdere å kjøpe denne!

Nå har vi en sofa som holder formen veldig godt, men den er for hard. Har hatt en reklsmasjonssak på den to ganger, da chaiseloungeputa er hardere enn de andre, men kommer ingen vei. Elsker utseendet og komforten sånn ellers. Men vi har behov for en større sofa. Skal ta en tur på skeidar nå, og prøve litt forskjellig. ☺

Ts

218771_3_seter_med_divan_4779038606589_l.jpg

Anonymkode: 14af8...3ee

Ja, jeg var så dum at jeg antok den type skum var likt min forrige Boliasofa som jeg var veldig fornøyd med. Og prøvesatt en med dun - så fikk ikke riktig inntrykk når jeg en tid senere bestilte på nett. 

Kan være greit å gå når man faktisk er litt småsliten og bare vil slenge seg ned i en digg sofa 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Familie på fire trenger ny sofa til ca 30 000. Har hatt mange sofaer og syns de blir fort slitt og ødelagt. Har pleid å bruke ca 15 000, men nå vil vi legge litt mer penger i den i håp om bedre kvalitet. Ser at det er mye tilbud for tiden, så håper å kjøpe en på salg hos bohus, skeidar eller a-møbler. 

Har du kjøpt ny sofa i det siste? Hvilken ble det, og er du fornøyd? ☺

Anonymkode: 14af8...3ee

luna fra home and cottage er den fineste sofaen jeg har hatt. men den er veldig "lounge" ikke så veldig "sitt rett opp og ned" l

Anonymkode: 38ecc...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Fløff said:

Jeg har denne og vil vel egentlig ikke anbefale den.

Jeg har den i skum, og den er ikke god å sitte i. Alt for fast. 

Min bror hadde den mykere varianten - og de solgte den fordi den ble litt kjapt uformelig. De valgte en fra Skeidar eller noe sånt som hadde SÅ mye bedre sittekomfort. 

Min holder seg veldig godt, men....man vil jo sitte godt og. 

Og jeg elsker vår Skandinavia i skum 🤷 vi har 5 dunputer fra Ikea i den, og bare det gjør sofa veldig god å sitte i. Så pass at mannen her i huset sovner sittende i den hver kveld omtrent. 🙈 å riste små puter er mye enklere enn å måtte riste og forme sofaputer hver kveld.

Så jeg anbefaler absolutt Skandinavia til småbarnsfamilie, også med katter (og hunder). 

Anonymkode: df47d...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde scandinavia sofa fra bolia for mange år siden, helt klart den værste sofaen vi har hatt. Selv prisen tatt i betraktning. Betalte rundt 4700,-

Den ble nedsittet i konstruksjonen etter kun et par år, synes det er for dårlig selv om det er en billigsofa.

Anonymkode: a0841...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde scandinavia sofa fra bolia for mange år siden, helt klart den værste sofaen vi har hatt. Selv prisen tatt i betraktning. Betalte rundt 4700,-

Den ble nedsittet i konstruksjonen etter kun et par år, synes det er for dårlig selv om det er en billigsofa.

Anonymkode: a0841...a21

Tror du blander med noe. Vår scandinavia er over 10 år og ser akkurat like ny ut. Bortsett fra beige-fargen er ikke lenger inn. 😅 Nå er det vel grå og velur som gjelder. 

Anonymkode: df47d...642

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har både Bollia og Slettevoll, men favoritten er denne; 
Stream - Brunstad AS

det stoffet vi valgte er ekstremt slitesterk, den er ganske fast, holder ut både barn og bikkjer.. 

Anonymkode: a0d58...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror du blander med noe. Vår scandinavia er over 10 år og ser akkurat like ny ut. Bortsett fra beige-fargen er ikke lenger inn. 😅 Nå er det vel grå og velur som gjelder. 

Anonymkode: df47d...642

Tror nok jeg husker hvilken sofa jeg har hatt? 🥴 Hadde i Nantes multigrey. Kjøpte den på halv pris salg til nevnte pris.

Anonymkode: a0841...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror nok jeg husker hvilken sofa jeg har hatt? 🥴 Hadde i Nantes multigrey. Kjøpte den på halv pris salg til nevnte pris.

Anonymkode: a0841...a21

Ja, det var pga prisen jeg tenkte at det var feil. Scandinavia kostet ikke 4-5 tusen da jeg kjøpte min for over ti år siden, den kostet 30-40 tusen uten rabatt, så 17-23 med 40% rabatt. Så langt ifra den prisen du oppgir. 

Anonymkode: df47d...642

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, det var pga prisen jeg tenkte at det var feil. Scandinavia kostet ikke 4-5 tusen da jeg kjøpte min for over ti år siden, den kostet 30-40 tusen uten rabatt, så 17-23 med 40% rabatt. Så langt ifra den prisen du oppgir. 

Anonymkode: df47d...642

Da vil jeg tro du har en noe større sofa en hva jeg hadde. Kjøpte en toseter. Mener den kostet rundt 10-11 fullpris.

Bolia har satt opp prisene mamge ganger siden den gang, og dagens «halvpris»-priser er høyere enn de tidligere fullprisene.

Anonymkode: a0841...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror du blander med noe. Vår scandinavia er over 10 år og ser akkurat like ny ut. Bortsett fra beige-fargen er ikke lenger inn. 😅 Nå er det vel grå og velur som gjelder. 

Anonymkode: df47d...642

Men det er fordi du har skumvarianten som jeg har.

Denne andre her har nok den mykere varianten med dun i putene. 

Jeg har og puter i min sofa, problemet er sittedelen. Er såpass hard at jeg får forverring av muskel/bekkenplager 🤷‍♀️

Min Scandinavia - 3seter med sjeselong og nantes stoff koster 17.500 kr på halv pris. Dette for 4 år siden. Samme pris nå. 

Man kan nok få en av de minste til 10tusen på salg vil jeg tro i butikk - men 4-5tusen høres ut som bruktkjøp. Bolia har riktignok solgt noen varianter på 70% (utstillingssofaer, stoffer som har gått ut av produksjon osv). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da vil jeg tro du har en noe større sofa en hva jeg hadde. Kjøpte en toseter. Mener den kostet rundt 10-11 fullpris.

Bolia har satt opp prisene mamge ganger siden den gang, og dagens «halvpris»-priser er høyere enn de tidligere fullprisene.

Anonymkode: a0841...a21

Stemmer det, min første sofa der koster 10.000 kr ny.

Nå er prisene satt masse opp 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...