Gå til innhold

Hvorfor driver noen gutter med games?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hva forteller det om dem som person og deres usikkerhet på seg selv? 

Anonymkode: 7dfb2...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Why skriver noen folk enkelte ord in engelsk, når we har like gode og endatil shorter ord for det samme på Norwegian?

Anonymkode: 8b5b7...241

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de som driver med games har elendig kontakt med seg selv og egne følelser. De mangler tro på seg selv, selvfølelse og selvsikkerhet. De er da avhengig av spill og taktikker. Det er de folkene man skal ligge langt unna i og med at de er helt avhengig av ytre faktorer for alt. Det er de samme folkene som behandler en som dritt, er utro og slemme. De eier ikke anelse om empati eller omsorg, de aner ikke hva kjærlighet er. 

Anonymkode: 144b1...17e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Why skriver noen folk enkelte ord in engelsk, når we har like gode og endatil shorter ord for det samme på Norwegian?

Anonymkode: 8b5b7...241

Because noen thinks det er cool! 

Anonymkode: c21d5...0b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de liker sex og gjør hva som helst for å få det, enten det er å være ærlige eller manipulerende løgnhalser som bare gir falske komplimenter 

Anonymkode: c7097...c7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt hva du mener med "games". Men hvis de har sjans på damer med å bruke bestemte teknikker, og ikke sjans uten, så er vel årsaken innlysende.

Bedre med "games" enn å være ensom og uønsket sikkert?

Anonymkode: e662b...ae1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Min erfaring er at de som driver med games har elendig kontakt med seg selv og egne følelser. De mangler tro på seg selv, selvfølelse og selvsikkerhet. De er da avhengig av spill og taktikker. Det er de folkene man skal ligge langt unna i og med at de er helt avhengig av ytre faktorer for alt. Det er de samme folkene som behandler en som dritt, er utro og slemme. De eier ikke anelse om empati eller omsorg, de aner ikke hva kjærlighet er. 

Anonymkode: 144b1...17e

Så siden alle jenter driver med games (fact), så mener du det samme om dem også? Eller gjelder dette som vanlig kun for menn? Siden menn er så forkastelige

Anonymkode: 08eae...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Why skriver noen folk enkelte ord in engelsk, når we har like gode og endatil shorter ord for det samme på Norwegian?

Anonymkode: 8b5b7...241

😂😂

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min erfaring er at de som driver med games har elendig kontakt med seg selv og egne følelser. De mangler tro på seg selv, selvfølelse og selvsikkerhet. De er da avhengig av spill og taktikker. Det er de folkene man skal ligge langt unna i og med at de er helt avhengig av ytre faktorer for alt. Det er de samme folkene som behandler en som dritt, er utro og slemme. De eier ikke anelse om empati eller omsorg, de aner ikke hva kjærlighet er. 

Anonymkode: 144b1...17e

❤️❤️❤️❤️ 

Alle døtre bør lære dette! 

Anonymkode: 023f7...78f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Why skriver noen folk enkelte ord in engelsk, når we har like gode og endatil shorter ord for det samme på Norwegian?

Anonymkode: 8b5b7...241

😂😂 Tikkytokky, snappy, filters you know - gooood for brain

Anonymkode: 023f7...78f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og hva forteller det om dem som person og deres usikkerhet på seg selv? 

Anonymkode: 7dfb2...a49

De driver med det fordi det virker.

Har ingenting med usikkerhet eller ikke å gjøre.

Games får jobben gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

ClausSaus skrev (På 24.11.2021 den 10.48):

De driver med det fordi det virker.

Har ingenting med usikkerhet eller ikke å gjøre.

Games får jobben gjort.

Tror nok det ligger her. Det funker for å få mus så da gjør de jo de det da. Vi kvinner prøver jo det samme... har jo lest utallige tråder her om å vente med å svare så og så lenge så man ikke virker needy... ikke dobbel tekste. Trekke seg unna... no contact. Ghosting istedet for å si at man ikke liker vedkommende... er ikke bare menn som driver med dette. 

Anonymkode: 2201f...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror nok det ligger her. Det funker for å få mus så da gjør de jo de det da. Vi kvinner prøver jo det samme... har jo lest utallige tråder her om å vente med å svare så og så lenge så man ikke virker needy... ikke dobbel tekste. Trekke seg unna... no contact. Ghosting istedet for å si at man ikke liker vedkommende... er ikke bare menn som driver med dette. 

