Gjest Mindy Skrevet 9. oktober 2005 #1 Skrevet 9. oktober 2005 Jeg er blitt alenemor med to små. Måtte flytte noen mil fra eksen. Regner med å måtte bruke ca. 45 min til evt. nytt arbeidssted. Barnehagen åpner kl. 0730 og barna må være ute senest 1645. Da er det jo umulig å jobbe fulltid. Hvordan gjør dere det? Har ikke økonomi til å flytte inn til byen akkurat nå.
Gjest Violetta Skrevet 9. oktober 2005 #2 Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Så lenge min datter gikk i barnehage hadde faren henne annenhver helg og en dag i uken. Den ene dagen i uken ble brukt til å jobbe inn igjen tiden jeg mistet de andre dagene. Vi hadde flexitid, så det gikk akkurat siden jeg ikke mistet så mye tid hver dag. Jeg fikk ikke lov å jobbe inn tid i helgene eller etter klokken seks om hverdagene. Nå når hun er stor må hun være alene en stund før jeg kommer hjem. Det går for så vidt bra, men jeg skulle ønske jeg slapp å la henne være alene hjemme. Det hører med til historien at jeg bor en helt annen plass og har en helt annen arbeidsplass nå, men forholdene blir omtrent de samme bortsett fra at jeg ikke har flexitid lenger. Endret 9. oktober 2005 av Violetta
Apple- Skrevet 9. oktober 2005 #3 Skrevet 9. oktober 2005 Alt går! Kan du ikke alliere deg med en eller flere andre foreldre i barnehagen, eller kanskje noen andre du kjenner, som kan ha barna litt ekstra morgen og/eller kveld? Hvor fleksibel er jobben din? Jeg hadde tidligere en løsning hvor jeg fikk gå 15-20 min tidligere fire dager i uken, for å rekke et tog som gjorde at jeg rakk barnehagen. Hver onsdag når poden var hos faren, jobbet jeg ekstra for å ta igjen den tiden jeg hadde gått tidlig. Hvis du tar kollektivtransport: Kan det hjelpe å finne noen å sitte på med til og fra jobb? Eller kanskje du rett og slett må finne en barnehage med lengre åpningstider..? Jeg måtte vente lenge på barnehageplass selv, da jeg måtte velge bort de som hadde for korte åpningstider. F eks har vi én bokstavlig talt rett rundt hjørnet som har samme åpningstider som din, var ikke noen vits i å sette den på lista engang Det er ikke alltid lett å være alenemor, men det pleier å ordne seg. Kanskje får du deg etterhvert jobb nærmere der du bor, eller du kan flytte nærmere jobben. I mellomtiden er jeg sikker på at det ordner seg for deg. Vær åpen og fortell alle du kjenner hva du trenger hjelp til, kanskje dukker hjelpen opp fra uventet hold? Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå