Gjest Albbas Skrevet 26. november 2021 #21 Del Skrevet 26. november 2021 Sett to episoder og liker den godt! Er egentlig ikke så glad i faktasy, men dette er høy kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 29. november 2021 #22 Del Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 17.23): Noen som har sett denne ennå? Hva synes dere? Er den verdt å se, for en som elsker fantasy som Ringenes herre, Game of Thrones m.m.? Anonymkode: 1bbfb...bed Jeg har lest bøker for en god del år siden og likte dem veldig godt. Jeg har ikke sett serien ennå, men hvis den er som GoT og Ringenes herre - altså godt laget - kan jeg fint se den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristineS Skrevet 30. november 2021 #23 Del Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 17.23): Noen som har sett denne ennå? Hva synes dere? Er den verdt å se, for en som elsker fantasy som Ringenes herre, Game of Thrones m.m.? Anonymkode: 1bbfb...bed Jeg har sett de første tre episodene nå, og gleder meg allerede til å se videre! For meg som liker både Ringenes herre, Game of Thrones og fantasy generelt virker denne serien til å være midt i blinken. Jeg liker godt skuespillerne som spiller hovedrollene, og elsker hvor flott alt ser ut. Både landskap, kostymer og andre kulisser ser utrolig bra ut. Jeg har ikke lest bøkene, men har de første stående med plan om å lese dem etter hvert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #24 Del Skrevet 2. desember 2021 Jeg skjønner ikke all kritikken de har fått 🤔 Nå har jeg ikke lest bøkene, men serien virker til å ha høy produksjon med et stort budsjett. Kanskje halve første episode var litt treg, men ikke noe jeg synes er kritikkverdig, og i løpet av fire episoder synes de har klart å ta over seg svært mye på kort tid i tillegg til at vi som seere har blitt relativt godt kjent med hovedkarakterene i forhold til hvor tidlig i forløpet vi er. Jeg har allerede dannet meg favoritter, og episode 4 var svært imponerende og spennende, og kvalitetsmessig vil jeg helt klart si at de stiller sterkt som fantasy serie! Anonymkode: 3d267...174 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #25 Del Skrevet 3. desember 2021 Jeg skal se den nye episoden i kveld og gleder meg! Anonymkode: c0077...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 3. desember 2021 #26 Del Skrevet 3. desember 2021 Litt tregt, litt dårlig grafikk og går altfor mye bort fra bøkene, men ellers fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MagiskeFingre Skrevet 3. desember 2021 #27 Del Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 20.23): Ts her 😃 Nå har jeg sett de 3 første episodene, og synes det gikk litt tregt i perioder i starten, men liker det bedre og bedre! Minner mye om Ringenes herre, men det er jo ikke negativt. Absolutt interessant å følge med på. Til den som lurte på aldersgrense: det er litt blod og vold, men tror en 14-åring kan se det med foreldre 😃 Anonymkode: 1bbfb...bed Det kommer ann på hvor modne barna er og hvordan de reagerer på ting de ser. Vår så Harry Potter som 6, Lord of the Rings som 7 og Stranger Things som 10. Vi ser bestandig ting sammen, men det har aldri vært noe problem. De lever seg inn i filmene og synes det er spennende og får svette håndflater, men de skjønner at det er fantasi og ikke virkelighet. Den eneste filmen som har vært skremmende er Bølgen Det er derfor vi ikke har sett Skjelvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #28 Del Skrevet 5. desember 2021 Jeg har lest bøkene. Syns den er bra, og forstår godt endringene fra bøkene. Litt hjelpemidler må man ha for å tilpasse denne enormt lange bokserien til tv-skjermen 😊 Veldig bra cast! Loial er jeg litt usikker på ennå, men vi får bare se videre. Synd Barney ikke blir med lenger etter denne sesongen, liker ham godt. Anonymkode: f6434...