Gå til innhold

Person som sliter mye

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en venn som hele tiden er opp og ned i hvordan h*n føler om folk, noen ganger hater h*n en person, andre ganger ikke .. Hva er det med denne personen? Kan h*n ha en personlighetsforstyrrelse? Sliter også mye med sinneproblemer og humørsvingninger, altså veldig vanskelig med å regulere følelser. Er ellers en veldig snill og omsorgsfull person som er veldig følsom og gråter lett, men som sliter mye. H*n har sagt at h*n har fått diagnosen ADD, men jeg trodde ikke ADD var så ekstremt? Men så er jo ikke jeg psykolog, det er jo psykologen som vet best. Vet også denne personen knytter seg veldig lett til folk, spesielt i et kjærlighetsforhold, men er veldig sjalu og livredd for å bli forlatt. Derfor jeg reagerte litt på denne ADD diagnosen og hvordan denne personen ellers sliter med alt dette. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 2cdc2...6ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket stempel man bruker er kanskje ikke sånn supernyttig. Men ja, mennesker som lever med det kan ha problemer med å regulere følelsene sine.

Ustabiliteten kan ha medført at han har en historie der folk har skygget banen, som gjør at han bekymrer seg for de tingene.

Om han har en personlighetsforstyrrelse, vel han har blitt evaluert. Og det er jo ikke sikkert at han ville ha inrømmet det hvis han hadde det. Og i praksis må man uansett ta ett menneske for den de er, hvis man skal være rundt de.

Dette er "above your paygrade". Han er den du kjenner, og hva det enn er han sliter med, så er det nok ikke noen quick fix for det.

Hvis han hadde hatt en personlighetsforstyrrelse, hadde det gjort noen forskjell ?

Skrevet

Klassisk borderline.

Anonymkode: c110c...049

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...