AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Jeg var hos tannlege for cirka ett å ett halvt år siden, ho sa visdomstennene var på vei, å at jeg hadde bra anlegg for dem. Nå har visdomstanna holdt på å komme i over ett år, veldig sakte. Ser nå den har begynt å vokse innover mot munnen og ikke rett opp, men det er kanskje normalt det? Jeg har ikke fineste tennene, og jeg spiste nonstop rett før jeg tokk bilde nesten, så skjuler bildet for de som ikke vil se ekle tenner 😬 Burde jeg gå å kanskje høre med en annen tannlege, eller stole på første? Hehe.. Spoiler Spoiler Anonymkode: f4b1f...c08
Mezzosoprena Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Men hva skal du gå til tannlegen for? Plager de deg på noen måte? Hvis ikke kan de jo bare holde på der inne, du trenger ingen second opinion på visdomstenner, liksom...
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Jeg skulle ønske jeg hadde like fine tenner som deg. Jeg er 20åra men har styggere tenner enn det der og råttent nederst mot tannkjøttet ☹️ Anonymkode: 45aa8...23a 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Selvfølgelig har du anlegg for visdomstenner når de kommer frem! Anonymkode: 9fce5...76e
missbluebird Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 (endret) Det er naturlig at visdomstenner vokser inn mot tungen, men de vil rette seg opp etter hvert. Jeg ble anbefalt å trekke dem, samme med min mann. Ingen av oss gjorde det og ja de var skjeve, men plutselig så begynte de å rette seg opp. I dag er de helt rette og absolutt ingen problemer. Endret 22. november 2021 av missbluebird
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 missbluebird skrev (Akkurat nå): Det er naturlig at visdomstenner vokser inn mot tungen, men de vil rette seg opp etter hvert. Jeg ble anbefalt å trekke dem, samme med min mann. Ingen av oss gjorde det og ja det var skjeve, men plutselig så begynte de å rette seg opp. I dag er de helt rette og absolutt ingen problemer. Jeg er ikke ts men hva om de vokser utover mot kinnet da? Anonymkode: 9fce5...76e
Hedda-78 Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 Litt usikker på hva du lurer på. Ja, du har anlegg for visdomstenner, ellers hadde de ikke kommet opp selvsagt. Hvis de plager deg, gå til tannlegen. Hvis de ikke plager deg, så la de være. Det er ikke uvanlig at visdomstenner vokser litt i alle retninger, de har veldig liten plass. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 Hedda-78 skrev (2 minutter siden): Litt usikker på hva du lurer på. Ja, du har anlegg for visdomstenner, ellers hadde de ikke kommet opp selvsagt. Hvis de plager deg, gå til tannlegen. Hvis de ikke plager deg, så la de være. Det er ikke uvanlig at visdomstenner vokser litt i alle retninger, de har veldig liten plass. Det som er framme nå er jo bare ett hjørne av tanna, det har tatt over ett år å vokse ut så lite. Det verker og er sårt annenhver uke mens den gror ut mindre enn det øyet kan se. Så fordi den gror så tregt som den gjør lurte jeg på om det var anlegg for at den kommer seg helt ut. Har også helseangst relatert til hals, så å ha smerter så nærme går mye utover psyken. Vil bare at den skal komme ut så man slipper angsten og smertene. Anonymkode: f4b1f...c08
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som er framme nå er jo bare ett hjørne av tanna, det har tatt over ett år å vokse ut så lite. Det verker og er sårt annenhver uke mens den gror ut mindre enn det øyet kan se. Så fordi den gror så tregt som den gjør lurte jeg på om det var anlegg for at den kommer seg helt ut. Har også helseangst relatert til hals, så å ha smerter så nærme går mye utover psyken. Vil bare at den skal komme ut så man slipper angsten og smertene. Anonymkode: f4b1f...c08 Er helt normalt at det går saaaaakte! Anonymkode: 9fce5...76e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er helt normalt at det går saaaaakte! Anonymkode: 9fce5...76e Så jævlig saaaaaaaaaaaaakte da! 🥴 Anonymkode: f4b1f...c08
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #11 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så jævlig saaaaaaaaaaaaakte da! 🥴 Anonymkode: f4b1f...c08 Jada, helt normalt, men enig at det er irriterende! Den ene tannen min har brukt tre år på å komme ut, først nå er det aller meste poppet frem slik at den eventuelt kan trekkes. Anonymkode: 9fce5...76e 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #12 Skrevet 22. november 2021 Visdomstennene mine har vært på vei ut i snart 20 år... Anonymkode: aa6b6...a79
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #13 Skrevet 22. november 2021 Slik så det ut i underkjeven hos meg i et par år, begge kom etterhvert helt ut og har vært uproblematiske. Anonymkode: 3f047...a5f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå