Gå til innhold

Skjeggkre/sølvkre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om koen vet om dette er er sølvlkre eller et skjeggkre? Vet at vi har sølvkre på badet, men håper inderlig vi kkke har skjeggkre og..

Screenshot_20211123-075418_Gallery.jpg

Anonymkode: 561fe...42b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som skjeggkre det der 😕

Skrevet

Skjeggkre. Sølvkreene er lysere. 

Skrevet

Dessverre, det der er et skjeggkre. 😦

Skrevet

TS: har du noe forsikringsselskap? Send bilde til dem, evt skadedyrselskap.

Jeg tok bilder av en slik, og ALLE jeg trodde skulle ha greie på det (jernvare, byggmestere etc), mente bastant at det var skjeggkre.

Men nei, sendte Mail og bilder til anticimex og de var tydelig på at det var sølvkre. 

Anonymkode: d2284...c3f

• Liker 2
Skrevet

AB...c3f har et veldig godt poeng.

Når det er sagt - jeg møter ofte skjeggkre i jobbsammenheng, og er ganske sikker. Dyret på bildet er mørkt og har lange tydelige hår. Det ser også ut til å være for stort til å være sølvkre.

Skrevet

På den positive siden, finnes det en del effektive tiltak for å bli kvitt dem, feller bl.a.

Skrevet

Jeg har lært at sølvkreets "antenner" har dobbel lengde enn haletrådene. Mens hos sølvkreets så er de korte. Så for meg så ser det ut som et sølvkree. 

Anonymkode: 060c3...e5d

Skrevet

Jeg fant to livlige vesener under sofaen da vi skulle begynne på oppussing og sofaen skulle ut. Den ene så slik ut som på bildet ditt, den andre som et ordinært sølvkre (som vi har sett iblant på bad og vaskerom i all evighet, men aldri andre steder). Jeg er ganske sikker på at det var skjeggkre, men der og da var jeg usikker. Men så åpna vi veggene... 😲 

Aldri har jeg brukt så mye Permetrin, og de kom attpåtil ut av et hull i grunnmuren (til rør) og kravla oppetter veggene. Jeg så aldri noen siden, og veggene var åpne i et par uker. Jeg håper, dypt og inderlig hååååper vi er kvitt dem... Fy, så ekle de er! 

Kan jo selvfølgelig være et den ene jeg fant også var et sølvkre, og så var det tilfeldigvis skjeggkre i veggene i tillegg. De var ikke såpass ulike at jeg var overbevist, men det var stor forskjell på størrelse, antenner og fargen var ulik - men ikke sånn voldsomt. Det kan ha vært en av den eldre garde og den yngre... 

Anonymkode: d7ebb...571

Skrevet

Det er skjeggkre.

Anonymkode: bade6...2fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg fant to livlige vesener under sofaen da vi skulle begynne på oppussing og sofaen skulle ut. Den ene så slik ut som på bildet ditt, den andre som et ordinært sølvkre (som vi har sett iblant på bad og vaskerom i all evighet, men aldri andre steder). Jeg er ganske sikker på at det var skjeggkre, men der og da var jeg usikker. Men så åpna vi veggene... 😲 

Aldri har jeg brukt så mye Permetrin, og de kom attpåtil ut av et hull i grunnmuren (til rør) og kravla oppetter veggene. Jeg så aldri noen siden, og veggene var åpne i et par uker. Jeg håper, dypt og inderlig hååååper vi er kvitt dem... Fy, så ekle de er! 

Kan jo selvfølgelig være et den ene jeg fant også var et sølvkre, og så var det tilfeldigvis skjeggkre i veggene i tillegg. De var ikke såpass ulike at jeg var overbevist, men det var stor forskjell på størrelse, antenner og fargen var ulik - men ikke sånn voldsomt. Det kan ha vært en av den eldre garde og den yngre... 

Ånei!!! Jeg fant ett skjeggkre på vaskerommet for litt siden. Ikke sett tegn til flere i huset. Men nå sier du de kan være i veggene?

Anonymkode: a1e7e...489

Skrevet
Entern skrev (46 minutter siden):

På den positive siden, finnes det en del effektive tiltak for å bli kvitt dem, feller bl.a.

Feller er ikke ett tiltak for å bli kvitt sølvkre/skjeggkre, de er kun ment for å kartlegge. 

TS - ta kontakt med forsikringsselskapet ditt, vårt dekket bekjemping av skjeggkre så lenge de var under 2 år. Kun egenandel vi måtte betale selv. Man er også pliktig til å sette inn tiltak for å bekjempe skadedyr man har i hus. 

Bor du i sameie/borettslag så kan du høre med de også, da er det garantert i naboleiligheter/hus også. 

Anonymkode: f519a...b7e

Skrevet

Vi har/hatt sølvkre i kjelleren og det der er ikke likt. Sølvkre er lysere, smalere nederst, ikke så lange «halehår», ikke så mye hår under og mindre(vanskelig å bedømme størrelse fra bildet, men den ser stor ut) 

Anonymkode: 200be...082

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ånei!!! Jeg fant ett skjeggkre på vaskerommet for litt siden. Ikke sett tegn til flere i huset. Men nå sier du de kan være i veggene?

Anonymkode: a1e7e...489

Våre gjorde i hvert fall.  

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Får ringe huseier om problemer🥴

Anonymkode: 561fe...42b

Skrevet

Hvorfor eksisterer disse? Jeg er livredd for å få det. Hvordan får man dem fjernet? Hvorfor får man dem i utgangspunktet? 

Anonymkode: e83c2...6a0

Skrevet

Har hatt sølvkre selv, så det der må være skjeggkre.

Anonymkode: 1d427...a9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...