Gå til innhold

DC++


Gjest Spacegirl

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl

Jeg får ikke lastet ned i DC++. Jeg kommer inn på huben, men får ingen resultater når jeg søker etter noe, og kan heller ikke se filene til de andre. Men de andre kan laste ned fra meg. Noen som har en ide om hva som kan være galt? Har lest endel hjelp-sider, og har prøvd å skrive inn ekstern ip-adresse istedet for intern i connection settings, men det hjalp ikke. Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du må sette deg som passive bruker med mindre du vet hvordan du konfigurerer porter.

steng de portene du åpnet og sett deg som passiv bruker først, se om dette hjelper

Endret av smulemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Joda, jeg kan jo det, men nå er jeg sta og jeg skal få det til. Det er så rart, for jeg mener at jeg har gjort alt riktig. Men jeg får ikke til å laste ned, selv om folk kan laste opp fra meg. Tenkte at jeg kanskje hadde gjort noe feil da jeg konfigurerte portene, så jeg enabled UPnP Control i routeren, og gjorde det samme i DC++. Da fant jo programmet alle innstillingene ang porter, ip-adresser og sånt selv, og en skulle tro det ville virke. Men neida :sur: Skjønner ingenting jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må angi ekstern ip i "connection settings". Sett deretter TCP og UDP port til 2000. Så åpner du port 2000 for TCP og UDP i routeren. Sånn funker det utmerket hos meg ihvertfall. For ordens skyld: Når du åpner porter i routeren skal du angi intern ip... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fairy, siden du driver og roter med oppsett av porter, du har sett min post om akkurat dette her? En veldig grei gjennomgang. Husk å få med både den interne og den eksterne ip'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Ja jeg har lest den. Og jeg prøvde akkurat det samme på en annen maskin i et annet nettverk, og der fungerte active mode med en gang. Så det viser at jeg er i allefall ikke helt på jordet ;) . Men på maskinen min får jeg det ikke til å fungere, så nå har jeg satt den i passive mode. Men tusen takk for hjelpen :) Selv om jeg ikke fikk det til å fungere på min maskin, så lærte jeg iallefall noe nytt :) .

Endret av Fairy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...