Gå til innhold

Silikonpupper - erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vurderer å gjøre dette i sommerferien. Er det noen forum eller noe om dette her? 

Anonymkode: 88655...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke at dette fortsatt er noe folk vurderer... Etter så mange år praksisen har vært gjort og flere og flere står frem om alvorlige kroniske autoimmunesykdommer oppstått som følge av fremmedlegemet i kroppen. Mest kjente er kanskje moren til Gigi Hadid, Yolanda Foster som vi fikk følge gjennom alvorlig sykdom og fjerning av implantatene og deretter hennes bedring i serien Housewives of Beverly Hills. 

Og det er tusenvis av andre som forteller om det samme og det er bare en liten brøkdel av tilfellene vi hører om. Jeg har lyst på faste runde pupper men ofrer aldri helsen min for det. Kjøp deg en god bh og lær deg å elske kroppen din :) brystimplantater er altfor stor risiko for bivirkninger og komplikasjoner, dessuten må de byttes ut mange ganger gjennom livet og vil koste deg mye penger i lengden samt tvinge seg gjennom mange operasjoner og narkoser som heller ikke er risikofritt. 

 

Anonymkode: 84fa9...1db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skjønner ikke at dette fortsatt er noe folk vurderer... Etter så mange år praksisen har vært gjort og flere og flere står frem om alvorlige kroniske autoimmunesykdommer oppstått som følge av fremmedlegemet i kroppen. Mest kjente er kanskje moren til Gigi Hadid, Yolanda Foster som vi fikk følge gjennom alvorlig sykdom og fjerning av implantatene og deretter hennes bedring i serien Housewives of Beverly Hills. 

Og det er tusenvis av andre som forteller om det samme og det er bare en liten brøkdel av tilfellene vi hører om. Jeg har lyst på faste runde pupper men ofrer aldri helsen min for det. Kjøp deg en god bh og lær deg å elske kroppen din :) brystimplantater er altfor stor risiko for bivirkninger og komplikasjoner, dessuten må de byttes ut mange ganger gjennom livet og vil koste deg mye penger i lengden samt tvinge seg gjennom mange operasjoner og narkoser som heller ikke er risikofritt. 

 

Anonymkode: 84fa9...1db

Dette er vel en gammel myte. Dagens implantater må ikke byttes. De man fikk lagt inn på 80-tallet måtte kanskje det, ja, men ikke dagens.

Siterer fra Aleris klinikken

"

Hvor lenge varer silikon i brystene?

Tidligere sa man ofte at silikonimplantatene skulle byttes ut etter en gitt tid, ofte etter ca. 10 år. Dagens moderne silikonimplantater har blitt svært gode og de skal i grunn kunne holde livet ut. Vi anbefaler imidlertid at man kommer inn for kontroll av implantatene etter 10 år. Dersom alt ser bra ut er det ingen grunn å bytte. "

Anonymkode: 2f2fb...dbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda større grunn for kroppen å begynne sin naturlige reaksjon for å støte fremmedlegemet vekk da 

Anonymkode: 84fa9...1db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er vel en gammel myte. Dagens implantater må ikke byttes. De man fikk lagt inn på 80-tallet måtte kanskje det, ja, men ikke dagens.

Siterer fra Aleris klinikken

"

Hvor lenge varer silikon i brystene?

Tidligere sa man ofte at silikonimplantatene skulle byttes ut etter en gitt tid, ofte etter ca. 10 år. Dagens moderne silikonimplantater har blitt svært gode og de skal i grunn kunne holde livet ut. Vi anbefaler imidlertid at man kommer inn for kontroll av implantatene etter 10 år. Dersom alt ser bra ut er det ingen grunn å bytte. "

Anonymkode: 2f2fb...dbd

De Må ikke byttet ut etter ti år men puppene forandrer form etter noen år.   Jeg tok under muskel for 17 år siden, og implantatene satt der de skulle men mine naturlige pupper som ligger på utsiden seg mer og mer og fikk en merkelig form spesielt fra siden.  De fant også lekkasje i venstre pupp da de ble byttet ut.  Byttet de ut i våres med litt større og dråpeformede implantater og de kommer jeg til å ha resten av livet. 

Anonymkode: f6472...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle slike beslutninger bør være nøye gjennomtenkt, for det kan selvsagt påvirke folk forskjellig.

Jeg angrer ikke på at jeg tok. Fra naturens side følte jeg meg så flat at jeg var redd menn skulle henge jakken sin på brystvortene mine hvis de så meg naken. Ble mye finere etter, som selvsagt betød mye for meg. Har ikke hatt noen komplikasjoner, og merker ikke så mye til disse fremmedelementene.

(Det var nok litt mer ubehagelig i tiden rett etter operasjonen, enn jeg hadde trodd. Man ser gjerne bare bilder av og før og etter, men akkurat dagene etterpå inngrepet var det ømt i hele brystet. Dette er sikkert også individuelt.)

Anonymkode: 801f8...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...