AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 Hvor ofte kjører dere ormekur til voksen utekatt? Må man sjekke katten hos veterinær før man gjør det eller bestiller man bare resept? Anonymkode: e16fa...024
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 1 gang i året ca. Har den ikke fått ormkur på veldig lenge, eller du bytter til ny dyrlegeklinikk, så må du kanskje ta katten inn for sjekk. Men da jeg hadde katter, så kunne jeg fint ringe inn en gang i året og be de fikse en elektronisk resept for ormkur, for de hadde kattene i systemet og kunne se når de tidligere hadde fått ormkur. Fikk også med ormkur til hundene til noen jeg kjenner. Var der med min egen hund, og spurte om jeg ikke kunne få med ormkur til hundene til x, som de har i systemet. Det gikk fint. Ring dyrlegekontoret ditt og spør. Tror hver klinikk har litt forskjellige regler på dette. Anonymkode: 662e8...b43
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Man skal bare gi når man mistenker at katten har orm, kattene her har ikke fått på flere år. Veterinærene er lovpålagt å sjekke katten før du kan få resept, for å unngå unødig bruk som kan føre til resistens. Anonymkode: f5e9a...5d3 1
MarteMari Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Mine utekatter får hver 3 mnd. i sommerhalvåret, sjeldnere om vinteren fordi de da fanger mindre. Kattene som omtrent lever ute (frivillig) om sommeren får orm igjen nesten så fort de er ferdig med en kur. Jeg er god kunde hos dyrlegen, de kjenner meg og jeg trenger ikke ta med katten dit for sjekk. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Vår pus får en gang i året stort sett. Det skal være mistanke om orm før man gir en kur. Å gi kur i hytt og pine er noe de fleste veterinærer har gått bort fra på grunn av økende tendens til resistente ormer. Anonymkode: 4e858...bef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå