AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Jeg mistet moren min for 7 mnd siden. Dette var etter lengre tid med sykdom så vi visste at hun kom til å dø. Tiden rett etterpå gikk mye bedre enn forventet. Det var mye ventesorg tror jeg tiden før hun døde så jeg tenkte at jeg kanskje hadde gjort meg "ferdig" med den verste sorgen. Følte meg på en måte nummen mnd etterpå, flat i følelsene. Nå sliter jeg plutselig. Jeg har sovet svært dårlig de siste ukene. Tenker veldig mye på døden, på mamma som er død. Er veldig mye nedfor og har grått mye mer nå enn hva jeg gjorde når hun faktisk døde. Jeg føler jeg har kommet inn i et mørkt rom og kommer meg ikke ut derifra. Når og hvordan kan jeg komme meg videre? Jeg holder på å gå på veggen av alle tankene om at mamma er død. Jeg klarer ikke å forstå hvor hun er, hva døden er, hvordan døden oppleves, hvordan den var for henne. At hun ikke eksisterer mer. At jeg aldri skal få se henne eller høre henne mer. Orker ikke.. Anonymkode: 0b000...3b5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #2 Skrevet 24. november 2021 Kjenner meg godt igjen i dette. Jeg mistet moren min for tre år siden. Hun hadde et sykdomsforløp på et par år, men jeg ble likevel tatt på sengen da hun døde for det skjedde så fort. Jeg kan føle meg helt fin før jeg blir helt slått i bakken over tanken at mamma er død. Det er en virkelig forferdelig følelse, og jeg kan føle meg fortapt og uten retning i livet (selv om jeg er relativt voksen!) Det er ikke unormalt å være avstumpet i en tid før sorgen virkelig kommer for fullt. Det er ikke sykelig eller rart på noen måte. Jeg tror det beste er å rett og slett føle på disse følelsene, og gjerne snakke om eller "med" den du har mistet. Om du virkelig føler deg stengt inne i sorgen så er sorgterapi eller en støttegruppe for etterlatte veldig fint. Det kjennes nok ikke slik nå, men ting blir bedre. Mange klemmer til deg. Anonymkode: be71b...4bc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå