AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Jeg skulle ha time med psykiateren på fredag og da jeg hadde sittet å ventet en stund fikk jeg beskjed fra resepsjonisten om at han hadde glemt meg og at han ville ringe for å avtale ny tid denne uken. Har ikke hørt noe fra han og det bekymrer meg veldig. Liker han meg ikke lengre? Har jeg gjort noe galt? Har han egentlig tenkt til å avslutte meg nå? Anonymkode: 118a1...d06
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Tvilsomt, han glemte deg nok bare. Kjipt, men det trenger ikke være mer. Denne uken har akkurat begynt, prøv å holde tilbake bekymringene i noen dager til og se. Han har nok en del pasienter, det er normalt. Uproft å glemme deg, men sånt kan skje, de er bare mennesker de og. Anonymkode: e6ba8...723 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Og du, han glemte ikke deg. Han glemte timen med deg. Anonymkode: e6ba8...723 14
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Psykiatre er mennesker de og. Alle kan glemme. Har nok mye å gjøre. Anonymkode: 3031f...ba4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Dette har nok ingenting med deg å gjøre. Bare forhold deg til den beskjeden du har fått, prøv å ikke tenk så mye utover det. Anonymkode: b5231...849 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Haddu du glemt timen hadde du endt opp med å betale. Anonymkode: e7c3c...0aa 1
chi Skrevet 23. november 2021 #7 Skrevet 23. november 2021 Den avtalen hadde han nok glemt om det var en annen pasient også. Det har ingenting med deg å gjøre ❤ 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #8 Skrevet 24. november 2021 Jeg har også blitt glemt av psykiatrien fordi den psykologen jeg byttet til ble sykemeldt. Etter noen uker (tror jeg) fikk jeg et brev om at hvis jeg ønsket å fortsette måtte jeg ta kontakt, men det var ingen kontaktinformasjon, og i den situasjonen jeg var maktet jeg ikke å finne ut av dette selv. Jeg tok det aldri personlig, men skulle ønske jeg hadde skjønt hva jeg skulle gjøre. Jeg kan ikke se for meg at din situasjon er personlig, men vil anbefale deg å ta kontakt om du ikke hører noe i løpet av dagen. Men jeg kan ikke fortelle deg hvordan... Anonymkode: 7eb50...9f5 1
Rosatoast Skrevet 24. november 2021 #9 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 21.37): Jeg skulle ha time med psykiateren på fredag og da jeg hadde sittet å ventet en stund fikk jeg beskjed fra resepsjonisten om at han hadde glemt meg og at han ville ringe for å avtale ny tid denne uken. Har ikke hørt noe fra han og det bekymrer meg veldig. Liker han meg ikke lengre? Har jeg gjort noe galt? Har han egentlig tenkt til å avslutte meg nå? Anonymkode: 118a1...d06 Kjipt at han glemte deg, men han er bare et menneske som resten av oss som bor på denne planeten. Ikke ALT handler om deg, selv om han er din behandler. Selv om han har glemt deg betyr ikke det at DU er grunnen, grunnen er nok en menneskelig svikt (menneskelig svikt betyr at menneske i jobben sin i visse yrker driter seg ut, og han her dreit seg litt ut nå).
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #10 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 21.37): Jeg skulle ha time med psykiateren på fredag og da jeg hadde sittet å ventet en stund fikk jeg beskjed fra resepsjonisten om at han hadde glemt meg og at han ville ringe for å avtale ny tid denne uken. Har ikke hørt noe fra han og det bekymrer meg veldig. Liker han meg ikke lengre? Har jeg gjort noe galt? Har han egentlig tenkt til å avslutte meg nå? Anonymkode: 118a1...d06 Sikkert bare dobbelbooking og glemsel, men er ikke det beste som skjer allerede usikre mennesker. Hadde vært ryddigst om man hadde avklart ny time samme dag, eller dagen etter. Min psykolog gjorde det samme for få uker siden. Ble ringt av resepsjonen der han jobber om at han var syk og timen avlyst få minutter før. De sa han ville ta kontakt for ny time. Var et nummer som ringte den dagen, men da jeg ringte tilbake fikk jeg ikke svar. Vet ikke om det var han, men det var i så fall hans tur til å ringe tilbake. Vi står midt i en medisinsk problemstilling han skulle avklare med lege for meg, altså angående medisiner, men uke etter uke hadde han visst ikke fått tak i denne legen. Og timene for øvrig virket helt sånn uten mål og mening. Han hintet mye om at jeg kanskje ville slutte, men jeg sa jeg tok imot det tilbudet jeg fikk, så lenge ting var uavklarte. Nå har jeg ikke prøvd å ringe igjen fordi jeg jo vet at det handler om at han ikke gidder, ikke at jeg er glemt. Så var det kapittelet med norsk helsevesen over for denne gang, inntil neste dump, så blir det vel ny henvisning til en annen dude som ikke bryr seg. Anonymkode: a4e7c...3f5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #11 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikkert bare dobbelbooking og glemsel, men er ikke det beste som skjer allerede usikre mennesker. Hadde vært ryddigst om man hadde avklart ny time samme dag, eller dagen etter. Min psykolog gjorde det samme for få uker siden. Ble ringt av resepsjonen der han jobber om at han var syk og timen avlyst få minutter før. De sa han ville ta kontakt for ny time. Var et nummer som ringte den dagen, men da jeg ringte tilbake fikk jeg ikke svar. Vet ikke om det var han, men det var i så fall hans tur til å ringe tilbake. Vi står midt i en medisinsk problemstilling han skulle avklare med lege for meg, altså angående medisiner, men uke etter uke hadde han visst ikke fått tak i denne legen. Og