Gå til innhold

Tips til fargevalg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjelp -skal male gangen og er helt i villrede om fargevalg. Det er lyse gråe fliser på gulvet og bomull på listene. Det er en liten yttergang og en større gang/hall som skal males. Ønsker noe som går mot grønt/grått/blått, uten at det er for dominerende farge. Liker interiør i nordisk stil, lyst tre, grønne planter +++ og hvilken matthetsgrad, og vann-eller oljebasert??? Har hund, så må tåle litt søl og vann uten at vi trenger å tørke av med en gang. Takk for alle tips! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farge er jo veldig individuelt hva man synes er fint og ikke. Du kan gå innom en malebutikk og hente prøvelapper med farger du liker og ta med hjem. Farger kan virke veldig anderledes i butikken kontra i rommet du skal male. 

Imteriørmalinger i dag er vannbasert. Om du vil ha høy slitestyrke er det generelt bedre med litt høyere glans (ca. 20-25). Om du virkelig vil ha vegger som kan vaskes grundig kan du gå for våtromsmaling (som også kan fås i matt (ca. 10-15). Bare husk at malingen må få herde ferdig før den kan vaskes. Som regel tar det ca. 14-28 dager. 

Anonymkode: b6fc2...3be

Skrevet

Jeg brukte Infra Signatur, den er påstått være veldig vaskbar. Har vasket bort både gjørme, sørpe, rødvin, kaffe og blod 😂 (jeg er klønete, og har utekatt som elsker være ute i regn....)

Har malt med Soft Teal i gang, den passer fint til mine grå gulvfliser. I tilstøtende rom hvor jeg ville ha litt mørkere og mer blålig, så valgte jeg Free Spirit.

• Liker 1
Skrevet

Har du vurdert gult? Jeg synes det er nydelig til grått. Gult gir en deilig energi-piff om morgen. ☀️

image.jpeg.26356061ca3e44ecca9d795293054f00.jpegimage.thumb.jpeg.0e26eee078bb083799768c4d71ede28f.jpegimage.jpeg.0f92a73a2cc7ecaf968f405d94cbda7c.jpegimage.jpeg.ceebeb7e4abd062ea06fe42be2fa0f6d.jpegimage.jpeg.057ecf4fe4cea8e1afb0d1e2e36749f1.jpegimage.jpeg.916a202283c84241f176125246f238ca.jpeg

Anonymkode: d3dc2...b9e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...