Gå til innhold

Avsløring av graviditet på julaften

Jente_38

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Der som ikke ville gjort det, eller som bare brøler ut «KLEINT»; hva er grunnen til at dere syns det er så horribelt å fortelle det til de nærmeste på jul?🧐 det er ganske spesielt å slenge ut sånne kommentarer uten å i det minste komme med en begrunnelse for HVA som er så kleint

Anonymkode: 78c2a...e3d

Fordi dere da stjeler hele oppmerksomheten på julaften.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ikke kle dere ut, ikke lag show, ikke heng juletreet fullt av smokker, ikke lag trommevirvel, ikke pakk inn t- skjorter med «jeg skal bli bestemor», ikke forvent at hele verden skal hyle og besvime av glede.

Bare si: Jeg er gravid igjen, vi venter en liten gutt i mai.

Det enkle er alltid det beste i sånne sammenhenger.

Anonymkode: 2ac3d...e58

Opplever at denne er rettet mot meg siden jeg har skrevet at jeg kledde meg opp som ei høne og la et egg ved siden av juletreet. Det er greit, jeg tar den, men det ble nå en opplevelse ingen av oss kommer til å glemme.

Håper jeg er gravid neste jul. Da blir det mannen som kler seg ut som Gud, jeg som jomfru Maria også skjønner alle hvem som er jesusbarnet. Tenk så magisk! 💫

Anonymkode: 2f10e...200

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å bare bli fortalt på en helt vanlig måte at jeg skal få barnebarn. Når foreldrene legger opp til et helt show rundt det, blir det også en forventning til at reaksjonene skal stå i forhold til kunngjøringen. Verken mannen min eller jeg er av typen som jubler, vi blir glade for at det skal komme barnebarn, men vi trenger ikke noe mer enn å bli fortalt det. Vi blir ikke noe gladere av å få vite det i form av en t-skjorte eller smokk. 

Anonymkode: e7298...83c

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg foretrekker å bare bli fortalt på en helt vanlig måte at jeg skal få barnebarn. Når foreldrene legger opp til et helt show rundt det, blir det også en forventning til at reaksjonene skal stå i forhold til kunngjøringen. Verken mannen min eller jeg er av typen som jubler, vi blir glade for at det skal komme barnebarn, men vi trenger ikke noe mer enn å bli fortalt det. Vi blir ikke noe gladere av å få vite det i form av en t-skjorte eller smokk. 

Anonymkode: e7298...83c

Dette! Det enkle er ofte det beste, skjønner ikke hvorfor man må lage så himla mye oppstyr. Er det ikke bare å si det som det er? «Kjøp melk og brød, Bonzo er død og jeg er gravid. Hadet!» 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri helt skjønt poenget med å lage så stort nummer ut av en graviditet - men jeg skjønner enda mindre alle som synes det er feil å fortelle det på julaften fordi det ødelegger stemningen? :klo: Hva slags julefeiring har dere egentlig? Å dele en gledelig nyhet som angår alle de tilstedeværende i et familieselskap - hvordan kan det ødelegge noe? Et nytt barn, en glede for om ikke hele folket, så hvertfall hele familien - lite kan vel være mer passende for julaftensstemningen...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor kan dere ikke bare SI det? Det er nettopp dette «kreative» aspektet som gjør at dere vil  fremstå som veldig oppmerksomhetssøkende. Det er jo ikke sånn at barnet er født enda akkurat.

Slik forgår dette i andre familier:

»Jeg er gravid forresten!» «Så hyggelig da! Når er termin?» «I juni» «Gratulerer, det gleder vi oss til».

Så er man liksom ferdig med det temaet. Ikke så veldig mye mer å si.

(Folk flest begynner ikke å juble, hyle, dåne, gråte av lykke over en sånn nyhet. Det er mest på YouTube).

Anonymkode: 2ac3d...e58

Enig i dette. Det enkle er ofte det beste.

