Gå til innhold

Urettferdighet - dumme meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et problem som egentlig ikke er et problem i den forstand, men det gir meg problemer. Jeg takler ikke urettferdighet og løgner. 
Dessverre for meg har jeg kommet borti «maktpersoner» som ikke har gjort jobben sin og som har løyet og vridd på ting som har blitt sagt. Jeg tar selvfølgelig dette opp med den det gjelder, da jeg er helt avhengig av ærlighet og at alle kortene ligger på bordet. Dumme meg forstår ikke at dette er et «spill» der alle er avhengig av å mele sin egen kake og redde sin egen ræv. Rettferdighet og ærlighet er ikke viktig, det som er viktig er å si de rette tingene og være taktisk smart. 

Anonymkode: 97402...1fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. 

Anonymkode: de57f...9e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har et problem som egentlig ikke er et problem i den forstand, men det gir meg problemer. Jeg takler ikke urettferdighet og løgner. 
Dessverre for meg har jeg kommet borti «maktpersoner» som ikke har gjort jobben sin og som har løyet og vridd på ting som har blitt sagt. Jeg tar selvfølgelig dette opp med den det gjelder, da jeg er helt avhengig av ærlighet og at alle kortene ligger på bordet. Dumme meg forstår ikke at dette er et «spill» der alle er avhengig av å mele sin egen kake og redde sin egen ræv. Rettferdighet og ærlighet er ikke viktig, det som er viktig er å si de rette tingene og være taktisk smart. 

Jo vil si det er et problem å aldri kunne tilpasse seg situasjonen, et kjempeproblem faktisk

• Liker 1
Skrevet

Kanskje er det slik du beskriver. Det kan også være at andre har annerledes virkelighetsoppfatning enn deg, og at de vurderer annerledes hva som er urettferdig. Uten at de nødvendigvis verken er løgnere eller onde av den grunn. 

• Liker 1
Skrevet
Hippogriff skrev (43 minutter siden):

Kanskje er det slik du beskriver. Det kan også være at andre har annerledes virkelighetsoppfatning enn deg, og at de vurderer annerledes hva som er urettferdig. Uten at de nødvendigvis verken er løgnere eller onde av den grunn. 

Onde er de kanskje ikke, men lyver gjør de. Jeg er opptatt av at ting går riktig for seg, og på en saklig og ryddig måte. Jeg har Hvertfall lært en ting, og det er å ikke ta opp ting som jeg reagerer på. Ting får bare gå.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Onde er de kanskje ikke, men lyver gjør de. Jeg er opptatt av at ting går riktig for seg, og på en saklig og ryddig måte. Jeg har Hvertfall lært en ting, og det er å ikke ta opp ting som jeg reagerer på. Ting får bare gå.. 

Og det er helt utenkelig at de som ser ting annerledes enn deg også kan ha rett? At det er flere måter å se ting på? 

Skrevet

Jeg har det på samme måte som deg, og støtter deg i denne tråden. De som skriver «kanskje det er andre måter å se ting på», misser desverre poenget i her, som jo dreier seg om hvordan håndtere folk som har lemfeldig omgang med lover og regler, moral og etikk og rettferdighet. Desverre er det beste ofte «gray rock» som du nevner at du gjør. Narsissister har ofte en utømmelig tank med bullshit.

Anonymkode: bf96f...b3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...