Anonymkode: 2201f...fe3

Så svaret er om alle er kjipe er det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 20.33):

Og hva forteller det om dem som person og deres usikkerhet på seg selv? 

Anonymkode: 7dfb2...a49

Da jeg var ung var det en del spill på commodore 64 og amiga. Da floppydisken og så cd kom ble spillene mye bedre. Jeg husker en som satt og spilte sim city i måneder. Jeg prøvde selv, og det var gøy en stund, men så følte jeg meg ensom. Orket ikke sitte forran skjermen.

Slik trodde jeg det var, inntil jeg for noen år siden kom inn på gutterommet til min unge nevø, som spilte med hodetelefoner og webkamera, og hadde kontakt med en hel liten gruppe. Så idag er spillet mer sosialt, ser det ut som, eller kan være det? Da kan man jo få venner der? Disse nettvennene er en grei utvei for mange i tenårene. Akkurat som facebook eller kvinneguiden er det for oss litt eldre. Er det egentlig så stor forskjell på det jeg gjør nå, og det en gamer gjør, annet enn at de har en tilleggsaktivitet? Vi skulle vel alle gjerne hatt et meningsfult forhold eller en partner i stedet? Vært populære etc? Verden er som den er.

Endret av Michaelhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helene1982 skrev (14 minutter siden):

Så svaret er om alle er kjipe er det greit?

Det sa jeg ikke. Jeg liker ikke games men hei.. vi er i 2022 og det er slik det har blitt enten du vil eller ikke. Det er noe en er nødt til å forholde seg til hvis er ute å leter etter kjæreste eller hva det er. En må bare lære hvordan takle det. Ikke la det gå inn på seg osv.

Anonymkode: 2201f...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (14 minutter siden):

Da jeg var ung var det en del spill på commodore 64 og amiga. Da floppydisken og så cd kom ble spillene mye bedre. Jeg husker en som satt og spilte sim city i måneder. Jeg prøvde selv, og det var gøy en stund, men så følte jeg meg ensom. Orket ikke sitte forran skjermen.

Slik trodde jeg det var, inntil jeg for noen år siden kom inn på gutterommet til min unge nevø, som spilte med hodetelefoner og webkamera, og hadde kontakt med en hel liten gruppe. Så idag er spillet mer sosialt, ser det ut som, eller kan være det? Da kan man jo få venner der? Disse nettvennene er en grei utvei for mange i tenårene. Akkurat som facebook eller kvinneguiden er det for oss litt eldre. Er det egentlig så stor forskjell på det jeg gjør nå, og det en gamer gjør, annet enn at de har en tilleggsaktivitet? Vi skulle vel alle gjerne hatt et meningsfult forhold eller en partner i stedet? Vært populære etc? Verden er som den er.

Dette som kalles avsporing??blir sikkert moderert bort så der kasta du bort litt av din dyrebare tid på tull😂😂

Anonymkode: 2201f...fe3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det sa jeg ikke. Jeg liker ikke games men hei.. vi er i 2022 og det er slik det har blitt enten du vil eller ikke. Det er noe en er nødt til å forholde seg til hvis er ute å leter etter kjæreste eller hva det er. En må bare lære hvordan takle det. Ikke la det gå inn på seg osv.

Anonymkode: 2201f...fe3

Jeg mener at det å leve i 2022, betyr at vi i større grad må stå for våre handlinger enn før. Veldig mye blir dokumentert både gjennom SoMe og andre digitale og biologiske spor. Det er ikke lenge før du kan gå inn å sjekke referanser til den du dater. Alt sosialt samspill er et slags spill. Et eksempel er at de fleste snakker med ulik stemme om de snakker til sjefen, dama, hunden eller mamma. Det er å tilpasse seg. Om du ønsker å lure andre mennesker til å bli din venn eller kjæreste, tror jeg det er en mye dårligere idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (35 minutter siden):

Så svaret er om alle er kjipe er det greit?

Hvem sa noe om greit?

Det fungerer, og "alle" gjør det – fordi det fungerer.

Få, om noen, bryr seg om det er greit eller ikke.

Dette er dessverre noe man bare må ha i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...