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 19. april 2022 #29 Del Skrevet 19. april 2022 Jeg har avventet å se denne, selv om jeg gledet meg veldig på forhånd. Og jeg må si jeg er litt ambivalent i hvordan jeg opplever den etter å ha sett den. Det er en bra serie, bra laget, flinke skuespillere og bra effekter. Det er gøy å kjenne igjen persongalleriet, og de er gode på å etablere personlighetene. Men den tar for mange valg som avviker fra bøkene. Mange av dem av typen som gjør at også senere ting i historien må endres. Mye av kostymer bryter f.eks. med bøkene, samtidig som dialogen ikke tar med seg manglene. F.eks: Aes Sedaiene bruker ikke sjal, ikke engang i formelle settinger, men det snakkes fortsatt om "du har nettopp fått sjalet ditt". De har også gjort hovedpersonene eldre. (Dette er opprinnelig en "bli voksen" historie, om hvordan en gjeng ungdommer finner sin personlighet og sin plass i verden.) De er nå mer i 20-årene, og mer voksne og etablerte i par, og ikke uerfarne tenåringer som er usikre på hvordan de forholder seg til det motsatte kjønn. Og hvorfor innføre en ny person bare for å drepe denne i første episode? Var det virkelig nødvendig? I mitt hode var egentlig dette en fin serie for tenåringen. Men slik den har blitt, så vet jeg ikke om den fenger tenåringen like mye. Er spent på fortsettelsen, men kjenner at jeg må løsrive meg fra bokseriens historie, for å sette ordentlig pris på TV serien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K@tt Skrevet 14. juli 2022 #30 Del Skrevet 14. juli 2022 (endret) Jeg begynte å lese bøkene da jeg var i slutten av tenåra, men så måtte var det lenge mellom bøkene og jeg slutta midt i serien et sted. Har tatt opp igjen lesningen nå i vår, og det er fantastiske bøker. Anbefales på engelsk. Serien var jeg veldig usikker på, men dama hos bokhandleren sa den var kjempebra og jeg ville ikke bli skuffa. Vel, jeg vet ikke helt. Serien i seg selv er kjempebra, hvis man ikke har lest bøkene. Jeg sitter og irriterer meg i hver episode over ting som ikke skjedde i boka eller ting som skjer i boka men ikke i serien. Det er mange ting som er tatt bort og som har noe å si for historien og jeg skjønner ikke hvordan de skal fikse det. Jeg skjønner at man ikke kan ta med alt i en så lang bokserie, men det er frustrerende når de utelater viktig ting. Spoiler Som f.eks hele ulvegreia med Perrin og Elyas. Og Rand sitt møte i Caemlyn. En annen ting er som noen over meg her skriver at personene er mye mer voksne i tv-serien enn i bøkene. Hvem de har valgt som skuespillere er jeg så som så fornøyd med: Rand er akkurat som jeg forestilte meg, Moiraine, Lan, Mat og Liandrin er også bra. Mer usikker på Nynaeve ,Egwene, og Min. Loial var en total katastrofe- han er overhodet ikke som han ble beskrevet i bøkene. Er veldig spent på sesong 2, ambivalent egentlig. Endret 14. juli 2022 av K@tt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #31 Del Skrevet 14. juli 2022 Nikea skrev (På 22.11.2021 den 11.13): Jeg ga opp midt i bok 5 (tror jeg) hvor halve boka dreide seg om å vandre gjennom en ørken. Jeg klarte ikke mer av den ørkenen 😄 Men tenkte å se serien uansett Jeg falt også av når jeg kom til bok 5. Ble møkk lei av alle damene til Rand og av at det var så ufattelig mange folk som fikk sine egne kapitler. Kunne lese flere hundre sider mellom hver gang jeg kom til personene som faktisk fenget. Nynaeve og Lan 💚 Anonymkode: 8e99e...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #32 Del Skrevet 14. juli 2022 Sebart. Hvis De fortsetter håper jeg de viker fra bøkene etterhvert. Bok 3-> var ræva. Anonymkode: c6c0d...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #33 Del Skrevet 15. juli 2022 Albbas skrev (På 26.11.2021 den 23.38): Sett to episoder og liker den godt! Er egentlig ikke så glad i faktasy, men dette er høy kvalitet. Interessant hvor ulikt man ser på ting. Jeg synes det var utrolig dårlig skuespill, lite samspill og rett og slett dårlig produsert. Anonymkode: 2c738...3c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 15. juli 2022 #34 Del Skrevet 15. juli 2022 Hadde sikkert likt serien om jeg ikke hadde lest bøkene. Er alt for mange forandringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå