Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har tre videreutdanninger som (jeg opplever) er relevant for yrket jeg søker på. Psykososialt arbeid med barn og unge er en av dem, juss i barnevernfaglig arbeid og ppu-y. 

Men jeg har jo fått svar da, at "tilsvarende" ofte handler om lik lengde på utdanninger men andre titler. Jeg har jo ingen tittel annet enn bacheloren min. Sykepleier for eksempel, får jo ofte en tilleggstittel, "anestesisykepleier" for eksempel. Widget blockquote

Anonymkode: 322f5...0a9

Man får ikke tilleggstittelen «anestesisykepleier» uten å ha gjennomført en master i anestesi, så her bommer du. 

Anonymkode: 55255...a7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 13.04):

I flere stillinger står det at krav til utdanning er master eller tilsvarende. 

- Hva betyr egentlig det? 

Jeg har en bachelor og tre videreutdanninger som er aktuelle for yrket, men ingen master. Er det vits P søke? 

Du kan prøve, men det kan hende du ikke vil bli vurdert. Selv om du har flere aktuelle videreutdanninger vil nivået på dem være lavere enn master. 
«Eller tilsvarende» er typisk lange profesjonsutdanninger, som leger, veterinærer og (såvidt jeg vet) tannleger. De har formelt sett ikke mastergrad, men utdanningen er på masternivå og kvalifiserer til opptak på PhD-program. 

Anonymkode: 45123...111

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man får ikke tilleggstittelen «anestesisykepleier» uten å ha gjennomført en master i anestesi, så her bommer du. 

Ja, jeg gjør visst det, takk for oppklaringen!

Jeg har ikke så peiling, som dere kanskje ser både på måten jeg har valgt å utdanne meg på (litt her og der, istedenfor å bare skrive den fordømte masteren), i tillegg til spørsmålet i HI. Er veldig god I faget mitt da, men kanskje ikke "master-god". 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du bommer faktisk du også, for man må ikke ta master for å bli anestesisykepleier. Man må ta de 90studiepoengene som trengs for å ha videreutdanningen som anesteisykepleier, og så er det valgfritt å skrive oppgaven på 30stp. 

Anonymkode: 6871a...c7e

• Liker 2
Skrevet

Fullført grad OVER bachelor. Hjelper ikke med flere grunnutdanninger på samme nivå (bachelor). 

Anonymkode: 166cc...ee1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...