Gå til innhold

Nå mens vi venter på deg, Lillevenn.

MissB

Anbefalte innlegg

Tusen takk for mange gode tips! 😄 Det er slett ikke bare bare å vite hva man burde ha i hus til babyen 😅 Heldigvis så slipper vi masse snø ❄️ 

Samboeren her er veldig opptatt av stellebord og badekar i stå høyde, mens jeg egentlig anser dette som veldig lite nødvendig 🙈 Jeg er og litt der at dette kan vi fint ordne på gulvet, men det er det han engasjerer seg i av utstyr så da blir det det 😊 Også er det nok litt med tanke på rygg og knær tror jeg 😅 

Seng og stellebord er bestemt, men ikke kjøpt inn enda. Og i dag leverte jeg garn til kommende oldemor som skal strikke teppe 🥰 Babynest har jeg bestemt meg for å vente med for jeg vil kjøpe det i enten rosa eller blå 💙💖 Selv om vi ikke vet kjønnet synes jeg det hadde vært koselig å hatt noe i de fargene også 😊

Og dette med pompe synes jeg er litt vanskelig, men som du sier. Det kan vi kjøpe på veien hjem hvis det er nødvendig! 

Tror det er mange av oss som blir fulgt litt ekstra opp uansett jeg 😅 Og det er jo egentlig bare bra! ❤

Her er vognen jeg vil ha 😅 Og ser ut som jeg skal hente en til uke i fin stand! 

card_xlarge.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fin vogn! 

Oldemor synes sikkert det er kjempestas å strikke! ❤️ Koselig å ha ting som den eldre garde har laget. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+2 

Tia flyr, nå er det 14 uker igjen til termin. 

Jeg tenker mye på hvordan livet blir, senere. Blir liksom veldig anerledes tror jeg og sikkert litt slitsomt også. Har troen på at det skal bli veldig fint også! 🥰 

Det må sant sies at jeg begynner å bli drittlei, vondt i bekken og vondt i magemuskler 😅 Føler ikke at jeg duger til stort om dagen. Og energien strekker ikke langt den heller. Så må ærlig innrømme at å være gravid ikke er som jeg hadde trodd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg nå?

Tror det er mange som ser for seg at det skal være så flott å gå gravid og så får man seg en skikkelig overraskelse.. 

Kjenner virkelig at dette er siste gangen for min del for å si det sånn :ler: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+1 

Tredje trimester! Nå nærmer der seg jo faktisk at vi får baby i armene! 🥰 Håper tiden fremover blir fin, er jo ek fin tid å vente i frem mot vår og lysere tider 😊 

I dag var jeg på kontroll på sykehuset igjen. Alt bra med den lille, 1100 gram nå. Babyen har snudd seg med rompa ned  så håper den har tenkt å snu seg igjen 😅 

Noe føding der jeg vil blir det mest sannsynlig ikke, men legen sa at hvis jeg kommer inn med tette rier og god åpning så sender de meg heller ikke videre. Sånn går jeg å lurer fælt på hvordan denne fødselen blir. Og jeg må ærlig innrømme at akkurat nå så frister det å være hjemme til man skjønner at man ikke rekker frem hvis man skal kjøre 2 timer med bil. Men hva vet vel jeg, jeg har jo aldri født før 😂🤔 Så å legge noen plan om det er jo egentlig bare tullete... 

@Kakaoen Virkelig en overaskelse, men kroppene våre er nå bra flinke som får til det i det hele tatt 😄 Nå er formen blitt bedre! Helt utrolig, nå føler jeg at jeg har litt overskudd igjen og det er så godt! Har hjulpet med vitaminer, jern og fysioterapi 😄 Så selv om bekkenet er så som så og at jeg har litt lite energi. Er det noe jeg fint kan leve med i den stunden som er igjen 😊 

Gubben har fått korona da, så blir spennende å se om jeg får det også... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

30+0 

Tenk det 10 uker til termin dato, til vi har vår nydelige baby her hos oss ❤ Tiden har virkelig flydd i det siste. 

Jeg savner jobb, men vi får gjort litt her hjemme og det er fint det også 😊 Til helga drar vi på vår siste skikkelige kjærestetur før det braker løs. Det skal bli så koselig, det trenger vi nå. Jeg lurer fælt på når neste tur blir da, med bare oss to, kan jo fort bli lenge til 😅 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOW tenk at du er 30 uker!! Det har gått fort altså!

