AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Del Skrevet 24. november 2021 Den siste tiden er det veldig mange jeg kjenner som har bygget garasje. Noen har bygget små garasjer uten bod og loft, med plass til en enkelt bil, andre har bygget på størrelse med små eneboliger med både boder, og loft. Men felles for de aller fleste er at bilen(e) står på utsiden, og argumentet er at det ikke er plass innvendig. (garasjen er full av andre ting enn bil). Det mest komiske (i mine øyne) er de som har bygget en full dobbelgarasje med bod og loft. Størrelsesmessig ville det vært plass til 4 biler der inne (de har 3 biler), men på grunn av boden og plasseringen av trappen til loftet får de bare plass til en av bilene der inne, og også den bilen som kunne stått inne, står ute. Jeg skjønner ikke helt vitsen. Hvis jeg hadde hatt garasje, og spesielt når garasjen har både bod og loft til oppbevaring, ville jeg brukt garasje til bil, ikke til alt annet. Hvordan bruker du garasjen din? Anonymkode: 5c540...91d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #2 Del Skrevet 24. november 2021 Bruker garasjen til å ha bil i! Så deilig å kunne gå ut til isfri bil😁 Vokst opp med at garasje var et sted man putta alt rot og ræl, og 5 ufullstendige sett av alt verktøy fordi man aldri kunne finne det man trengte så da kjøpte man bare nytt. Helt kaos. Men mannen min har kontroll så her holder vi orden i sakene og har da plass til to biler i dobbeltgarasjen. Anonymkode: 895f2...77a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #3 Del Skrevet 24. november 2021 Enig med deg, og har observert det samme 🙂. Har stor dobbeltgarasje med loft, og bilene står alltid i garasje når de ikke er i bruk. Året rundt. Anonymkode: a293f...bfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #4 Del Skrevet 24. november 2021 Til bil. Men er vel strengt tatt ikke nødvendig, forhandsoppvarmer jo uansett, og bytter uansett bil før rust og slikt blir et problem. Så er kun en vane. Ellers har vi god plass ved siden av biler, så der står sykler, det er stablet ved, og det er et åpent hyllesystem for sortering av avfall, og annet som er greit å ha tilgjengelig. Har også to boder. En er en rotebod som vi må ta tak i... med utstyr til dyr, ekstra klappsenger, noen kasser med bøker, blomsterpotter og hageutstyr... Andre er en av mine favoritter med huset. En matbod med ekstra fryser, og kjøleskap, hyller med hermetikk og diverse syltet/saftet, ekstra husholdningsprodukter, med mer. Anonymkode: 2eedb...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cowboylaila Skrevet 24. november 2021 #5 Del Skrevet 24. november 2021 Vi bor i et område med rekkehus fra 60-tallet. Garasjene er dimensjonert for biler fra 60-tallet og de fleste naboer har både en og to biler som ikke får plass inne i garasjen. Dagens biler er jo enorme!!! Dette virker det som om naboene synes er helt ypperlig for da kan de ha alt skrot inne i garasjene og parkere ned gata med biler. Dette opplever vi som et problem ettersom gata blir uoversiktlig og dirkete farlig for barna som bor her. Vi har valgt å kjøpe en helt normal stasjonsvogn som får plass i garasjen vår og begriper ikke at folk skal ha så mange biler og så mye skrot!!! Det burde ikke være lov å bruke garasjene til annet enn biler synes nå jeg da. Det regnes vel som parkeringsplass, og reguleres som det?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #6 Del Skrevet 24. november 2021 Jeg har to boder fra før av (en ute og en inne), og vi skal bygge garasje til våren. Forhåpentligvis skal den bare brukes til bil. Anonymkode: b8820...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #7 Del Skrevet 24. november 2021 Har dobbelgarasje, og plass til en halv bil 🤣 Desverre så har garasjen blitt stedet der alle prosjekter står og ting til oppussing av inne og ute. Står en del materialer der, ting som skal bort og ting som skal fikses, selges eller pusses opp. Verktøy etc. I tillegg har vi ikke en utebod, så står en del ved og sykler i garasjen. Planen er å bygge utebod med trapp opp på baksiden. I boden skal ved og sykler stå. Oppe skal vi isolere og lage treningsrom/kontor/gjesterom. Anonymkode: e15b7...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malursk Skrevet 24. november 2021 #8 Del Skrevet 24. november 2021 I garasjen har jeg en bil, to sykler, 40 sekker ved og en snøfreser. Ja, og noen snømåker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #9 Del Skrevet 24. november 2021 Vi har plass til bilene (to i allefall) og motorsyklene i garasjen, sammen med snøfres, fryser, verktøy osv, men eneste kriteriet mitt er at min bil får stå inne om vinteren så kan mannen bruke garasjen som han vil ellers i året 😎 det er hans "mancave" hvor han snikkerer, mekker, pusler og styrer.. Nå har vi bygget en ekstra "redskapsbod" som motorsyklene står i utenfor sesong, den er isolert. Dette for å lage mer plass i garasjen til "pusling" også på vinterstid.. Anonymkode: 5473d...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #10 Del Skrevet 24. november 2021 Bruker den som treningsrom. Garasje regnes ikke med i utnyttelsesgraden i området jeg bor i, så med isolert garasje har vi et ekstra rom på 20 kvadrat i huset. Anonymkode: dfd33...8b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #11 Del Skrevet 24. november 2021 I garasjen står bilen har selv alltid syntes det er tåpelig å ha bilen utenfor fordi garasjen er full av ting. Trenger du virkelig de tingene? Skjønner det om du pusser opp, men ikke ellers. Det er for meg verd så mye mer å ikke sette seg i dypfrossen bil som må skrapes. Her har vi en helt standard garasje fra... 80-tallet? Kanskje en meter eller to lengre enn de minste. Bakerst har mannen en arbeidsbenk med plass til verktøy og å lage ting. I taket henger ski. Veggene på begge sidene er fri. Når han skal jobbe kjører han ut bilen, men ellers er den altså alltid i garasjen. På sikt trenger vi en bil nr 2, da bygger vi på garasjen til dobbeltgarasje. Anonymkode: d50d6...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #12 Del Skrevet 24. november 2021 Jeg er overrasket over hvor mange som snakker om kalde biler, og skraping. Så godt som alle biler har jo nå kupevarmer, og å sette inn den tar kortere tid enn å parkere i en garasje. Vil i alle fall anta at alle som frivillig setter bilen utenfor en garasje har skikkelig utstyr for vinteren. Anonymkode: 2eedb...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #13 Del Skrevet 24. november 2021 Garasjen er beste plassen på eiendommen. Den er isolert holder +20 og her har vi vann, kjøleskap, stor innredning fra et kjøkken. Digert arbeidsbord og tv. Her har vi prosjekter på gang eller bare slapper av å kikke tv eller spille. . Anonymkode: 9145b...399 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #14 Del Skrevet 24. november 2021 Vi har en garasje som ikke er full dobbelgarasje, men kanskje 1,5 både i lengde og bredde. Vi har ene bilen og verktøy, noe hageustyr og noe sportsutstyr der. Den er dypere enn den er bred, så god plass i bakkant. Den som bruker bilen til daglig får ha sin der 😛 Anonymkode: 5babb...7a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #15 Del Skrevet 24. november 2021 Bil, sommerhjul, aebrett og ski. Samt ved. Folk må slutte å samle på skrot. Har hems på garasjen men lagrer kun ski,snowboard etc der. Anonymkode: 54990...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #16 Del Skrevet 24. november 2021 Cowboylaila skrev (4 timer siden): Dette virker det som om naboene synes er helt ypperlig for da kan de ha alt skrot inne i garasjene og parkere ned gata med biler. Dette opplever vi som et problem ettersom gata blir uoversiktlig og dirkete farlig for barna som bor her. Det er et problem her også, selv om garasjen er tilpasset størrelsen på dagens biler. Når arealet de har tilgjengelig for parkering blir brukt til andre ting må bilene parkeres andre plasser, og da gjerne uti gata, eller på fellesarealer. En ting er at det blir et uoversiktlig trafikkbildet, men det kan også skape trøbbel for vareleveringer, renovasjon, og snørydding. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er overrasket over hvor mange som snakker om kalde biler, og skraping. Så godt som alle biler har jo nå kupevarmer, og å sette inn den tar kortere tid enn å parkere i en garasje. Vil i alle fall anta at alle som frivillig setter bilen utenfor en garasje har skikkelig utstyr for vinteren. Anonymkode: 2eedb...81e Jo da, den forstår jeg, men hva med å beskytte bilen fra været (sol, vind, snø, steinsprut), lek, hærverk, tyveri osv? Anonymkode: 5c540...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #17 Del Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er overrasket over hvor mange som snakker om kalde biler, og skraping. Så godt som alle biler har jo nå kupevarmer, og å sette inn den tar kortere tid enn å parkere i en garasje. Vil i alle fall anta at alle som frivillig setter bilen utenfor en garasje har skikkelig utstyr for vinteren. Anonymkode: 2eedb...81e Jeg kan også nevne at den står tryggere med tanke på tyveri og hærverk, at den ikke står i veien for snømåking, at interiøret ikke blir solbleket... Ser kun fordeler med garasje. Jeg har bodd mange år uten, og sier aldri igjen. Å måtte først skrape is av bilen og så måke seg ut er kjipt, da er det bedre å bare måtte måke. Langt fra alle biler er nyere eller har kupevarmere, da antar du at de fleste har nyere bil. Selv har jeg først fått en bil med disse funksjonene nå i en alder av 32, frem til nå har jeg hatt 15+ år gamle, rimelige biler. Antakelsen din om at alle har tilgang til garasje er også feil Anonymkode: d50d6...fdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #18 Del Skrevet 24. november 2021 Vi har to garasjer, en liten ved huset og en større ved veien. Siden vi har elbil og ikke har strøm ved veien må bilen stå ved huset. Den garasjen bruker vi til sykler, sykkelvogn, barnevogn, hagemøbler etc. Vi kunne fått plass til bare bilen i garasjen, men alt det andre er viktigere. Vi ha planer om å få strøm til garasjen ved veien, men inntil videre bruker vi den garasjen til ved og andre ting. Det hadde ikke krevd mye å rydde plass, men vi ser ikke poenget når vi ikke ville brukt den uansett. Anonymkode: dfb1b...ab3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #19 Del Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo da, den forstår jeg, men hva med å beskytte bilen fra været (sol, vind, snø, steinsprut), lek, hærverk, tyveri osv? Anonymkode: 5c540...91d Eldste bilen er 10 år, og overmoden for å bli byttet ut på grunn av komfort og teknologi. Ingen ytre skader fra sol/snø/vind. Ser heller ikke hvordan en parkert bil i oppkjørselen skal få steinsprutskader? Hærverk, tyveri? Har bodd i nabolaget i 15 år, i nærheten av en av Norges største byer. Aldri opplevd, aldri hørt om, i nærheten her. De eneste skadene på bilen jeg har opplevd er i garasjen på jobb. Men der sier folk heldigvis fra Anonymkode: 2eedb...81e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #20 Del Skrevet 24. november 2021 1 dobbel garasje med 2 biler 2 sykler og bildekk og en enkel men stor garasje, med barnas sykler, 1 tilhenger, en båt på båthenger ++++ verktøy, materialer etc Anonymkode: ff290...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå