Gå til innhold

Debatten om eksponering


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Jeg har et litt kontroversielt spørsmål og vil gjerne ha moderatorteamets synspunkt. 

Når konkrete influenceres eksponering av barn diskuteres skjer det noen ganger at det antydes at eksponeringen viser noe om hvilke følelser foreldrene har til barna sine. Jeg oppfatter det som utidig spekulasjon og til skade for de omtalte barna. Det må oppleves som krenkende. Slike ting modereres vanligvis bort, men jeg er usikker på hvordan dette modereres. 

Har moderatorteamet noen tanker rundt dette? 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CecilieX skrev (4 timer siden):

Jeg har et litt kontroversielt spørsmål og vil gjerne ha moderatorteamets synspunkt. 

Når konkrete influenceres eksponering av barn diskuteres skjer det noen ganger at det antydes at eksponeringen viser noe om hvilke følelser foreldrene har til barna sine. Jeg oppfatter det som utidig spekulasjon og til skade for de omtalte barna. Det må oppleves som krenkende. Slike ting modereres vanligvis bort, men jeg er usikker på hvordan dette modereres. 

Har moderatorteamet noen tanker rundt dette? 

Tenker du at moderatorene ikke modererer likt i alle tråder? Siden du skriver at det vanligvis modereres bort?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Lill :) skrev (13 minutter siden):

Tenker du at moderatorene ikke modererer likt i alle tråder? Siden du skriver at det vanligvis modereres bort?

Nei, dette er ikke et innlegg om ulik moderering. 

Generelt sett modereres spekulasjoner og krenkende innlegg vanligvis bort. Så lurer jeg på om de vurderer det som som spekulasjoner og krenkende innlegg når innlegg om eksponering antyder at foreldre feks ikke bryr seg om barna. 

Dette gjelder alle tråder. Jeg tenker da på kritikk av morsutøvelse vs kritikk av yrkesutøvelse. 

Jeg spør fordi det etterhåndsmodereres og det er vanskelig å se hvilke innlegg som har blitt borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (2 minutter siden):

Nei, dette er ikke et innlegg om ulik moderering. 

Generelt sett modereres spekulasjoner og krenkende innlegg vanligvis bort. Så lurer jeg på om de vurderer det som som spekulasjoner og krenkende innlegg når innlegg om eksponering antyder at foreldre feks ikke bryr seg om barna. 

Dette gjelder alle tråder. Jeg tenker da på kritikk av morsutøvelse vs kritikk av yrkesutøvelse. 

Jeg spør fordi det etterhåndsmodereres og det er vanskelig å se hvilke innlegg som har blitt borte. 

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det vil komme an på ordlyden og hva som skrives, det kan være krenkende eller spekulasjon til skade for omtalte. Eksempelet ditt med at foreldrene ikke bryr seg om barna vil bli moderert. 

Generelt er vi ekstra strenge på moderering når det kommer til barn, og negative kommentarer om hva foreldre føler om barna sine vil derfor modereres strengt. 

Sol, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Sol Rampelyset skrev (9 minutter siden):

Hei,

Det vil komme an på ordlyden og hva som skrives, det kan være krenkende eller spekulasjon til skade for omtalte. Eksempelet ditt med at foreldrene ikke bryr seg om barna vil bli moderert. 

Generelt er vi ekstra strenge på moderering når det kommer til barn, og negative kommentarer om hva foreldre føler om barna sine vil derfor modereres strengt. 

Sol, admin.

Så bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si at det er meget spesielt at KG er mer opptatt av å verne barn som eksponeres og brukes i kommersiell sammenheng, enn foreldre til disse barna. Det er jo faktisk foreldrene som krenker barna ved å bruke de som en del av inntektsgrunnlaget i første omgang. Ille hvis det som legges ut  kan tolkes i så negativ ordlyd at det faktisk må modereres. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...