Hvor skal dere på ferie sammen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til. 

Helt enig med samboeren din om stelleplass i høyden mtp rygg og knær! 

Bading er lettere å ta på gulvet. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Kakaoen skrev (På 3/25/2022 den 21.26):

WOW tenk at du er 30 uker!! Det har gått fort altså!

Hvor skal dere på ferie sammen? 

Det går så fort, nå begynner jeg virkelig å kjenne på at det skjer snart! 

Vi tok båten til Danmark og reiste til skovtårnet. Deretter til Sverige en tur! Det var en veldig fin tur, vi trengte det påfyllet nå 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (På 3/25/2022 den 21.30):

Masse lykke til. 

Helt enig med samboeren din om stelleplass i høyden mtp rygg og knær! 

Bading er lettere å ta på gulvet. 🙂

Tusen takk! 

Ja, her blir både stelleplass og bading i høyden tenker jeg 😊 Men vi har badekar også, så får se hva jeg foretrekker etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+1 

Som tiden flyr, 7 uker igjen til termin. Resten av april kommer til å fly avgårde med påske og planer. Og mai med masse ting på plakaten hvert år også. Så plutselig står vi der med en liten en ❤️ 

Formen er blitt mye bedre, så selv om jeg er sliten og stor, sliter litt med bekken så går det fint. 

Men! Jeg som alltid har vært selvstendig å greier meg fint selv å setter pris på egentid, har forsvunnet 😂 Jeg er blitt så avhengig av samboeren at jeg gråter bare ved tanken om at han skal dra på jobb om morgenen 😅 helt merkelig. Og jeg får da heller ikke nok oppmerksomhet, synes jeg selv. Blir spennende med mai mnd når det er den mnd i året han er mest opptatt. Redd han kommer til å få kjenne litt på det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

36+1 

Nå flyr tiden! Litt blandede følelser, for jeg håper så mye på at den lille kommer før termin, selv om jeg belager meg på å gå overtid. Begynner rett å slett å bli dritt lei gravidlivet... Samtidig er det litt jeg skulle ha gjort, å det går ikke fort med meg om dagen. Så aner ikke hvordan jeg skal få malt ferdig, vasket vinduer, vasket og renset bil og diverse møbler 😅 Men får vel bare ta en ting om gangen.  

Mange som kommenterer magen om dagen og det går helt greit, men litt artig dette med gutte og jente mage for jeg tror kommentarene er omtrent 50/50 😂 I går fikk jeg en kommentar på liten mage, og da ble jeg faktisk litt fornærma, selv om jeg prøver å ikke bry meg. Magen er svær i forhold til det jeg er vant med... tung, stram og i veien 🙈 

Vekta viser også 20 kg pluss, så spent på hva den ender på ei stund etter fødsel, selv om det er endel vann... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

38+3 

Akkurat 14 dager til termin nå! Som jeg gleder meg til å bli ferdig med graviditeten å få møte den lille 😄 

Kroppen gjør mye selv, fra å ha vært litt bekymret for fødsel er jeg nå så lei at jeg er klar som et egg 😂 

Ingen tegn på at noe kommer til å skje med det første heller, så får bare være tålmodig! I morgen må jeg på sykehuset enda, baby har ikke festet seg og jordmor var faktisk usikker på leie i dag. Jeg tror den ligger riktig, det har den gjort i flere uker. Men den kan jo ha flyttet seg også. 

Og nå begynner alt å bli klart! Moro er det at far plutselig har begynnt å glede seg litt ekstra også, han skjønner vel at ting nærmer seg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38+6

