AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #1 Skrevet 22. november 2021 For ett år siden kjøpte vi et hus som ligger landlig til med jorder som nærmeste nabo. Ganske idyllisk og stille tenkte jeg, men det tok ikke lang tid før idyllen ble ødelagt.. Hvert fall for meg. Nærmeste nabo er nemlig bonde og misforstå meg rett, det hadde absolutt ikke vært noe problem om bonden holdt på med støyende maskiner 2 ganger i året, men denne bonden holder på hver eneste dag. Noen ganger i helgene og helligdagene også. Bonden er i full jobb fra ca Mars - frosten legger seg i bakken. Det går hovedsakelig i diesel støy fra gamle maskiner som høres godt alle steder i huset vårt! Vi venter også barn sammen og jeg er engstelig for hvordan det vil gå med ro når babyen skal sove med tanke på at bonden gjerne støyer fra 7 - 5/6 på ettermiddagen. En baby kommer jo til å sove fler ganger i løpet av dagen, men jeg er redd denne dieselstøyen setter en stopper for det og at baby (og meg) bare får hvile når det er snø ute… Har prøvd å lese meg frem til rettigheter som nabo selv, men finner bare eksempler på «klassiske bønder» som bare støyer 2 ganger i året. Er det noen her inne som har noen tips til hvordan å løse dette? Bonden stopper jo ikke arbeidet selv om vi får barn.. Anonymkode: c2a05...34b
Doktor Dyregod Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 Er vel ingen som tror at en bonde ikke har noe å gjøre når han ikke er på jordet? men skal jeg gjette, så kommer barnet til å sove godt alikavel. 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Hva tror du en bonde gjør? Sitter på trammen å spiller munnspill? Anonymkode: e443c...10d 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): For ett år siden kjøpte vi et hus som ligger landlig til med jorder som nærmeste nabo. Ganske idyllisk og stille tenkte jeg, men det tok ikke lang tid før idyllen ble ødelagt.. Hvert fall for meg. Nærmeste nabo er nemlig bonde og misforstå meg rett, det hadde absolutt ikke vært noe problem om bonden holdt på med støyende maskiner 2 ganger i året, men denne bonden holder på hver eneste dag. Noen ganger i helgene og helligdagene også. Bonden er i full jobb fra ca Mars - frosten legger seg i bakken. Det går hovedsakelig i diesel støy fra gamle maskiner som høres godt alle steder i huset vårt! Vi venter også barn sammen og jeg er engstelig for hvordan det vil gå med ro når babyen skal sove med tanke på at bonden gjerne støyer fra 7 - 5/6 på ettermiddagen. En baby kommer jo til å sove fler ganger i løpet av dagen, men jeg er redd denne dieselstøyen setter en stopper for det og at baby (og meg) bare får hvile når det er snø ute… Har prøvd å lese meg frem til rettigheter som nabo selv, men finner bare eksempler på «klassiske bønder» som bare støyer 2 ganger i året. Er det noen her inne som har noen tips til hvordan å løse dette? Bonden stopper jo ikke arbeidet selv om vi får barn.. Anonymkode: c2a05...34b Løsningsforslaget mitt er at dere flytter. Anonymkode: 8314c...5da 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Det er bare flott at babyer blir vant til støy fra dag 1. Du vil vel ikke ha en baby som må ha det musestille når hen sover, slik at du aldri kan gjøre husarbeid eller ha tven på i bakgrunnen? Naboen bråker i forventet arbeidstid, så du får ikke gjort så mye med det. Anonymkode: 229d0...485 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 En gård er en arbeidsplass, så det her endrer seg nok ikke. Og så lenge han ikke bråker mellom 23:00 og 06:00, så er det nok ikke så mye du får gjort med det. Jeg hadde nok flyttet. Jeg bodde fem år med fly over hustaket, trodde jeg skulle bli vant med det. Livet ble så mye bedre da jeg flyttet, og ble kvitt irritasjonsmomentet. Når det gjelder babyen, så hadde jeg sett på det som et pluss. Gjør babyen vant til støy så tidlig som mulig. Her i huset kan ungene sovne til black metal på full guffe, mens hos andre må vi nærmest holde pusten fordi babyen våkner av den minste lyd. Anonymkode: 1921e...907 1
solmåneogstjerner Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 Er det han samme som har sauer på det samme jordet? Om ikke: han er nok ikke der for å plage dere. Han har selvsagt noe å gjøre, ellers hadde han jo ikke giddet. Sånn er det når man bor på slike steder. 3
Alauda Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For ett år siden kjøpte vi et hus som ligger landlig til med jorder som nærmeste nabo. Ganske idyllisk og stille tenkte jeg, men det tok ikke lang tid før idyllen ble ødelagt.. Hvert fall for meg. Nærmeste nabo er nemlig bonde og misforstå meg rett, det hadde absolutt ikke vært noe problem om bonden holdt på med støyende maskiner 2 ganger i året, men denne bonden holder på hver eneste dag. Noen ganger i helgene og helligdagene også. Bonden er i full jobb fra ca Mars - frosten legger seg i bakken. Det går hovedsakelig i diesel støy fra gamle maskiner som høres godt alle steder i huset vårt! Vi venter også barn sammen og jeg er engstelig for hvordan det vil gå med ro når babyen skal sove med tanke på at bonden gjerne støyer fra 7 - 5/6 på ettermiddagen. En baby kommer jo til å sove fler ganger i løpet av dagen, men jeg er redd denne dieselstøyen setter en stopper for det og at baby (og meg) bare får hvile når det er snø ute… Har prøvd å lese meg frem til rettigheter som nabo selv, men finner bare eksempler på «klassiske bønder» som bare støyer 2 ganger i året. Er det noen her inne som har noen tips til hvordan å løse dette? Bonden stopper jo ikke arbeidet selv om vi får barn.. Anonymkode: c2a05...34b Så fort sauene dro inn kom maskinene ut? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå