Gå til innhold

Avsløring av graviditet på julaften

Jente_38

Anbefalte innlegg

Jente_38 skrev (2 timer siden):

Hei 😊 

Er det noen som har avslørt graviditeten på julaften tidligere,  eller som har klekket ut en plan for hvordan de skal gjøre det?

Har spesielt lyst til å gjøre stas på besteforeldrene at de skal bli besteforeldrene igjen. Vi har en datter fra før.

Har ei venninne som pakket inn en smokk til hver av sine foreldre (De er skilt), og skrev et brev og la oppi der det sto "pass på denne til vi trenger den selv". Hadde visst blitt tårevått i begge hjemmene 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs litt på hvordan dere feirer julen. 

Reiser dere langveisfra og ser familien sjeldent ellers? Absolutt del det når dere er sammen, men kanskje ikke på julaften

Er det kun foreldre og kanskje et søsken, for all del del nyheten med dem på en festlig måte på julaften

Er det julefeiring med masse familie så ville jeg kanskje latt være å dele nyheten med dem på julaften. Blir fort til at det blir babysnakk hele kvelden istedenfor tradisjonell julestemning. Alle setter ikke like mye pris på det

Kan det være en idé å gi en liten julegave til foreldre om morgenen på første juledag? Mange har julestrømper, så å gi en liten gave, f.eks. en smukk som noen andre foreslo, er jo bare en fin ting :) 

Anonymkode: 69c34...1b9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å være negativ, men du spurte om meningen så. Det kommer an på hvem dere feirer med: bare besteforeldrene eller resten av slekta, men hvis det er slik som vi som skal feire med svigers, mine foreldre og mannens søster med familie ville jeg syntes det hadde blitt kleint og tatt fokus bort fra julefeiringen og våre barn.

Kanskje du er min svigerinne for alt jeg vet. 

Anonymkode: 5dbcd...be3

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er folk så sykt negative? Å bli foreldre og besteforeldre er jo kanskje den største gaven en noen gang får. Ferier man ikke jul i utgangspunktet til minne om Jesu fødsel? Det er jo egentlig et ypperlig tidspunkt å feire nytt liv. Dere sier det er egoistisk å få juleaften til å handle om seg selv? Det er jo virkelig ikke det det handler om. Det handler om å sette et minneverdig øyeblikk til et fremtidig liv. Og nei, jula er ikke bare for allerede levende barn, den er for alle.

Synes egentlig det er litt egoistisk å ikke unne noen et minneverdig øyeblikk denne ene av mange julefeiringer.

(og nei, jeg føler meg ikke truffet, jeg har ikke barn selv - jeg bare hadde syntes det hadde vært sykt koselig om dette skjedde i min familie). 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare på kg man klarer å være så negativ.

Har som sagt opplevd dette da min søster fortalte om graviditeten på julaften. Det var bare hyggelig, og resten av kvelden handlet verken om henne eller babysnakk.  Så kom igjen, bare si det, ts! 😊

Anonymkode: eeae1...1fb

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bror gjorde dette. Da alle gavene var åpnet lå det en konvolutt igjen under treet. Han åpnet den og sa: God jul til dere alle, jeg skal bli far! 

Anonymkode: 6367a...9a7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fri på julaften synes jeg er kleint, men jeg synes det er kleint med frieri i alle settinger hvor paret ikke er alene, det putter press på den som blir fridd til om å si ja. 

Et barn er jo den største gaven en familie kan få, og sånn sett passer det fint å avsløre på julaften når man er samlet med de man er glade i. Gjerne etter alle pakkene er pakket opp, som et siste "hurra!" før kvelden er over, og spesielt hvis det er andre barn der. Da får de glede seg over pakkene sine først, og ingen tar fokuset bort fra dem når de pakker opp. En annen ting jeg ville vært forsiktig med er hvis man er klar over at noen sliter med infertilitet, og synes alt dette er vanskelig. Da er man ufølsom hvis man avslører det på den måten. Ellers, kjør på. 

Virker som om mange her har rare familieforhold når de sier at dette ikke passer seg å gjøre, eller ikke ville blitt godt mottatt hos dem. 

Anonymkode: ea8fa...b75

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det. Var nesten bikket 12 uker da. Hadde holdt det hemmelig for alle. Laget et kort med babysokker og ultralyd bilde. Vi er ikke noen stor familie og det ble veldig godt tatt imot. Vi feiret hos hans foreldre den julen og det var den gaven som ble delt ut sist. Rett før vi skulle dra, så det var på ingen måte for å kuppe julekvelden😅 min familie ble bare overrasket over at jeg hadde klart å holde det hemmelig😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Poenget er at man ikke skal ødelegge stemningen. 

Anonymkode: 6712b...502

For hvem da? Ufrivillig barnløse egoistiske selvsentrerte familiemedlemmer? 

Begge brødrene mine og deres koner er ufrivillig barnløse forresten - nå er de for gamle så de har gitt opp barn, men klarte likevel å slippe jubel løs på mine vegne, glede seg masse, og spørre om jeg kunne sende dem masse bilder jevnlig siden vi bor så langt unna hverandre. Det går an å se lengre enn sin egen nese, og ikke være sur fordi noen skal ha barn :) 

Hvor sure er familiene deres egentlig? Eller er det dere som er de sure her?

Endret av 123 eller noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (1 minutt siden):

Begge brødrene mine og deres koner er ufrivillig barnløse forresten - nå er de for gamle så de har gitt opp barn, men klarte likevel å slippe jubel løs på mine vegne, glede seg masse, og spørre om jeg kunne sende dem masse bilder jevnlig siden vi bor så langt unna hverandre. Det går an å se lengre enn sin egen nese, og ikke være sur fordi noen skal ha barn :) 

Nå skapte du veldig dårlig stemning. :rolleyes: 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det uten å annonsere en graviditet en gang, det skal så lite til :) Ekte vondbråten KG-julestemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (5 minutter siden):

Og det uten å annonsere en graviditet en gang, det skal så lite til :) Ekte vondbråten KG-julestemning.

Så lenge du blir fornøyd. :daane:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruttveig skrev (10 minutter siden):

:pls:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

enig med skruttveig.
Det var dere som ødela en ellers hyggelig tråd med negativiteten deres samt å beskylde enkelte for å være egosentrisk for å ønske å dele noe av det fineste man kan oppleve i livet. Her var det en annen stemning enn på prøver-forumet. Dette er ikke et miljø jeg vil være en del av i hvertfall. KG brukere i et nøtteskall🤮

Anonymkode: 78c2a...e3d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (24 minutter siden):

sååå enig med deg😊😊

min svigersøster har tidligere sagt det på julaften, det var den beste gaven hele kvelden 😊 jul er å være med familie, ingen bedre gave å få enn å få vite at det kommer en ny baby . ikke noe sure miner - selv om jeg da lengtet etter at vi og kunne begynne prøvingen og de plutselig var gravid med nr 2. 

der ble det forøvrig gjort med middagsbordet, klirring i glasset og utdelt en skål. 

Endret av stAre
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
skruttveig skrev (2 timer siden):

Enig. Min søster sliter med å bli gravid, likevel blir hun kjempe glad når det kommer nytt barn. 

Jeg hadde ul på bursdagen hennes, og hun ba meg ringe med en gang timen min var over. Hun lurte nok på om det ble gutt eller jente. Hun fikk vite det i en ekstra gave, og det var tydeligvis veldig stas… men tenker folk flest nok kjenner familien sin godt nok til å vite om det ville vært greit eller ikke. 

Anonymkode: 7a334...25d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en pakke : fra baby til: mamma 

og oppi har du en baby body 😊

Anonymkode: bcb43...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å annonsere på julaften hvis familiesituasjonen passer til det. Men, hva er greia med å gi babytøy og smokker til voksne/ eldre mennesker?

Anonymkode: bc365...d05

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (4 timer siden):

stAre skrev (3 timer siden):

sååå enig med deg😊😊

min svigersøster har tidligere sagt det på julaften, det var den beste gaven hele kvelden 😊 jul er å være med familie, ingen bedre gave å få enn å få vite at det kommer en ny baby . ikke noe sure miner - selv om jeg da lengtet etter at vi og kunne begynne prøvingen og de plutselig var gravid med nr 2. 

der ble det forøvrig gjort med middagsbordet, klirring i glasset og utdelt en skål. 

Når du snakker om å evne å se lengre enn sin egen nese.... 

JA, jeg er glad på mine søskens vegne. Jeg klemmer, og gleder meg med dem, og ber om bilder, og planlegger gaver.

Og så går jeg hjem og gråter, på egne vegne, for det gjør vondt langt inn i ryggmargen. 

Involver meg gjerne i gleden, for jeg unner virkelig andre graviditet og barn. Men ikke ødelegg julaften for meg på den måten. 

Anonymkode: 600f8...749

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...