timene for øvrig virket helt sånn uten mål og mening. Han hintet mye om at jeg kanskje ville slutte, men jeg sa jeg tok imot det tilbudet jeg fikk, så lenge ting var uavklarte. Nå har jeg ikke prøvd å ringe igjen fordi jeg jo vet at det handler om at han ikke gidder, ikke at jeg er glemt. Så var det kapittelet med norsk helsevesen over for denne gang, inntil neste dump, så blir det vel ny henvisning til en annen dude som ikke bryr seg. Anonymkode: a4e7c...3f5 eller dudette. Hvem vet. Anonymkode: a4e7c...3f5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #12 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): eller dudette. Hvem vet. Anonymkode: a4e7c...3f5 Forresten kanskje jeg skulle kalle meg selv terapeut og heller ringe tilbake angående tilbud om at HAN kan komme til meg. Jeg sverger, jeg hadde vært en hundre ganger bedre psykopat, nei, psykolog, om det kom an på. Helt åpenbart at personen ikke hadde styring. Anonymkode: a4e7c...3f5 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #13 Skrevet 24. november 2021 Rosatoast skrev (11 timer siden): Kjipt at han glemte deg, men han er bare et menneske som resten av oss som bor på denne planeten. Ikke ALT handler om deg, selv om han er din behandler. Selv om han har glemt deg betyr ikke det at DU er grunnen, grunnen er nok en menneskelig svikt (menneskelig svikt betyr at menneske i jobben sin i visse yrker driter seg ut, og han her dreit seg litt ut nå). Jeg har jobbet på sykehjem, og da glemmer man ikke pasienter. Det skjer, men da tar man kontakte. Anonymkode: 8458e...62f 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #14 Skrevet 24. november 2021 Får det ikke konsekvenser når en bare glemmer pasienter? Psykologer jobber ofte for seg selv og det er lite innsyn i pasientkontakt. Jeg jobber i en barnehage, og hvis jeg glemte av et barn ute som ble borte nytter det ikke å si at jeg er bare ett menneske.. alle kan gjøre feil. Folk har ansvar i jobben sin. Å glemme en pasient kan ødelegge tilliten til pasienten og pasienten kan bli dårlig av det. Dette vet de, og de har hvertfall dårlig struktur om de ikke har kontroll på dette. absolutt kritikkverdig. Jeg gikk til psykolog da jeg var 16 år. Måtte reise i 2 timer for å komme til psykologen. Reiste alene med bussen, og gikk å ventet i 3 timer på timen min. På venterommet satt jeg over 20 min før det kom ei dama og fortalte at psykologen var syk og de hadde ikke fått gitt meg beskjed. Jeg brukte nesten en hel dag på dette. Husket jeg ble skuffet, såret og følte meg lite verdt. Det gjorde vondt Anonymkode: eb229...c7d 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #15 Skrevet 24. november 2021 En ting er å glemme en time, om det kun skjer en enkelt gang. Noe helt annet, og mer alvorlig, er at psykologen/psykologkontoret ikke tar tak i det og rydder opp snarest. Her burde de jo vært på telefon med deg mandags morgen og tilbudt ny time. Det høres fryktelig uprofesjonelt ut. Selv om psykologen skulle stått i sykdom eller personlig krise av noe slag, så burde kontorpersonalet ha tatt kontakt med pasientlisten hans. Dessverre kan rot skje i helsevesenet, ta kontakt og ring kontoret selv. ❤️ Anonymkode: a6e7e...625 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #16 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Får det ikke konsekvenser når en bare glemmer pasienter? Psykologer jobber ofte for seg selv og det er lite innsyn i pasientkontakt. Jeg jobber i en barnehage, og hvis jeg glemte av et barn ute som ble borte nytter det ikke å si at jeg er bare ett menneske.. alle kan gjøre feil. Folk har ansvar i jobben sin. Å glemme en pasient kan ødelegge tilliten til pasienten og pasienten kan bli dårlig av det. Dette vet de, og de har hvertfall dårlig struktur om de ikke har kontroll på dette. absolutt kritikkverdig. Jeg gikk til psykolog da jeg var 16 år. Måtte reise i 2 timer for å komme til psykologen. Reiste alene med bussen, og gikk å ventet i 3 timer på timen min. På venterommet satt jeg over 20 min før det kom ei dama og fortalte at psykologen var syk og de hadde ikke fått gitt meg beskjed. Jeg brukte nesten en hel dag på dette. Husket jeg ble skuffet, såret og følte meg lite verdt. Det gjorde vondt Anonymkode: eb229...c7d Det er ikke greit å glemme og si ifra til pasienter at man er syk osv. Det kan skje, mens det er veldig kjipt... Anonymkode: 8458e...62f
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #17 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): En ting er å glemme en time, om det kun skjer en enkelt gang. Noe helt annet, og mer alvorlig, er at psykologen/psykologkontoret ikke tar tak i det og rydder opp snarest. Her burde de jo vært på telefon med deg mandags morgen og tilbudt ny time. Det høres fryktelig uprofesjonelt ut. Selv om psykologen skulle stått i sykdom eller personlig krise av noe slag, så burde kontorpersonalet ha tatt kontakt med pasientlisten hans. Dessverre kan rot skje i helsevesenet, ta kontakt og ring kontoret selv. ❤️ Anonymkode: a6e7e...625 Ja, man må si ifra. ❤️ Anonymkode: 8458e...62f
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #18 Skrevet 24. november 2021 TS, psykiateren min glemte meg også på fredag. Jeg kom til timen, og de i resepsjonen da at psykiateren var syk og at de hadde glemt å si ifra til meg. Nå har det gått snart 1 uke og jeg har ikke hørt noe. Tenkte å ringe imorgen og høre hva som skjer. Jeg følte meg veldig glemt og ikke viktig. Anonymkode: 8458e...62f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå