Gå til innhold

Din favorittaksje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(Skal såklart gjøre egen research og ikke stupe blindt inn i alt, bare å det er sagt. Jeg har også diverse fond og indexfond i forskjellige markeder fra før).

Hvis du skulle lagt noen tusen i en aksje akkurat nå, hvilken ville du valgt? Og eventuelt hvorfor?

Anonymkode: 4a400...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har endel tusen i aksjer og jeg har kun valgt trygge store selskaper.  

Hva du skulle kjøpt pr i dag vet jeg ikke. 

Anonymkode: feefe...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

(Skal såklart gjøre egen research og ikke stupe blindt inn i alt, bare å det er sagt. Jeg har også diverse fond og indexfond i forskjellige markeder fra før).

Hvis du skulle lagt noen tusen i en aksje akkurat nå, hvilken ville du valgt? Og eventuelt hvorfor?

Anonymkode: 4a400...a40

Frontline ved kjøp på rundt 65 kr. BWE Energy om du får den for rundt 22-23 kr. Hafnia hvis du får den for 16-17 kr.

Golden Ocean om du får tak i den før 7.desember (0,85 usd utbytte) men den har akkurat gått en del, men mulig det kommer en dupp kursmessig. Får man den på 70 blankt /lavt på 70 tallet så er oppsiden for 2022-2023 potensielt stor. Men den er volatil, så som du sier må man gjøre egen research ( på alle aksjene nevnt) så man ikke blir redd for svingninger og selger seg ut på helt feil tidspunkt. Eventuelt forstår når caset har endret seg fundamentalt og man faktisk bør selge. Men det er noen av mine favoritter for 2022 🧐 så gjenstår det å se om man blir rik/fattig :ler:

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke.  Jeg kjøpte en del aksjer i såkalte grønne selskaper, det har ikke gått så bra.  Holder på aksjene i håp om at de skal gå opp men ser ikke slik ut.

Syntes aksjemarkedet er vanskelig nå, sikrere med fond.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det alltid sånn når man spør om aksjetips at ingen deler navnet på den konkrete aksjen/fondet? Hadde vært mer til hjelp om dere gjorde det, både på de dere har god og dårlig erfaring med :)

Anonymkode: 0b28a...825

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polight - basert på undersøkelser aksjonærer har og hva de selv rapporter under kvartalsrapportene, er dette et selskap som har svært mange jern i ilden. Det rapporteres om flere patenter fra store firmaer som Meta og Microsoft der utstyret fra Polight brukes. Blant annet har de rett i undertall av 20 bekreftede scenarioer om levering til AR/VR. Blant annet har Microsoft et bekreftet patent som gjelder AR (noe Microsoft også vant en gigantisk kontrakt med US Armed Forces). I tillegg ser ut til at en stor mobilprodusent skal bruke teknologien i en telefon som kommer i H2 2022

Investeringen ble kraftig derisket tidligere i høst da de hentet inn penger i en emisjon. Teknisk analyse gir støtte på ca 125/143 NOK. Tidligere i år var aksjen oppe i 250 uten at det lå noen spesielle nyheter bak. 

Det er å anse som en høyrisikoinvestering, men de har likevel mange bein å stå opp. (tidligere Nobelprisvinnere Mosel lovpriser blant annet teknologien til medisinsk forskning). Det ligger noen kalkyler på Shareville om kursmål hvis PLT får gjennomslag for alt, men dette blir bare perverst å snakke om, men 100 prosent økning i løpet av H1 2022 er ikke usannsynlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor er det alltid sånn når man spør om aksjetips at ingen deler navnet på den konkrete aksjen/fondet? Hadde vært mer til hjelp om dere gjorde det, både på de dere har god og dårlig erfaring med :)

Anonymkode: 0b28a...825

Fordi jo mer man holder på med aksjer, jo mer skjønner man at dette er noe folk bør komme frem til selv.

Det er et hav av info der ute for de som er interessert, og denne type "snarveier" ender ofte opp som bjørnetjenester dersom folk ikke selv kommer frem til dem.

Anonymkode: a4dc6...02b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt opp mer i mpcc om jeg skulle inn med en større sum nå. 

Anonymkode: 1fb82...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor er det alltid sånn når man spør om aksjetips at ingen deler navnet på den konkrete aksjen/fondet? Hadde vært mer til hjelp om dere gjorde det, både på de dere har god og dårlig erfaring med :)

Anonymkode: 0b28a...825

Xpeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse spennende tips fra flere sektorer! Skal hive meg over markedsanalysene:) Polight høres spennende ut :)

Anonymkode: 4a400...a40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Masse spennende tips fra flere sektorer! Skal hive meg over markedsanalysene:) Polight høres spennende ut :)

Anonymkode: 4a400...a40

Mange av disse analysene er fra aktører som selv sitter med aksjer eller short i selskapet de endrer kursmål på..ren bullshit for pengene ofte fordi de forsøker mele sin egen kake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ABM skrev (3 timer siden):

Mange av disse analysene er fra aktører som selv sitter med aksjer eller short i selskapet de endrer kursmål på..ren bullshit for pengene ofte fordi de forsøker mele sin egen kake..

Sannsynligvis ja, derfor er det tid for å researche litt ;)

Anonymkode: 4a400...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det alltid sånn når man spør om aksjetips at ingen deler navnet på den konkrete aksjen/fondet? Hadde vært mer til hjelp om dere gjorde det, både på de dere har god og dårlig erfaring med :)

Anonymkode: 0b28a...825

Når du vet at en aksje er verdt å satse på, så er det egentlig allerede forseint å kjøpe seg inn.

 

Anonymkode: 42480...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmon Evolution 

Folkene bak har vært i bransjen hele livet, finansiering er på plass, avtale i sør-Korea, folk trenger alltid mat, har fisk i tankene Q1 2022 og forventer første slakt i Q4 2022. 

Anonymkode: 81e83...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...