Det nærmer seg fødsel og mentalt tror jeg at jeg er klar for det. Har ikke lest noe spesielt eller deltatt på noe fødselsforbredende kurs. Men allikevel har jeg alltid hatt en veldig interesse for fødsel og graviditet. Og har lest masse om det, så håper jeg ikke er helt på bærtur da det kommer til forberedelser. Må nok bare la kroppen jobbe og puste med, det er planen hvertfall 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med innspurten 😍 Det mest verdifulle noen sa til meg før første fødsel, var ei venninne som sa det, var: Husk at selv om det gjør jævlig vondt, så er det IKKE farlig! Husker jeg tenkte det mange ganger. Det er ikke farlig, kroppen vil ikke revne! Rumpa vil ikke revne i to selv om det kan kjennes slik ut på slutten, det er ikke farlig!! Det fikk i hvertfall meg til å holde meg rolig under hele forløpet. Og det har mye å si! 😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Kakaoen skrev (På 22.5.2022 den 16.50):

Masse lykke til med innspurten 😍 Det mest verdifulle noen sa til meg før første fødsel, var ei venninne som sa det, var: Husk at selv om det gjør jævlig vondt, så er det IKKE farlig! Husker jeg tenkte det mange ganger. Det er ikke farlig, kroppen vil ikke revne! Rumpa vil ikke revne i to selv om det kan kjennes slik ut på slutten, det er ikke farlig!! Det fikk i hvertfall meg til å holde meg rolig under hele forløpet. Og det har mye å si! 😍

Tusen Takk! Skal ta det med meg 🥰 Også går det jo over 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40+1 

Det ble ikke noe mai barn, men det får gå greit. Var nesten så jeg trodde at noe begynnte i dag tidlig, men det gjorde det ikke heller, får bare prøve å være tålmodig, det skjer vel når det skjer. 

Ellers er jeg litt frustrert, hele graviditeten har gått uten at folk har hatt så mye meninger om ting, men nå når det nærmer seg mål er det tydeligvis fler som venter med oss. Og det er koselig det, men da alle skal kommentere at du får sende på ei melding når det skjer noe da! Og jeg på en fin måte prøver å si at sorry, men det kommer ikke til å skje og folk ikke tar hintet blir jeg frustrert. Så nå sier jeg bare "ja, hehe". For meg er dette noe bare jeg å samboer skal vite om, så langt det er praktisk mulig. 

Også er det jo det at jeg har fortalt at de helst vil sette meg i gang ved termin. Lett å være etterpå klok, skulle aldri ha fortalt noen det. Dette er jo pga bmi og jeg har sakt nei til det, vil hvertfall vente til uka igjen så ting har en mulighet for å sette igang selv. Da er det noen da som driver å maser om hvor farlig det er å gå for lenge og om hvor STORE de kan bli på ei lita stund. Igangsetting er fint det hvis det trengs, men jeg vil helst at kroppen min finner ut av at nå er jeg klar å setter igang selv. 

Liten utblåsning, men blir så frustrert! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb med ignorering, og jeg holder med deg i å ikke informere om noe når ting er i gang! Vi gjorde ikke det med førstemann. Enda jeg fikk igangsettingsdato ganske tidlig. 
Bare å lukk ørene. Og nå er det vel ikke gitt at overvektige får større barn. Det kommer jo an på hvor mye barnet har fått i magen 🙂 

Masse lykke til med innspurten. Ikke lenge igjen uansett nå 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 1.6.2022 den 17.42):

Jobb med ignorering, og jeg holder med deg i å ikke informere om noe når ting er i gang! Vi gjorde ikke det med førstemann. Enda jeg fikk igangsettingsdato ganske tidlig. 
Bare å lukk ørene. Og nå er det vel ikke gitt at overvektige får større barn. Det kommer jo an på hvor mye barnet har fått i magen 🙂 

Masse lykke til med innspurten. Ikke lenge igjen uansett nå 😍

Tusen takk! Jeg skal prøve å ignorere så godt jeg kan, men utrolig hvor "sår" man blir 😅❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40+3 

Tenk det! Da var termindato her, og dagen er snart over! Det betyr at vi er nærmere mål enn noen gang 🥰 

Jeg vet godt at det er en baby i magen og det begynner å bli skikkelig trangt! Men jeg greier ikke å forestille meg hvordan det blir da babyen faktisk er ute, det er liksom veldig fjernt. 

Vi er så spente nå ❤️ 

Trivselskontroll i morgen, ganske sikker på at alt er bra. Litt spent uansett på om vi kanskje ikke skal hjem, men tror vi kommer hjem i morgen 😊 

Vi monterte bilstolen i sta også, så nå er liksom alt klart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...