Gå til innhold

Har et alkoholproblem...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Legg handleturen på butikken etter kl 20:00 på kvelden. Og prøv å finn på noe annet å lære deg du kan fordype deg ned i. Kjenner en som begynte med foto etter mange år som hard alkoholiker. Han kom seg ut, han fikk noe å fokusere på. Det er sjukt mye å lære seg iht foto. Og hobbyen fører deg inn i mange situasjoner du aldri kunne drømt om. Jeg brukte ikke foto pga misbruk av noe slag. Men pga jeg var veldig syk, og å bare ligge i ro å glo i taket ble litt vanskelig. Så jeg krabbet ut i hagen og tok bilder. Og inn å lærte meg dataprogrammer og fototeknikner liggende. Da fikk hverdagen et innhold og tiden gikk, samt bare det å gå tanker og fokus på noe annet enn dritt formen. Dessuten så er som regel gotofolk greie folk å møte på. Med noen unntak

Anonymkode: 7a255...1e6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det står jo i innlegget. Herregud... At FØR var det helger men nå er hvite dager unntaket.

Jeg følger, trenger motivasjon til lang, hvit periode

Anonymkode: 97b64...91a

Slapp av, skulle tro du var drita. 

Anonymkode: 598d9...ed5

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk for omtanke og nyttig innspill. Jeg skal absolutt være oppmerksom på de symptomene du beskriver. Når opplevde du at symptomene startet og når nådde du toppen? 

Tenker det er best å forberede meg på litt ubehag. Det verste har tidligere vært suuget etter alkohol. Det kommer tettere og tettere enn det gjorde tidligere. Kjenner suuget allerede to dager etter forrige kule, blir verre for hver dag som går. Var full i går, men har ikke sug ennå. Vil trolig melde seg imorgen eller mandag...

- ts

Anonymkode: 8d613...e39

For min del gikk dag 1 tålig greit, natt til dag 2 derimot begynnte hjertebanken, uroen/angsten og suget etter sprit. Dag 3 kom hallusinasjonene.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan være for sent hvis det oppstår alk.psykose. Da vil man oppføre seg som normalt og være redd. Les svaret tmitt til en annen i svaret mitt over her.

Hvorfor vil du ikke ha levertransplantasjon? En venn av meg fikk ny lever, han har fått et nytt liv. Han fikk blodforgiftning, levercirrose innebærer langt mer enn at man dør en dag. Han ble også sengeliggende og måtte ha hjemmesykepleier som kom tre ganger hver dag. Han var på din alder. Har du ikke pårørende som er glad i deg? 

Oda 

Anonymkode: 49d93...4d2

Har vel ikke sagt jeg ikke vil ha transplantasjon, har sagt jeg evt måtte tenkt på det.

Det er uansett ikke aktuelt enda, leveren er fortsatt såpass kompensert at jeg kan leve noen år til uten symptomer. Går til jevnlige kontroller.

Skrevet
Audiot skrev (4 timer siden):

For min del gikk dag 1 tålig greit, natt til dag 2 derimot begynnte hjertebanken, uroen/angsten og suget etter sprit. Dag 3 kom hallusinasjonene.

Har vel ikke sagt jeg ikke vil ha transplantasjon, har sagt jeg evt måtte tenkt på det.

Det er uansett ikke aktuelt enda, leveren er fortsatt såpass kompensert at jeg kan leve noen år til uten symptomer. Går til jevnlige kontroller.

Takk for informasjon :) Jeg er på dag 2 nå (var full senest fredag kveld/ natt til lørdag typ 2 i promille), og føler meg egentlig helt pigg. Hatt litt lyst på pils idag, men ikke noen uimotståelig trang på noen som helst måte. Tror heldigvis at jeg har påført meg selv en noe mildere avhengighet enn den du slet med. Veien til tung avhengighet er imidlertid kanskje 6 måneder til med tung drikking. Man kommer fort dit dessverre. 

Inngangsmotivasjonen min er aldri mer å røre jævelskapen. Jeg vet at alkoholikere sprekker i løpet av livet, men jeg skal gjøre alt i min makt for å aldri mer å drikke igjen. 

- ts 

Anonymkode: 8d613...e39

• Liker 2
Skrevet

Hvordan går det nå? Fortsatt OK?

Fin innstilling, bør ikke røre alkohol i det heletatt etter du har kommet deg igjennom dette. Jeg vet ihvertfall med meg selv at tar jeg så mye som en slurk nå er det kjørt. Finnes sikkert de som kan gå tilbake til å ha et normalt forhold til alkohol, men hvorfor ta sjansen? Man føler seg ganske mislykka etter å ha sprekt etter flere måneder/år edru. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...