Gå til innhold

Har du hjemmetester liggende hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du hjemmetester for korona liggende hjemme i tilfelle du blir syk? Hvor mange har du?

Jeg har fem stykker i tilfelle jeg må teste meg annen hver dag og sånn.

Jeg synes de er ganske dyre da.

Anonymkode: 8be96...9b0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår kommune kan man hente gratis på rådhuset.

• Liker 3
Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Skal jeg teste, så tester jeg ordentlig da de for det første er mer pålitelige, og for det andre gratis. 

Hadde hurtigtestene vært gratis i min kommune, så hadde det kanskje stilt seg anderledes. 

Anonymkode: bb744...d68

Skrevet

Jeg har én som jeg fikk på skolen. De delte ut gratis her forleden, og jeg tenkte det kunne være greit å ha. Jeg kommer ikke til å hamstre hjemmetester bare for sikkerhets skyld, det gidder jeg ikke, og kan ikke se for meg at jeg får bruk for det heller.

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Jeg fikk 9 stk på teststasjonen da jeg sa jeg er gravid og har unge i barnehagen, har vel 3 igjen nå.

Skrevet (endret)

Ja. Jeg er uvaksinert og må derfor teste meg to ganger i uka pga jobber innen helse. Får på jobb, sjefen henter og har et stort lager til alle ansatte som har behov for hjemmetester. Har per dags dato 5 tester liggende.

Endret av Salibali
  • Liker 2
Skrevet

Ja. Her har corona florert i klassene til ungene, så vi må stadig teste, og kan ikke bruke hver eneste dag i kø på teststasjon. Ungene har fått med seg tipakninger med tester hjem, i tillegg har jeg en svigermor som jevnlig kommer innom med hjemmetester😉

• Liker 1
Skrevet

Nei. Her i kommunen får man gratis test hvis man har symptomer. 

Jeg har ikke vært forkjølet siden 2019, så har enda ikke opplevd koronatest. Heldigvis. 

Skrevet

Nei, ser ingen grunn til det. Blir jeg syk tar jeg høyst sannsynlig skikkelig test. Men er heldigvis sjelden syk, bortsett fra et par tøffe virussykdommer i hine hårde dager før corona. Skal imidlertid love at jeg som uvaksinert gjør tiltak for aldri å smitte andre 👍

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Har mange, bare å hente gratis her i vår kommune.

Skrevet
Salibali skrev (2 timer siden):

Ja. Jeg er uvaksinert og må derfor teste meg to ganger i uka pga jobber innen helse. Får på jobb, sjefen henter og har et stort lager til alle ansatte som har behov for hjemmetester. Har per dags dato 5 tester liggende.

Når begynte dere med det?

• Liker 1
Skrevet

Her i kan du gå å hente gratis på en av disse utdelingsstasjonene å få der. Det har ikke jeg hatt tid til så jeg har fortsatt liggende noen som jeg kjøpte for et par måneder siden. Tror vi har 4 igjen, har ikke testet så voldsomt mye heller. Testet når vi hadde et tilfelle av korona i klassen og når vi har vært syke.

Skrevet

Ja, har et par stykker, men har ikke prøvd de.

Skrevet (endret)

I min kommune får man ikke uten videre gratis tester til å ha hjemme. Du må f.eks. være nærkontakt av en som har testet positivt. Jeg gidder ikke å bruke egne penger på hjemmetester. Ved behov så kjører jeg selv til teststasjonen.

Endret av Stinali
Skrev negativ når jeg mente positiv.
  • Liker 1
Skrevet

Nei.

Men vi har på jobb. 

Skrevet
zemer skrev (15 timer siden):

Når begynte dere med det?

Forrige uke.

Skrevet

Ja, vi kan hente gratis på legestasjonen. Mye smitte i vår kommune nå, så har alltid minst 5 tester liggende. Vært smittetilfeller både i barnehagen til minsten og på skolen til nesteldste.

Skrevet
Salibali skrev (3 timer siden):

Forrige uke.

Vi har ikke begynt enda.

Gjest Linny111
Skrevet

Ja, i Storbritannia kan vi lett registrere oss på nett og få så mange hurtigtester vi vil gratis i posten, så jeg har en del liggende.

• Opprett ny...