Men for all del - hvis TS' familie er sånn at de liker mye show og dåner og jubler osv. kan det sikkert funke med noe mer kreativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (54 minutter siden):

Syns du det er vanskelig å dele på oppmerksomheten? Skjønner ikke helt hva som er problemet🧐

Anonymkode: 78c2a...e3d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sa det på julaften med førstemann. Vi ventet til de som ikke var nærmeste familie hadde dratt, så det var på slutten av kvelden. Dermed kuppet vi ikke hele dagen og kvelden. Vi pakket inn et hefte med babystrikk-oppskrifter og la den i gangen, sa at noen hadde glemt en gave. Den var til kommende bestemor (som er glad i å strikke) fra julenissen. Var veldig koselig, men tok det bevisst helt på slutten på kvelden, med besteforeldre og onkel/tante.

Anonymkode: afaf1...c2b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet i å fortelle det på julaften, men man risikerer jo å bli skuffet hvis man ikke får de reaksjonene man ser for seg. Dette med å få barn er alltid størst for foreldrene selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En enkel beskjed når feiringen nærmer seg slutten holder i massevis. Men man må jo kjenne sitt publikum. Gir hønekostyme full pott, så går man for det.

Anonymkode: cdb5a...844

At jeg ikke tenkte på hønekostyme. For en kreativ sjel du er. Det gjør nok susen på selveste julaften. Takk for et fantastisk bra innspill du kom med der 🙌😀 Mitt publikum ville nok elsket det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (39 minutter siden):

Ser ikke problemet i å fortelle det på julaften, men man risikerer jo å bli skuffet hvis man ikke får de reaksjonene man ser for seg. Dette med å få barn er alltid størst for foreldrene selv. 

Ser den. I mitt tilfelle blir det tatt godt i mot. Har brukt over 5 1/2 år på første, og nummer to trur jeg de ikke hadde i sin villeste fantasi trudd vilje komme. Ved første tok det helt av. De forguder henne på begge sider av familien. 

Er nok noen familier der det er mer betent.

Det jeg var ute etter med denne tråden er innspill til kreative og kanskje litt artige måter å fortelle om graviditeten på julaften.

IKKE alle innlegg om alle dersom atte, hvis om atte. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (5 timer siden):

Ok..snu om på det - hva om dere, etter mange års prøving endelig ble gravide..ville dere ha dempet gleden av graviditeten av hensyn til de som fortsatt ikke har fått et positivt resultat? 

SELVFØLGELIG gjorde jeg det. Og ble generelt mye mer omtenksom for hvilke sårheter andre bar på i sitt liv. 

Er så uendelig glad for søsken, svigerinner og venner, som ringte meg for å annonsere graviditeten, i stedet for å kjøre overraskelsesfest og alt. Man kan jo glede seg stort med foreldre, besteforeldre, nære venninner som selv er gravide, med mer. 

Anonymkode: 600f8...749

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså....

Beskhet mot meg og andre ufrivillig barnløse. Latterliggjøring av TS. Drittslenging mot hverandre. Gjennom en hel arbeidsdag. Om noe så nært og sårbart som en graviditet. 

Er tydelig at "livets harde skole" dominerer her midt på dagen. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oxycodone skrev (7 timer siden):

Er du sånn som ikke tåler at andre får litt mer oppmerksomhet enn deg? Hva gjør vel det om noen forteller det og de får oppmerksomhet rundt det? Nei her skal jula handle om tradisjoner fra a til å, nåde den som våger å prate om noe annet enn jul altså! 

Nei, men det ødelegger litt for meg i alle fall. For meg er graviditet noe spesielt og det blir så lite spesielt når man gjør noe såpass cheesy.

‘Tjoho, alle sammen, jeg/vi er preggers!! Vi har en bolle i ovnen, det var derfor jeg bakte boller, blunk blunk og hint hint’. 

Anonymkode: 6712b...502

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men altså....

Beskhet mot meg og andre ufrivillig barnløse. Latterliggjøring av TS. Drittslenging mot hverandre. Gjennom en hel arbeidsdag. Om noe så nært og sårbart som en graviditet. 

Er tydelig at "livets harde skole" dominerer her midt på dagen. 

Hvis det er mine innlegg du sikter til, gjør jeg ikke narr av ufrivillig barnløse generelt, men de som ikke klarer å glede seg på andres vegne og mener man ødelegger julaften med å snakke om en baby. Det går an å legge sitt til siden. Venninnen min ble gravid med en gang mens vi prøvde og prøvde, skulle jeg bli sur på henne for å bli gravid da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (2 minutter siden):

Hvis det er mine innlegg du sikter til, gjør jeg ikke narr av ufrivillig barnløse generelt, men de som ikke klarer å glede seg på andres vegne og mener man ødelegger julaften med å snakke om en baby. Det går an å legge sitt til siden. Venninnen min ble gravid med en gang mens vi prøvde og prøvde, skulle jeg bli sur på henne for å bli gravid da?

Du er ikke verst i denne tråden.

Men du missforstår, du og.

Vi gledet oss, klemte, unnet dem det, ba om bilder og oppdateringer. Vi er jo glade i våre nærmeste. Men det treffer en nerve. Så når man legger seg på kvelden kommer tårene, etter å ha måtte holdt det inne gjennom middag og gaver. Av sårhet over hva man selv må gå gjennom, IKKE av misunnelse. 

Så kanskje ikke akkurat på julaften? Kanskje ikke den store "overraskelsen" foran besteforeldre og halve slekta? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med mange her, det vitner om et vanvittig oppmerksomhetsbehov. Kan dere ikke bare si det? Ved å lage masse oppstyr, så kupper dere jo julaften. Ikke lat som at dere ikke elsker tanken på at dere blir hovedfokus. 

Og til dere som sier at "ja men jeg har en søster/venninne/whatever som er ufrivillig barnløs og hun ble sååå glad på mine vegne". Vi som ikke har barn, men som virkelig skulle ønske det, ville jo aldri vist vår ekte reaksjon til dere. Ikke hele, i hvert fall. Det gjør man bare ikke. Man sier "åå, så fantastisk, koselig for dere, gleder meg til å møte babyen", og så går man hjem og gråter. Men det må være behagelig inne i boblen 🤷‍♀️

Anonymkode: 9779f...1ef

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du er ikke verst i denne tråden.

Men du missforstår, du og.

Vi gledet oss, klemte, unnet dem det, ba om bilder og oppdateringer. Vi er jo glade i våre nærmeste. Men det treffer en nerve. Så når man legger seg på kvelden kommer tårene, etter å ha måtte holdt det inne gjennom middag og gaver. Av sårhet over hva man selv må gå gjennom, IKKE av misunnelse. 

Så kanskje ikke akkurat på julaften? Kanskje ikke den store "overraskelsen" foran besteforeldre og halve slekta? 

Godt oppsummert. Ville valgt hvilken som helst annen dag. 

Anonymkode: 9779f...1ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 19.39):

Jeg synes også det er litt kleint og egosentrisk, spesielt hvis dere feirer jul sammen med flere.  

Anonymkode: b1544...5ee

Det er ikke kleint om man feirer med nær familie som foreldre, søsken, besteforeldre og tanter og onkler. Det er heller ikke egosentrisk. De vet nok at nyheten vil glede. 

Anonymkode: 606eb...e64

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (7 timer siden):

Så trist å tenke slik! Da min bror fortalte at han skulle bli far på julaften så ble alle så utrolig glade! 
At han liksom «stjal oppmerksomheten» tror jeg ikke noen tenkte. 
Det handler jo om å kunne glede seg på andres vegne. 

Anonymkode: 6367a...9a7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...