AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #21 Skrevet 23. november 2021 Million skrev (1 time siden): Det er jo ingen vits å gå og vente på at den skal få hull, hvis det er så at visdomstennene dine er svakere enn de andre mht emaljen? Jeg har sinnsykt med tannlegeskrekk, men for meg er boring laaaangt verre enn å trekke en tann. Det gikk faktisk mye lettere å trekke de visdomstennene mine, enn å bore når jeg hadde hull for mange år siden. Du får jo bedøvelse så det holder, og burde derfor ikke kjenne noe av selve uttrekkingen. Er det etterpå du mener det gjør vondt? Mens det gror? De er ikke svakere, men de er vanskeligere å pusse fordi de er langt bak i munnen. Anonymkode: f4232...fbe
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #22 Skrevet 23. november 2021 Jeg har bare to visdomstenner. Begge er i overkjeven og kom for flere år siden. Visdomstenner nede har jeg ikke, det viser røntgen. I følge tannlegen er det normalt og i fremtiden vil ingen ha visdomstenner. Anonymkode: 2547d...fed
Gjest Peanut Skrevet 23. november 2021 #23 Skrevet 23. november 2021 Jeg fikk fem visdomstenner. En ekstra under en av dem. Kjempestas... ._.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #24 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er relativt vanlig å mangle jeksler. Det har iallfall tannlegene mine sagt når jeg har spurt. Jeg mangler 4, det er mer uvanlig Anonymkode: a2eba...4f3 Mitt barn på 10 har fått vite at hun mangler anlegg for en av de pemanente tennene. Det betyr at hun ikke kommer til å miste den bakerste melketannen, fordi det ikke er noen tann under som "dytter" den ut. Det helt uproblematisk, man kan fint ha melketenner til man er 50. Men det kan være greit å vite om, bare, så man ikke trekker melketannen uten å være klar over at det da ikke vil komme noen ny tann. Visdomstenner ,derimot, er under utvikling og kommer nok når de er ferdige. Anonymkode: 5faf9...d94
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #25 Skrevet 23. november 2021 Visdomstennene mine oppe hadde ikke plass til å komme ut vanlig, så de vokste ut i kinnet. De to nede lå på tvers nedi beinet, men hadde klart å lage hull på tannkjøttet, så selv om de aldri kom opp hadde jeg sjuke betennelser der. Alle er operert ut idag. Noen får, noen får ikke, noen ligger der, men kommer ikke opp, noen er der men er så dypt. Helt normalt både det ene og det andre. Anonymkode: 265ad...c38
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #26 Skrevet 23. november 2021 Jeg hadde kun to i nederkjeven. Har ingen anlegg for visdomstenner oppe, tannlegen tok bilder. Har fjernet de jeg har. Anonymkode: f2b29...b83
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå