AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Har fått gallesteinanfall nå. Noen gode råd om hvordan lindre best mulig til fastlegen åpner i morgen? Tidligere har jeg fått sterke smertestillende men er nå såpass lenge siden at jeg verken har resept eller tabletter. Og siden det ikke er konstant smerte og kvalme vil jeg helst ikke bruke legevakta... Anonymkode: 11cc9...d0a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har fått gallesteinanfall nå. Noen gode råd om hvordan lindre best mulig til fastlegen åpner i morgen? Tidligere har jeg fått sterke smertestillende men er nå såpass lenge siden at jeg verken har resept eller tabletter. Og siden det ikke er konstant smerte og kvalme vil jeg helst ikke bruke legevakta... Anonymkode: 11cc9...d0a Hvordan anfall har du? mine er så sterke at legevakta er eneste alternativ. Anonymkode: c30fa...216 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Det eneste som funket for meg, var å fjerne hele galleblæren. Ingen smertestillende hjalp.. Anonymkode: a0e80...c54 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 For min del endte det med at jeg måtte fjerne galleblæren. Ingenting hjalp på smertene. Har dessverre ingen bedre forslag enn å ringe legevakt så du kan få smertestillende. Anonymkode: d1ca5...cbd
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Paralgin var det eneste som tok brodden av smertene for meg (kombinert med tabletter som roet kvalmen så smertestillende ikke kom rett opp igjen). Anonymkode: 8db3d...23b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Ingen medisiner (reseptfrie) hjalp, så jeg måtte bare være i konstant bevegelse lenge, kaste opp og vente på at det skulle roe seg nok til at jeg klarte å se på tv - for å tenke på noe annet. De 5-6 timene det vanligvis tok.. Hadde smertene vært veldig store, så hadde jeg oppsøkt legevakten altså! Men det var det ikke for meg, da hadde en kanskje funnet årsaken tidligere også 🙄 Vondt og kvalm, men ikke sånn uutholdelig. Blir det verre får du ringe! Er lov det 👍 Anonymkode: e77d4...47a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 Heldigvis roa det seg nå, er fortsatt litt ømt men går rette veien. Denne runden var ikke av de aller verste men ikke av de mildeste heller. Så da er det ikke nødvendig å ringe legevakta i dag - og ikke legen i morgen heller vil jeg tro Satser på at det er lenge til neste gang. Anonymkode: 11cc9...d0a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 Jøss, jeg måtte haste til sykehus med blålys og full pakke. Operert, og kvitt styggedommen. Anonymkode: ca737...833 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 Ville nok sendt en melding til legen og fått ny resept om det er en kjent problemstilling. Så du har til neste gang! For den kommer.. 😏 Anonymkode: e77d4...47a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jøss, jeg måtte haste til sykehus med blålys og full pakke. Operert, og kvitt styggedommen. Anonymkode: ca737...833 Gallesteinsanfall kommer i forskjellige styrker Anonymkode: 11cc9...d0a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå