Gå til innhold

Tror dere månefasene har en påvirkning på dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I helgen så har humøret mitt vært skiftende og både grått og følt meg litt ustabil. Mensmurringer og mensen er på vei og. Men fredag var jeg veldig nedfor og trist uten spesiell grunn.

Gikk en tur med ei venninne i går og hun hadde også hatt en veldig kjip helg og både grått og kranglet med mannen og var litt nedbrutt (torsdag - fredag dette og).

Jeg er ikke så veldig overtroisk av meg, men har mange ganger undret meg over månefasen har en påvirkning på oss mennesker.

I følge oversikten over fullmåne, så var det fullmåne nå den  fredag 19.nov

Min samboer hadde også litt styr med noen i kompisgjengen som hadde irritert seg over den og den og småkrangler endel (torsdag - fredag dette og).

Tanken slo meg i går kveld da jeg trodde det var fullmåne da (himmelen var litt klar, og nesten fullmåne og ellers kaldt og fint vær).

leste også i avisen i dag at det var en del bråk på byen i helgen og. Men om det har en sammenheng eller ei?

Har hørt dem som jobber på føden merker mer fødsler rundt fullmåne og.

Kanskje jeg skal sette meg ned en dag og lage statistikker. Også en statistikk over humøret mitt og osv 🙈😁

Del gjerne erfaringer visst dere har troa på månen kan ha en innvirkning på oss

Anonymkode: 79054...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja absolutt. Jeg sover dårlig hver eneste gang det er fullmåne. 

Anonymkode: 96d41...c61

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang det er fullmåne får jeg pels over hele kroppen, og hjørnetenner og negler vokser voldsomt

Anonymkode: 9f87d...498

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bolla92 skrev (18 minutter siden):

Dere som mener dette, kan dere forklare logikken bak? Eller kan det være andre ting som spiller inn? 

Har du sett på tidevannet? Flo og fjære? Er månen som forårsaker det. Så om mange blir påvirket av månens gravitasjonskraft er jo ikke så rart.

Anonymkode: 1329a...c79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I helgen så har humøret mitt vært skiftende og både grått og følt meg litt ustabil. Mensmurringer og mensen er på vei og. Men fredag var jeg veldig nedfor og trist uten spesiell grunn.

Gikk en tur med ei venninne i går og hun hadde også hatt en veldig kjip helg og både grått og kranglet med mannen og var litt nedbrutt (torsdag - fredag dette og).

Jeg er ikke så veldig overtroisk av meg, men har mange ganger undret meg over månefasen har en påvirkning på oss mennesker.

I følge oversikten over fullmåne, så var det fullmåne nå den  fredag 19.nov

Min samboer hadde også litt styr med noen i kompisgjengen som hadde irritert seg over den og den og småkrangler endel (torsdag - fredag dette og).

Tanken slo meg i går kveld da jeg trodde det var fullmåne da (himmelen var litt klar, og nesten fullmåne og ellers kaldt og fint vær).

leste også i avisen i dag at det var en del bråk på byen i helgen og. Men om det har en sammenheng eller ei?

Har hørt dem som jobber på føden merker mer fødsler rundt fullmåne og.

Kanskje jeg skal sette meg ned en dag og lage statistikker. Også en statistikk over humøret mitt og osv 🙈😁

Del gjerne erfaringer visst dere har troa på månen kan ha en innvirkning på oss

Anonymkode: 79054...bb9

Ja, jeg tror månen påvirker mange mennesker. 

Nei, slossing og bråk på byen finnes uansett, så der spiller kun alkoholen inn, ikke månen.

Anonymkode: 1329a...c79

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være flere grunner til at noen føler seg påvirket av månen. Lys, gravitasjon og muligens evolusjonære grunner. Det var mulig å jakte under fullmåne. Kan vær det ligger igjen noe biologisk som tvinger hodet til å skru seg på.

Anonymkode: 31f47...4ce

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frankenstein1
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja mye. Jeg sover ekstremt godt rundt fullmåne enn ellers. 

Anonymkode: 6563d...a59

Samme her + blir merkbart mer emosjonelt åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg får heller ikke sove dagen før, under og etter fullmåne. Det føles ut som jeg "klør" i sjelen og bare blir liggende å vri meg og tenke rare tanker. 

Jeg tror i hvilket tegn fullmånen faller på har betydning for i hvor stor grad den påvirker deg.  F.eks. om man har sol, måne, venus i det tegnet den måneden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 12.18):

Ja absolutt. Jeg sover dårlig hver eneste gang det er fullmåne. 

Anonymkode: 96d41...c61

samme her.

Anonymkode: a81c6...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bolla92 skrev (På 23.11.2021 den 1.27):

Dere som mener dette, kan dere forklare logikken bak? Eller kan det være andre ting som spiller inn? 

Min gamle oldemor var jordmor, og hun opplevde i alle fall forskjell på fødsler både når det kom til tidevann og månefaser, og vi vet at tidligere generasjoner forholdt seg til primstaven som blant annet var laget ut i fra månefasene.

Jeg tror ikke vi skal forkaste alt av gammel "overtro" selv om vi ikke ser den logiske forklaringen bak.

Når det gjelder månens gang tror jeg gravitasjonen spiller en stor rolle, og at noen er mer sensitive for endringene enn andre.
(På lik linje som at noen er mer sensitive enn andre når det kommer til lufttrykk, luftfuktighet osv (barometri)
Hvem over 50 har ikke hørt gamle damer si "jeg kjenner det på gikta" når været er i endring?)

Jeg er av dem som sover dårlig, og som blir nedstemt og mer emosjonell når det nærmer seg fullmåne, og som "kjenner det på gikta" når været er i endring.

Anonymkode: d6817...075

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne astrologi paganisme tingen er bullshit. Vet ingen av dere wannabes her inne noe om spiritualitet? Spå meg, spå meg heks. Vet du hvor telefonen min er, vet du om min lille kjæreste skal slå opp med stakkar meg, heks?

Hekser og paganister og gudsfornektere er alle utsatt for utslettelse etter døden. De vandrer i reinkarnasjon om og om igjen, som de mest motbydelige larver i gjørmet. Drep meg om jeg møter eller tilnærmer meg de menneskene som har hjertene sine i benektelse og noe som helst sinne over Gud den Hellige som velsigner de som holder tro i sitt hjerte med helligdom. Sannelig, disse er hedret av den Mektige.

Fornekterne på den andre siden knytter sin hengivenhet til brødre og venner, familie og barn og dems uærede kvinnelige selv-gjort sex objekter. Totalt oppslukt av korrupsjon og ondskap. De forsvinner uten et øyeblikks forsinkelse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Conal skrev (15 minutter siden):

Denne astrologi paganisme tingen er bullshit. Vet ingen av dere wannabes her inne noe om spiritualitet? Spå meg, spå meg heks. Vet du hvor telefonen min er, vet du om min lille kjæreste skal slå opp med stakkar meg, heks?

Hekser og paganister og gudsfornektere er alle utsatt for utslettelse etter døden. De vandrer i reinkarnasjon om og om igjen, som de mest motbydelige larver i gjørmet. Drep meg om jeg møter eller tilnærmer meg de menneskene som har hjertene sine i benektelse og noe som helst sinne over Gud den Hellige som velsigner de som holder tro i sitt hjerte med helligdom. Sannelig, disse er hedret av den Mektige.

Fornekterne på den andre siden knytter sin hengivenhet til brødre og venner, familie og barn og dems uærede kvinnelige selv-gjort sex objekter. Totalt oppslukt av korrupsjon og ondskap. De forsvinner uten et øyeblikks forsinkelse.

Når det gjelder trådens tema er faktisk dette med månens påvirkning bevist gjennom forskning. Nyeste studien viste at månen påvirker menns søvn i større grad enn kvinners søvn. 

Anonymkode: e77de...db9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når det gjelder trådens tema er faktisk dette med månens påvirkning bevist gjennom forskning. Nyeste studien viste at månen påvirker menns søvn i større grad enn kvinners søvn. 

Anonymkode: e77de...db9

Han som lar sinnet sitt tro på vitenskapen skal bli lurt av den bort fra Sannhet og den Ene Virkelige Virkelighet, og han skal og vil dø i total angring.

De elendige materialist forskerne kjenner ikke Gud's vilje som skapte den lille verden de studerer; de vandrer rundt med dems instrumenter som aper. De går hardt til mot Sannheten av Virkeligheten, og sannelig de er vanæret for alltid og alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conal skrev (22 timer siden):

Det må være slitsomt å være deg 😅

Over til trådens tema. 

Ja jeg tror på det, det er bevist at månen påvirker søvn. Men jeg er litt usikker på om månefasene påvirker humøret direkte, eller om det er som en konsekvens av dårligere søvn.

Anonymkode: bdf11...8e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...